2012-04-16, 10:23
Medlem
Ratis avatar
Är det John Malkovich som sitter bredvid Breivik?
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zozosweden
Helt ofattbart hur han inte ens reagerar när offren läses upp.
Som någon sa, han är ett monster, men inte dum i huvudet. Han vet hur han ska reagera, han har ju livstids fängelse framför sig. Så han tar det lugnt, är vad jag tror :O

Man ska dock komma ihåg att det lika gärna kan vara ett skådespel, vill man verka lugn och samlad så kan man verka just lugn och samlad. Säger inte nödvändigtvis något om egentliga känslor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Undrar vad man skulle få för straff om man gick in i rättsalen och sköt ihjäl honom? Ta första tåget till Oslo, ta tricketen mot tingshuset och så går man in och skjuter ihjäl honom.

Om du kollar ordentligt så ser man att han har något under kläderna säkert skyddsväst och annat kanske man ser det i att kostymen och skjortan är för utåt så att säga kolla mot armarna och axelvadden och hur kostymen sitter överlags
Citera
2012-04-16, 10:24
Bannlyst
Vad är oddsen för att han frias?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Måste ju faktiskt ge Breivik en poäng där. Inte för att någon domare skulle vara helt objektiv, men Brundtlands syster är väl lite väl nära?

Nu tror jag ju egentligen inte att det spelar någon roll. Att döma det hårdaste straffet möjligt kan ju vem fan som helst göra. Däremot kanske det hade varit idé att få det till en psykisk sjuka så att han kunde buras in för gott. Rättssäkerheten är väl redan åsidosatt, precis som i Sverige.
Var lite snabb i förklaringen. Domaren är VÄN med Brundtlands syster, enligt Breivik.
Senast redigerad av nivers 2012-04-16 kl. 10:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Man ska dock komma ihåg att det lika gärna kan vara ett skådespel, vill man verka lugn och samlad så kan man verka just lugn och samlad. Säger inte nödvändigtvis något om egentliga känslor.

Det är svårt för vem som helst att hantera sina känslor när någon anklagare läser upp 100 tals namn om vilka man mördat, det får en psykisk effekt som vi inte vet, och det är Brevik duktig på att hantera.
Citera
2012-04-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag tror dessutom det är en retuscherad bild från häktningsförhandlingen när Breivik skulle visa upp att han var bojad ordentligt.

Jag har svårt att tro att detta inte är någon slags hälsning och att han bara ska visa upp sina bojor.

http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00883/breihalsning_883437c.jpg
Citera
Medlem
JahLoves avatar
Nu tar dom rast i 20min..
Citera
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivers
Var lite snabb i förklaringen. Domaren är VÄN med Brundlands syster, enligt Breivik.

Aha, okej!

Är så fallet så är det givetvis inte bra det heller, fast sambandet blev lite mer krystat
Citera
Medlem
"jag är inte straffskyldig" - Anders Briveik 2012.
Citera
2012-04-16, 10:26
Bannlyst
Omg Den Pratar!!!
Citera
2012-04-16, 10:26
Medlem
cazzers avatar
Hur ligger det till med åtalet eller förundersökning, finns det att läsa någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in