2012-04-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
Tror inte någon tror på det scenariot med en templarorden som stödjer honom.

Fast vi lär ju få se om två dagar!

Visst hade det varit lite mysigt?!?!?!
Var har du hört/läst att något skall hända om två dagar?

EDIT: Är det följande du tänker på så var god och läs om det. Använd gärna en översättningstjänst om din norska inte är tipp topp.

"kl. 14.40
Engh: - Kan vi frykte disse to i dag?
Breivik: - Ja.
kl. 14.40
Breivik: - Ja.
kl. 14.39
Engh: - Men er det sant?
kl. 14.39
Breivik: - Det burde jeg ikke ha formidlet. Det sender feil signaler.
kl. 14.39
- De to andre cellene vil ta livet av 300 mennesker dersom de ikke blir stanset, sa Breivik i det første politiavhøret på Utøya.
"
Senast redigerad av DieMur 2012-04-18 kl. 15:52.
Citera
2012-04-18, 15:49
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUTAMAD
Detta ska vara hans cell:
http://svetmajmuna.com/images/Politika_Anders_Behring_Breivik_4.jpg

Jag har bott på hotell som ser värre ut. Vad hände med dom gamla kalla fängelsehålorna i sten som hade råttor sprang omkring?
Citera
2012-04-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggByEgg
Breivik: - Vi vil fremprovosere konflikt før vi mister det demografiske flertallet.

Det är här kärnpunkten i hans resonemang finns, och det är här jag tror att det brister. Jag har nog en dystrare syn på framtiden, men jag tror inte att den chipsätande, letsdancehypnotisade, sekulära nulliteten "skandinav" kommer att kunna resa sin svullna, försvagade kropp ur tvsoffan. Inte ens när huset håller på att brinna ner.

Breiviks ideologi kryddas av retorik som låter bra men vid närmare granskning är tom eller rent av felaktig. Han pratar exempelvis om att rädda den europeiska kulturen i största allmänhet och det norska i synnerhet. Men för att genomföra denna räddningsaktion beter sig han och utfört en handling som så lång borta från den skandinaviska kulturen man kan komma! Skandinavien som kännetecknas av konflikt undvikande, konsensus beslut, respekt för majoritets beslut, artigt lyssnande av motparters synpunkter och åsikter, lyssnande även av dem med lägre social status, mm. Men ändå framställer sig Breivik som den sanne bäraren av Norsk kultur!
Citera
2012-04-18, 15:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har bott på hotell som ser värre ut. Vad hände med dom gamla kalla fängelsehålorna i sten som hade råttor sprang omkring?

Inte vet jag var du befunnit dig dom senaste årtiondena men visst har våra fångar det i dagens samhälle många gånger lyxigare hem/rum än vad fattiga svenskar har.

Men jag saknar en sak här, visst har ABB vanligtvis tillgång till dator (dock utan internet) för att pussla på sina texter?
Citera
2012-04-18, 15:54
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han har vild fantasi, den där Breivik.

Ja, så går det att tänka men jag tror inte regeringsmän gillar att höra det. Det är inte omöjligt att ABB känner kontakter som är minst lika "extrema" som honom. SKULLE något hände och regeringen inte har agerat på något sätt för att man helt avvisade AAB så får man garanterat mycket skit.
Citera
2012-04-18, 15:54
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Om han nu har två medhjälpare, så borde ju effekten av ett till dåd under rättegångens tid ha en enorm effekt.

Dock så tror jag inte på flera terrordåd.

Skulle vara jäkligt "underhållande" om det skedde ett terror dåd i Norge, fast det blir en "Toulouse" i repris, efter några dagars krigspropaganda ifrån bla aftonhoran så visades det att det var ett islamist dåd.

Själ tänker jag mest bara att han borde lägga av med sitt tjatande om KT, ingen tror på honom ändå. Och hade de varit påväg att göra fler terrordåd så hade han väl ändå inte avslöjat det i förväg?

Men visst, det hade ju varit "intressant" att bli motbevis, för att uttrycka det på ett smaklöst sätt.
Citera
2012-04-18, 15:55
Medlem
Mord-Siths avatar
Hur vet Breivik att de andra två ska slå till? Han har väl inte haft någon kontakt med den yttre världen sedan gripandet, förutom i rättsalen. Kan det vara så att hans allierade har varit i rättssalen?
Citera
Medlem
Breivik
Citat:
- Forskjellen på en nasjonalsosialist og meg er at jeg har et mye mer liberalt syn. En nasjonalsosialist vil ha et hvitt Norge.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Inte vet jag var du befunnit dig dom senaste årtiondena men visst har våra fångar det i dagens samhälle många gånger lyxigare hem/rum än vad fattiga svenskar har.

Det var ju det jag menade... Men lite sarkastiskt.
Citera
2012-04-18, 15:56
Medlem
Breivik
Citat:
- Jeg kan akseptere kanskje to prosent innvandrere, men nå blir vi jo en minoritet.
Citera
2012-04-18, 15:59
Medlem
Citat:
kl. 15.57
Breivik: - Fjordman er for eksempel en nasjonalist, mens jeg er en ultranasjonalist.

Nej, Breivik. Fjordman är riktig idiot, en lögnare och en svikare.
Citera
2012-04-18, 16:09
Medlem
sjpatriks avatar
Vem ska betala rättegångskostnaderna? Inte Breivik i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in