2012-04-19, 23:55
  #3325
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Varför måste man nödvändigtvis bortse från morden om man håller med om delar i hans resonemang?
Du är oerhört trångsynt måste jag säga.

De allra flesta fördömer naturligtvis attentaten, men man kan ju för den skull tycka att han har rätt på vissa punkter (vilket man förvisso kanske måste vara lite mer än lågintelligent för att inse).
Jajajajajajaaaaaaa. Det hade Stalin också. Idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Öhh? Finns det någon som har varit mer revolutionär i Europa sen andra världskriget? Själva dådet är extremt även internationellt sett och hans ideologi och åsikter är väldigt revolutionära i dagens samhälle.
Öööh. Tex Baader ansågs av vissa extrema vänstermänniskor vara revolutionär så det förslog. Men han var terrorist. Eller hur? Det är Breivik också.
Citera
2012-04-19, 23:56
  #3326
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Eller döda honom.
Äntligen en orsak till att bli transvetstit.
Citera
2012-04-20, 00:02
  #3327
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är helt klart att rättegången mot Breivik går enligt planen. Just nu pågår exakt det han förutsade skulle hända om han överlevde kontakten med polisen och togs till fånga.

Rättegången är själva målet med terrorangreppet! Det vi ser nu (nåja) är själva syftet med aktionen! Det var inte att spänga regeringsbyggnaden eller avrätta en massa unga sossar på sommarläger -det var endast medlet med vilket Breivik skulle skaffa sig maximal exponering för att få ut sitt budskap -och han levererar!!

Jag har hört många -mer eller mindre bekanta och från olika delar av samhället, svenskar såväl som invandrare, som ger Breivik rätt i sakfrågan!!

Man är givetvis chokerad över brutaliteten i dåden, man är på intet sätt beredd att se vare sig rationalitet, reson eller rättfärdighet i Utöya/Oslo, men man ger Breivik rätt i sak! Jag har nu de senaste dagarna hört flera personer -helt vanliga människor bortom all misstanke eller vandelsanmärkning, med ordnad ekonomi, jobb, utbildning, familj, villa, bil och Golden Retriever- som öppet medger att Breivik dragit en korrekt slutsats av sin samtidsanalys!

Undrar vad det får för konsevenser...?
Jag misstänker att det har att göra med vad för typ av människor du befattar dig med, som finner återanvänd extremhögerretorik så pass övertygande. Den sanna tragedin är nästan att det finns människor i den här tråden som upplever ABB som elokvent och artikulerad.
Citera
2012-04-20, 00:02
  #3328
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Jag vet mycket väl att han har övat med riktiga vapen, men nu var det inte det som var frågan
Du menade att han blev bättre av att skjuta genom att spela dataspel. Jag menar att det är mer sannolikt att det var skytteövningen än dataspelandet som gjorde det möjligt för honom att hantera ett vapen.
Citera
2012-04-20, 00:02
  #3329
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Äntligen en orsak till att bli transvetstit.

Behöver du nog inte bli. Han gillar väl killar eller är det bara ett löst rykte?
Citera
2012-04-20, 00:04
  #3330
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Du menade att han blev bättre av att skjuta genom att spela dataspel. Jag menar att det är mer sannolikt att det var skytteövningen än dataspelandet som gjorde det möjligt för honom att hantera ett vapen.

Fast att skjuta obeväpnade offer på en liten ö kräver ju iofs inte särskilt mycket vapenträning.
Citera
2012-04-20, 00:09
  #3331
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Du menade att han blev bättre av att skjuta genom att spela dataspel. Jag menar att det är mer sannolikt att det var skytteövningen än dataspelandet som gjorde det möjligt för honom att hantera ett vapen.
Dataspel kan ge, precis som en del skriver här, en verkligare upplevelse av att döda.
Och nej, bättre skytt blir man inte av dataspel.
Citera
2012-04-20, 00:10
  #3332
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Fast att skjuta obeväpnade offer på en liten ö kräver ju iofs inte särskilt mycket vapenträning.
Att skjuta rörande mål och dessutom döda så många som han gjorde (ca 1 person i minuten?) är nog inget man klarar om man aldrig hållt ett vapen innan. Dessutom träffade han många av offren i huvudet vilket pekar på viss träffsäkerhet.

De flesta skulle antagligen inte förstå hur man laddar ett magasin och gör vapnet redo att användas. Iallafall inte av att ha spelat world of warcraft eller modern warfare.
Citera
2012-04-20, 00:11
  #3333
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Dataspel kan ge, precis som en del skriver här, en verkligare upplevelse av att döda.
Och nej, bättre skytt blir man inte av dataspel.
Då håller du med mig alltså.
Citera
2012-04-20, 00:12
  #3334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Fast att skjuta obeväpnade offer på en liten ö kräver ju iofs inte särskilt mycket vapenträning.

Knappast.

Uppenbarligen så var han overkligt effektiv med skjutvapen. Så nåt i hans träning och förberedelser har ju gett dom unika färdigheterna.

Att skjuta 100 personer på 70 minuter och träffa i princip alla skott är väldig väldigt svårt.

Det var bland annat därför som folk inom militären och GW Persson in i det sista vägrade tro på endast en gärningsman. Det var omöjligt.

Breiviks hemmagjorda recept med vapenträning, val av ammunition/vapen, anabola, dataspel och meditation verkar skapat den perfekta mördarmaskinen.

Det är därför polisen lagt så mycket tid kring detta i utredningen och varför åklagarens frågor är relevanta.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Dessutom träffade han många av offren i huvudet vilket pekar på viss träffsäkerhet.
Nja, huvudskotten var nog i det flesta fall det sista skotten han sköt med sin pistol på nära håll för att försäkra sig om att offren skulle dö.
__________________
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-04-20 kl. 00:23.
Citera
2012-04-20, 00:13
  #3335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Att skjuta rörande mål och dessutom döda så många som han gjorde (ca 1 person i minuten?) är nog inget man klarar om man aldrig hållt ett vapen innan. Dessutom träffade han många av offren i huvudet vilket pekar på viss träffsäkerhet.

De flesta skulle antagligen inte förstå hur man laddar ett magasin och gör vapnet redo att användas. Iallafall inte av att ha spelat world of warcraft eller modern warfare.

Skotten i huvudet var ju ett resultat av att han gick fram till de flesta av sina offer och säkerställde att de blev dödade. Följer du inte rättegången? Jag tror inte att han var speciellt bra på att sikta på långt håll.
Citera
2012-04-20, 00:13
  #3336
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Då håller du med mig alltså.
Jupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in