Läs först tidigare inlägg
https://www.flashback.org/t1848174p122
Efter dagens rättegång stärks min uppfattning om Breivik.
Han är i krig som en militant nationalist.
Han har valt att inte bara prata idéer utan även handlat.
Balansen mellan det de flesta tycker är ett demokratikst samhälle
där tycker Breivik att samhället av i dag är förda bakom ljuset av de folkvalda.
Speciellt socialdemokraterna då dessa har varit i maktställning samt representerat
den vänstra sidan i politiken.
Anders Behring Breivik går inte att prata omkull i en rättegång utan den som
kan debattera med honom och få honom att vidareutveckla sina motiv
måste själv kunna lika mycket.
Vi kan hoppas på att åklagare, namndemän och domare klarar detta.