2012-04-18, 15:19
  #2857
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derus
kan man se rättegången för de gångna dagarna någonstans? har letat på diverse sidor och googlat, men jag hittar bara live-sändnigen. vill se måndagen och tisdagen innan.
Det som finns inspelat från rättegången finns på: http://www.vgtv.no/#!id=51794
I övrigt är det mycket som bara finns i textformat då det både igår och idag varit förbjudet att filma inne i rättssalen.
Citera
2012-04-18, 15:29
  #2858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
Tror inte någon tror på det scenariot med en templarorden som stödjer honom.

Fast vi lär ju få se om två dagar!

Visst hade det varit lite mysigt?!?!?!

Nej idag retirerar ABB, man märker att åklagarna haft långa möten igår kväll och försöker kontra Breiviks självsäkerhet med att pressa honom hårt. Detta är de delarna som Breivik själv gruvat sig för att förhöras om. Det känns mer som någon obskyr ungdomsboksfantasier om hemliga ordnar, utmärkelser och hemliga möten med Serbiska "krigshjältar". Hans lilla fantasivärld verkar här tagit överhanden.

Media fortsätter bevisa gång på gång att de mycket väl censurerar verkligheten för vanliga människor och bilden Breivik målat upp i sitt manifest börjar man ana konturerna om.

Aftonhorans besserwiesserartikel om att det faktiskt är 28 år och inte 10 förräns norrmän är i minoritet i sitt eget hemland slog helt fel ut och är helt fruktansvärd! När är vi Svenskar egentligen minoritet i vårt hemland egentligen? Vilka siffror är det som media inte visat oss?
Nu om någon gång bör norrmännen vakna upp och inse att de faktiskt motarbetas av sin egen regering och att de säljs ut till främmande makt genom ett lågintensivkrig som handlar om att föda barn! Dock förespråkar jag såklart inte alla skall ut och Breivika i Norge!
Den oljefond de så hårt spar för nästa generation kommer inte att komma sina egna till godo utan parasitiska invällare från MENA!
Grattis Norge!


Vad som måste göras med Breivik är att grilla honom ”ordentligt” om hans kontakter, nätverk och ideologiska förebilder. Som sagt lalaren Breivik är, förutom att prata med en massa oriktigt blaj, ytterst farligt för det Norska Samhället. D.v.s. om de är kära sitt nuvarande politiskt och socialt system.
Citera
2012-04-18, 15:33
  #2859
Medlem
klashbacks avatar
Om han nu har två medhjälpare, så borde ju effekten av ett till dåd under rättegångens tid ha en enorm effekt.

Dock så tror jag inte på flera terrordåd.

Skulle vara jäkligt "underhållande" om det skedde ett terror dåd i Norge, fast det blir en "Toulouse" i repris, efter några dagars krigspropaganda ifrån bla aftonhoran så visades det att det var ett islamist dåd.
Citera
2012-04-18, 15:34
  #2860
Medlem
Rudan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Vad som måste göras med Breivik är att grilla honom ”ordentligt” om hans kontakter, nätverk och ideologiska förebilder. Som sagt lalaren Breivik är, förutom att prata med en massa oriktigt blaj, ytterst farligt för det Norska Samhället. D.v.s. om de är kära sitt nuvarande politiskt och socialt system.

Absolut, som det är nu så är han som en ål som snabbt ändrar taktik när något går emot honom, han snärjer sig, säger sig inte minnas använder retoriska småknep och såklart klassikern: vill inte kommentera det ytterligare!

Om det politiska system som ett land har inte sätter sina egna medborgares säkerhet och frihet som främsta intresse bör det rivas ner och ersättas med ett som har det. DET är din skyldighet som medborgare att göra och det är vad Breivik försöker rättfärdiga sina dåd med.
Citera
2012-04-18, 15:35
  #2861
Medlem
Gringubbens avatar
Eftersom klappmongot ABB inte kan hålla tassarna i styr utan viftar fram någon variant av "hälsning", borde han vara bakbunden i rättssalen så det inte dyker upp en massa draveldiskussioner om det mitt i allt viktigt som hänt. Jämför med Steve Martin i den där filmen när han spelade efterbliven och hade kork på gaffeln.
Citera
2012-04-18, 15:36
  #2862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
Tror inte någon tror på det scenariot med en templarorden som stödjer honom.

Fast vi lär ju få se om två dagar!

Visst hade det varit lite mysigt?!?!?!

Nej idag retirerar ABB, man märker att åklagarna haft långa möten igår kväll och försöker kontra Breiviks självsäkerhet med att pressa honom hårt. Detta är de delarna som Breivik själv gruvat sig för att förhöras om. Det känns mer som någon obskyr ungdomsboksfantasier om hemliga ordnar, utmärkelser och hemliga möten med Serbiska "krigshjältar". Hans lilla fantasivärld verkar här tagit överhanden.

Media fortsätter bevisa gång på gång att de mycket väl censurerar verkligheten för vanliga människor och bilden Breivik målat upp i sitt manifest börjar man ana konturerna om.

Aftonhorans besserwiesserartikel om att det faktiskt är 28 år och inte 10 förräns norrmän är i minoritet i sitt eget hemland slog helt fel ut och är helt fruktansvärd! När är vi Svenskar egentligen minoritet i vårt hemland egentligen? Vilka siffror är det som media inte visat oss?
Nu om någon gång bör norrmännen vakna upp och inse att de faktiskt motarbetas av sin egen regering och att de säljs ut till främmande makt genom ett lågintensivkrig som handlar om att föda barn! Dock förespråkar jag såklart inte alla skall ut och Breivika i Norge!
Den oljefond de så hårt spar för nästa generation kommer inte att komma sina egna till godo utan parasitiska invällare från MENA!
Grattis Norge!

Det tar inte så lång tid innan vi är en minoritet, men jag tror det är försent att göra något! Det hade varit en annan sak om det var 80 eller 90-talet! Vänster-folket har redan förstört våra länder!
Citera
2012-04-18, 15:41
  #2863
Medlem
EggByEggs avatar
Larsen: - Er det sider ved vår kultur som støtter opp under angrepene 22.juli?
Breivik: - Absolutt. Godt spørsmål. Æreskodeksene våre ble også dekonstruert av Arbeiderpartiet etter 2.verdenskig. Menn er feminisert, veldig få har ryggrad. Det er Norges gamle prinsipper vi prøver å gjeninnføre.

Breivik: - Det er selvfølgelig tragisk at man må gjennomføre noe så barbarisk for å bidra til å endre samfunnet. Man blir presset ut av demokratiet, sensurert og latterliggjort. Men det var nødvendig.
kl. 15.38
Citera
2012-04-18, 15:41
  #2864
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molin1986
Hur är norska fängelser ? Är det som i Sverige eller ?
Detta ska vara hans cell:
http://svetmajmuna.com/images/Politika_Anders_Behring_Breivik_4.jpg
Citera
2012-04-18, 15:43
  #2865
Medlem
Blad.Verks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molin1986
Det tar inte så lång tid innan vi är en minoritet, men jag tror det är försent att göra något! Det hade varit en annan sak om det var 80 eller 90-talet! Vänster-folket har redan förstört våra länder!
Ja, det är sannerligen ett förräderi som får Wennerström och Berling att framstå obetydliga, hade ABB endast attackerat journalisterna och politikerna som bär ansvaret hade man möjligen kunnat likna det vid attacker mot kollabartörer under 2:VK. Förräderiet omfattar inte endast denna etniska aspekt, utan underminirengen av välfärden, brottsvågen och inte minst splitringen av samhället.
Citera
2012-04-18, 15:45
  #2866
Medlem
EggByEggs avatar
Breivik: - Vi vil fremprovosere konflikt før vi mister det demografiske flertallet.

Det är här kärnpunkten i hans resonemang finns, och det är här jag tror att det brister. Jag har nog en dystrare syn på framtiden, men jag tror inte att den chipsätande, letsdancehypnotisade, sekulära nulliteten "skandinav" kommer att kunna resa sin svullna, försvagade kropp ur tvsoffan. Inte ens när huset håller på att brinna ner.
Citera
2012-04-18, 15:46
  #2867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUTAMAD
Detta ska vara hans cell:
http://svetmajmuna.com/images/Politika_Anders_Behring_Breivik_4.jpg

Haha jag funderar också på att göra ett brott i norge! Det ser ju ut som ett hotell
Citera
2012-04-18, 15:49
  #2868
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUTAMAD
Detta ska vara hans cell:
http://svetmajmuna.com/images/Politika_Anders_Behring_Breivik_4.jpg

Jag tvivlar, åtminstone om det bedöms finnas risk för självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in