2012-04-18, 19:52
  #2953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Visst är mycket av det som Breivik påstår trams. Dock är det inte utan att man rycker till när de refererar till en undersökning som skriver att norrmän kommer att vara i minoritet i sitt eget land om 28 år. Riktigt bisarrt.

Jag reagerar också på det. På många sätt har ju den förda politiken rullat ut mattan för sådana som Breivik. Vid en eventuell långvarig ekonomisk recession tror jag det multikulturella samhället kommer att få allvarliga problem.
Citera
2012-04-18, 20:03
  #2954
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumberNine
Jag reagerar också på det. På många sätt har ju den förda politiken rullat ut mattan för sådana som Breivik. Vid en eventuell långvarig ekonomisk recession tror jag det multikulturella samhället kommer att få allvarliga problem.


"Våre forfedre har bodd i dette landet i 12 000 år, og vi som Norges urbefolkning, aksepterer ikke at landet vårt blir kolonisert mot vår vilje"

Eeeh...så denna urbefolkning sen över 12000 riskerar att bli en minoritet?? Sorry, men det har redan hänt för länge sen. Det lever idag förmodligen inte en enda norrman som inte har en genetisk blandning av flera tusen års invandring och folkförflyttningar.
Citera
2012-04-18, 20:24
  #2955
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Breivik har för övrigt även fått ett fan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article14695417.ab

Här är hela videointerljuven o inte den komprimerade aftonslaskens version : http://www.vgtv.no/#!id=51897
Citera
2012-04-18, 21:08
  #2956
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Här är hela videointerljuven o inte den komprimerade aftonslaskens version : http://www.vgtv.no/#!id=51897
Tackar för länken, stackarn lär väl få en massa hatbrev med knagglig engelska,
det ligger mycket i det han säger om det hela och som folk inte förstår.
Citera
2012-04-18, 21:30
  #2957
Medlem
lynch4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Breivik är demokrat, har du läst hans försvarstal? Han pekar ut exakt vad som är odemokratiskt i det norska samhället och vad som ska ändras för att Norge ska bli en demokrati. Ta reda på fakta innan du börjar skriva.

Läs på själv. Det här är inte någon "civil olydnad" som ryms inom ett demokratiskt system, det här är massmord. Norges politiker är valda av folket och kan avsättas = demokrati. Om politikerna tillåter invandring så är det demokratiskt. Att en snubbe har megalomani och skjuter ner en massa ungdomar är inte demokratiskt, hur ädla hans motiv än var (eller inte var).
Citera
2012-04-18, 21:37
  #2958
Medlem
Idag tycker jag att Breivik visade mer av de drag som vi brukar se hos gemene kriminell vars påståenden sakta blir demonterade av en skicklig åklagare. Att inte vilja svara på frågor, bli irriterad och försöka påvisa dumheten i frågorna han får är ju något som småbarn redan gör på dagisnivå, dvs inta en klassisk försvarsställning när man blir ställd mot väggen och inte har svar på relevanta frågor.

Lite off-topic, men jag har funderat över hur många uttalade flashbacknazister som sympatiserar med Breivik trots hans stora kärlek till Israel och det judiska folket? Jag får känslan av att kappvändarna är ganska många?
Citera
2012-04-18, 21:43
  #2959
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen har en Tysk kvinna utvisats (Breivik sympatisör) pronto ifrån Norge, hon försökte komma in i rättsalen för att ge sitt stöd.

http://www.tv2.no/nyheter/
Citera
2012-04-18, 21:48
  #2960
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Idag tycker jag att Breivik visade mer av de drag som vi brukar se hos gemene kriminell vars påståenden sakta blir demonterade av en skicklig åklagare. Att inte vilja svara på frågor, bli irriterad och försöka påvisa dumheten i frågorna han får är ju något som småbarn redan gör på dagisnivå, dvs inta en klassisk försvarsställning när man blir ställd mot väggen och inte har svar på relevanta frågor.

Lite off-topic, men jag har funderat över hur många uttalade flashbacknazister som sympatiserar med Breivik trots hans stora kärlek till Israel och det judiska folket? Jag får känslan av att kappvändarna är ganska många?
Egentligen så behöver han ju inte säga nånting, han lär ju ändå inte bli släppt pga det han gjort,
han tjänar ju inget på det ändå så.
Citera
2012-04-18, 21:51
  #2961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Egentligen så behöver han ju inte säga nånting, han lär ju ändå inte bli släppt pga det han gjort,
han tjänar ju inget på det ändå så.

Detta är faktiskt ganska komiskt. "Om du inte svarar så kommer det skada ditt försvar". På vilket sätt påverkar det något om han svarar eller inte, vi vet alla hur det kommer sluta(inspärrad för evigt). Frågan är bara hur vägen dit kommer att se ut.
Citera
2012-04-18, 21:52
  #2962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
Läs på själv. Det här är inte någon "civil olydnad" som ryms inom ett demokratiskt system, det här är massmord. Norges politiker är valda av folket och kan avsättas = demokrati. Om politikerna tillåter invandring så är det demokratiskt. Att en snubbe har megalomani och skjuter ner en massa ungdomar är inte demokratiskt, hur ädla hans motiv än var (eller inte var).

Civil olydnad finns inte i något demokratiskt system. Du åker dit om du gör något olagligt, oavsett vad du kallar det. Massmord eller att måla landningsbanorna rosa för stridsflyg, inget av det är tillåtet.
Citera
2012-04-18, 21:54
  #2963
Medlem
jr.ewings avatar
Idag 18/4 uttalar sig professor Sten levander (psykolog) och berättar att rätten misstänker att vanföreställningarna Breivik sägs lida av kan bero på skador i frontalloben.
Vid förfrågan om Breivik vill tillåta en hjärnröntgen nekade han direkt.
Då är frågan varför?
han inser väl att om han stämplas som psykiskt sjuk,då kommer han ut ur fängelse mycket fortare samt får en lättare vistelse på psykanstalt istället för sluten anstalt.
Vad kan detta bero på?
Citera
2012-04-18, 21:55
  #2964
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
Om politikerna tillåter invandring så är det demokratiskt.
Om folket inte har haft något egentligt alternativ bland partier, om det införs utan att tillfråga folket, om media, statliga instittutioner och läroverk är politiskt vinklade och belagda med munkavel och om folkets vilja ignoreras och demoniseras när den kommer fram så är det inte demokratiskt. Svenska folket har inte önskat sig den här massinvandringen, se här:
https://www.flashback.org/sp34906320
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in