2012-04-19, 09:10
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Inget nederlag. Han visar respekt vilket inte offer och anhöriga gör när de hånar honom i media.

Att offer och anföriga hånar är inte konstigt då de är partiska.
Betänk istället att media gör det. Media ska som bekant vara objektiva.
Har nog bara hört en enda objektiv person uttala sig.
Citera
2012-04-19, 09:10
Medlem
David Pruttons avatar
Stärker inte det beslutet honom och hans person?
Ganska smart av honom att sluta med hälsningen efter att det kommit synpunkter på den.
Blir allt svårare att avfärda allting omkring honom som en fullständig galning med psykisk sjukdom.
Citera
2012-04-19, 09:12
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Inget nederlag. Han visar respekt vilket inte offer och anhöriga gör när de hånar honom i media.

Good thinking there
Citera
2012-04-19, 09:13
Medlem
Jan Behrings son är också frimurare och är i ungefär samma ålder som Breivik. Han bor i Sverige. Onödigt vetande. Eller inte.
Citera
2012-04-19, 09:13
Medlem
moles avatar
Nu går dom igenom Breivik och hans tid i frimurarna.....
Citera
2012-04-19, 09:15
Bannlyst
Kan man inte se det som att han är en psykopatisk lustmördare som skaffade sig ett alibi för att leva ut sin lust? Datorspel räckte inte till och han ville göra något på riktigt.
Han hittade en politisk ideologi som skulle rättfärdiga hans handling att få mörda, men det kunde lika bra ha varit kommunism eller motvarande ideologi som tar till vapen för att nå sina mål.
Eftersom han är helt ensam om att ha en sådan radikal hållning bland counterjihadisterna så kan han inte ens försvara sig ordentligt genom att rättfärdiga sitt handlande, hela hans politiska våldsamma inriktning finns endast hos honom själv samt bland påhittade kumpaner. Alibit är givetvis det som håller honom uppe mentalt, nu när han avslöjas som en bluff i rätten så kanske det går upp för honom själv vilket svin han är, eller åtminstone så småningom i fängelset.
Han närmaste meningsfränder i EDL vilka endast är huliganer som vill ha en orsak till att slåss, de värvas bland fotbollsupporters där dessa trasiga människor brukar slåss annars för att gömma sig bakom en orsak.
Citera
2012-04-19, 09:29
Medlem
Treskors avatar
2Breivik ønkser å ta opp noen kommentarer om den første sakkyndige rapporten som han mener er utarbeidet av Asbjørnsen & Moe. Han sikter til psykiaterne Torgeir Husby og Synne Sørheim som sitter rett foran ham. Ingen av dem reagerer på uttalelsen."

Haha, ledsen. Men jeg lo av den kommentaren
Citera
2012-04-19, 09:34
Medlem
VG och NRK skriver om helt olika saker. NRK nämner dataspel medan VG skriver om pengar.
Citera
2012-04-19, 09:35
Medlem
Treskors avatar
Citat:
VG och NRK skriver om helt olika saker. NRK nämner dataspel medan VG skriver om pengar.

Iblant må du selv oppdatere VG's kolonne. Etter hva jeg ser følger de ca. samme tidslinje
Citera
2012-04-19, 09:41
Medlem
Breivik:
Citat:
kl. 09.39
- Jeg vet at det er viktig for aktoratet og media å fokusere mye på spillingen. Men dette spillet har ingenting med 22.juli å gjøre. Det er ren underholdning. Det er ikke en verden man blir oppslukt av.

16 timmar per dag. Inte uppslukad. Okej...
Citera
2012-04-19, 09:42
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Aha! Tack!

Ingen årsak

http://live.dagbladet.no/studio/nyheter - Dagbladet har en ganske god oppdatering også.
Den er litt mer oversiktlig enn VG's irriterende kolonne..
Citera
2012-04-19, 09:45
Medlem
Dagbladet.no
Citat:
- Omgivelsene reagerte med sjokk og vantro dette året, sier Breivik, som kaller spillåret "beleilig". - Jeg kunne ikke ha et nettverk tett rundt meg da jeg forberedte terroraksjonen, sier han, og forklarer at spillperioden gjorde det lettere å forklare hvorfor han isolerte seg. Han sier hans mor reagerte på en sunn måte, da hun uttrykte skepsis. - Jeg spilte selv på det og sa jeg hadde blitt spillavhengig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in