2012-04-16, 10:26
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tack! Tyckte det var märkligt detta med ljudet. Förklarar att det som vanligt är SVT som inte kan skötta en direktsändning längre...

Det är NRK som bestämde angående ljudet inte SVT.
Gick in på webben och det funkar jättebra för mig iaf.
Citera
2012-04-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq0
Jag har svårt att tro att detta inte är någon slags hälsning och att han bara ska visa upp sina bojor.

http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00883/breihalsning_883437c.jpg

Har inte den amerikanska black power rörelsen någon liknande hälsning?
Citera
2012-04-16, 10:27
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookBackInAnger
Vad är oddsen för att han frias?

Det kommer inte att hända.
Citera
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zozosweden
"jag är inte straffskyldig" - Anders Briveik 2012.

Han kommer självklart löpa linan ut här, det har han inget att förlora på. Det kan ju inte direkt bli värre

Hävdar väl nödvärn, om jag inte gissar fel? Går helt i linje med hans resonemang. Något var tvunget att hända, och han tog på sig martyrrollen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det John Malkovich som sitter bredvid Breivik?

Det ser ut så i huvudet på john malkovish
Citera
2012-04-16, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det kommer inte att hända.

Dude... http://www.youtube.com/watch?v=_Z5-P9v3F8w&ob=av3e
Citera
Medlem
jabberwoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzer
Hur ligger det till med åtalet eller förundersökning, finns det att läsa någonstans?
I Norge är inte sådant material offentligt tillgängligt. Valda delar brukar märkligt nog av tradition läckas till medierna, som en del i processen, både från åklargar- och svarandesidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Jag misstänker att vad som händer härnäst är att Brevik lär göra allt för att få ut sin agenda.
Nu när hela världen tittar så lär han få förklara och debatten tar fart igen om den nu inte tystas av media.
Sedan har han ju sina skriverier också.
Jag antar även att han har en plan för närmsta tiden som följer.

Stämmer, han har ju haft mycket tid att tänka så en plan har han garanterat.

Tycker det skall bli intressant att se om GP går mot strömmen och inte heller kommer att censurera när ABB får berätta om hans tankar kring detta. NRK sa ju tidigare att dom skulle censurera med tanke på dom anhöriga och för att de inte vill sprida hans propaganda, men gp har ju inte tagit bort något ljud hittills så det återstår väl att se, hade varit mäkta intressant att höra.
Citera
2012-04-16, 10:29
Medlem
moles avatar
Hur fan kan fittan på Rapport säga att Brevik sitter och tittar ned och verkar oengagerad?!
Breivik sitter väl förfan tyst och läser samma papper som åklagaren läste upp.

Det är sådant jag menar inte är objektivt.

Han kunde lagt till att Breivik verkade tänka på pokemon och vädret samt att han verkade glad och upprymd inombords.
Citera
2012-04-16, 10:29
Medlem
AkademiskOchSDares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Man ska dock komma ihåg att det lika gärna kan vara ett skådespel, vill man verka lugn och samlad så kan man verka just lugn och samlad. Säger inte nödvändigtvis något om egentliga känslor.

Eller också så känner man ett så starkt hat emot de man har tillintetgjort att ändamålen helgar medeln. Det är bl.a. därför han har kallat in islamister, eftersom dessa är totalitära i sin syn på islam. If you want to make an ommelet, you've got to crash some eggs.
Citera
2012-04-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluyankee
Har inte den amerikanska black power rörelsen någon liknande hälsning?

Vad jag har förstått så är det någon slags "Knights Templar Clenched Fist Salute"

Jag har dock inte hittat säkra källor på detta.

Vissa tidningar skriver ju att det är en nazistisk symbol (vilket jag inte tror).
Citera
2012-04-16, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabberwok
I Norge är inte sådant material offentligt tillgängligt. Valda delar brukar märkligt nog av tradition läckas till medierna, som en del i processen, både från åklargar- och svarandesidan.
Ja för att vinkla som media alltid gör man kan fråga sig vad för krafter som styr våra länder som inte ger människor rättvis behandling
Vi har ju sett att det inte pågår en rättvis behandling i detta fall när man sjukförklara han för att kunna låsa in han så länge de behaga
Vi har sett att man fångade in folk och kallade dom terrorister utan några som helst skäl och skicka dom till guantanom och sedan frisläppte de flesta av dom

Jag kallar det sionismagendan
det hade varit roligt om han hade dödat ett x antal judar ojojoj undra hur det hade blivit då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in