2012-04-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Någon som vet om man kan följa rättegången Live även imorgon?

Tydligen så kommer man inte att få filma där inne, kan hända att man får spela in ljud där så vi kanske kan ta del av den på det sättet. Sen kommer det nog att bli uppdaterat skrivet det viktiga som händer, likadant som idag.
Citera
2012-04-16, 22:35
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Är det någon som vet vad det är för "riddarhälsning" som han använder sig av? Har aldrig sett den där knutna näven i brösthöjd kopplad till någon speciell rörelse. Är hälsningen kopplad till "sagan om ringen" eller Kung Arthur?
Senast redigerad av Samsungs-Ipad 2012-04-16 kl. 22:45.
Citera
2012-04-16, 22:39
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aragonhund
Just precis och det är ju det som är så intressant. För enligt vänsteranhängare och politiker så finns det ju inga terrorister som vill förgöra vårt västerländska samhälle, utan vi "klarsynta" är ju "paranoida" och skall betraktas som sinnessjuka.
Kul att det nu kommer upp till ytan i och med rättegången att det absolut finns hot mot oss och även i norden.

Tack till dig ovan i tråden som förklarade dåden 7 Juli.

Tror du missuppfattade min poäng, det finns galningar av alla de slag som kommer till tals på nätet. Det betyder inte att de utgör ett större hot. Jag kan lägga upp yt-klipp där jag pratar om att samerna är ute efter att ta över och förslava de nordiska länderna. Kan nog till och med hitta en och annan samme som tycker så. Kan även peka på att det tidigare i historien varit konfrontationer med samer och övriga skandinaver, att de är politiskt organiserade etc, det bevisar dock inte att de har en möjlighet att ta över norden eller ens har en vilja att göra så.
Citera
2012-04-16, 22:42
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Varför tror du att han grät?
Med tanke på artiklarna som skrivits samt bilderna + den korta videon där han torkar ögonen och skyler ett tämligen upprört anlete bakom handen. Att säga att han bokstavligen satt och "grät" kan vara en definitionsfråga, men det är ingenting jag är intresserad av nu.
Att det var en känslosam manifestation tror jag ingen förnekar, men för att komma fram till den sakliga slutsatsen behöver man egentligen ha sett Breivik konstant under hela rättegången, och så gott det går ha analyserat hans person från början till slut.
edit: Dvs. någonting jag inte gjorde, så jag sätter punkt här och väntar på att fler "experter" ska komma med sina utlåtanden.
Citera
2012-04-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsungs-Ipad
Är det någon som vet vad det är för "riddarhälsning" som han använder sig av? Har aldrig sätt den där knutna näven i brösthöjd kopplad till någon speciell rörelse. Är hälsningen kopplad till "sagan om ringen" eller Kung Arthur?

Oftast förknippat med ''white power''
Citera
2012-04-16, 22:46
Medlem
aragonhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Tror du missuppfattade min poäng, det finns galningar av alla de slag som kommer till tals på nätet. Det betyder inte att de utgör ett större hot. Jag kan lägga upp yt-klipp där jag pratar om att samerna är ute efter att ta över och förslava de nordiska länderna. Kan nog till och med hitta en och annan samme som tycker så. Kan även peka på att det tidigare i historien varit konfrontationer med samer och övriga skandinaver, att de är politiskt organiserade etc, det bevisar dock inte att de har en möjlighet att ta över norden eller ens har en vilja att göra så.

Jodå jag förstod mycket väl vad du menade.
Jag vet också att man kan hitta de flesta extrema människorna på nätet och vad de vill predika om. Men sällan har jag varit med om att det är sådant hymlande som det just är med muslimerna och vad det är för budskap de predikar.
Varför tror du sådant så sällan visas i tex nyheterna? Jo för att politikerna skyddar sig med att kommer sånt här fram så gynnar det högerextrema grupper. Varför så lite uppföljning om självmordsbombaren i Stockholm i julhandeln förra året tror du?
jo för att inte gynna högergrupper så klart.
Citera
2012-04-16, 22:47
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV

Fixa en länk, tror inte på dig.
Citera
2012-04-16, 22:47
Medlem
Precis sett Breiviks propagandafilm "Knights Templar 2083".
Skickligt gjord och det värsta är att han har rätt.
Med detta sagt så försvarar jag inte hans gärningar men 2:a världskriget kommer att framstå som en picknick jämfört med det vi har framför oss.
Citera
2012-04-16, 22:49
Medlem
Rudan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effe81
Bara för att man anser att man befinner sig i krig så får man inte döda oskyldiga. Isåfall anser man ju att även muslimska terrorister ska ha rättigheten att begå terrorbrott. Eller anser du att tex 7 juli dåden var ok då väst var i krig mot terrorn? Så vare sig Breivik ansåg åsg va i krig eller inte så har han inte rätten att döda oskyldiga.

Jag tror Breivik åkte till Utöya för att knäppa Gro Harlem Brundtland som av många norrmän ses som kvinnan som började förgörelsen av Norge och en av de värsta landsförrädarna.
Mängden ammunition han hade med sig talar för att han dock hade en backup-plan.

Ja det är en sjuk och nesligt vidrig handling det han gjorde och totalt oförlåtbar!
ABB tror dock i sin sinnesvärld att det är han och hans nation som är under attack och här på ön kryllar det av unga som kommer bli nästa generation med hjärntvättade politikerbroilers som skall fortsätta förstörelsen av Norge. Detta är inga oskyldiga i Breiviks kallt kalkylerande hjärna utan i högsta grad fiender att tas ut. Han bränner bort ogräsfröna till en ny generation multikultilovers och landsförrädare innan de ens slagit rot.
Taktiskt en fullträff, moraliskt och etiskt fruktansvärt vidrigt!
Fast i krig är som sagt allting tillåtet... Läs lite historia så lär du dig snabbt hur sjuk mänskligheten är.
Kan jämföras med exempelvis Usa som ser till att taktiskt bomba ut terrorist bootcamps i Afghanistan för att förhindra nya terrorister att utbildas.
Denna mannen TROR in i sin själ att han gjort det rätta, för sitt fosterland och sina landskamrater. Att folk hatar honom tror han är för att de inte vet bättre och hjärntvättats.

Om det är sant eller ej, det lär ju framtiden få utvisa!
Dömd kommer han åtminstone att bli, maxstraff + 5 års påbackning gång på gång tills han döden dör.
Det vet han mycket väl om redan. Hans mål nu är att få proklamera sin världsbild och hoppas folk tar över hans fallna klinga.
Senast redigerad av Rudan33 2012-04-16 kl. 22:52.
Citera
2012-04-16, 22:49
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kan du utveckla vad du menar med det fetstilta? Det skulle det innebära i praktiken? Ytterligare år på kåken? Hur många i sådana fall?
Citerar förklaring från en annan användare nedan:
Citat:
Förvaring innebär en ny period på anstalt om det bedöms att det finns risk för återfall eller fara för omgivning/samhäll.
Förvaringen har minimi- och maxtid, och kan förnyas efter prövning i teorin på livstid. Vanligen är det sexbrottslingar som sitter i förvaring.
Sannolikt kan det tillämpas på massmördare också.
Citera
2012-04-16, 22:54
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV

Ok, tack för infon. Trodde de brukade "heila".

Lite tråkigt att det inte var mer exotiskt än så, med tanke på hans intresse för riddare.

En sak jag inte riktigt greppar bara med att Breivik använder sig av en "white power" hälsning är att han är så fixerad vid Israel och judaras utsatta situation. Nu menar jag inget illa med det då alla människor oavsett religion etc har rätt att få leva ifred, men "white power" så tänker jag mig nog mer neonazi eller KKK vilka brukar avsky judar.
Citera
2012-04-16, 22:58
Medlem
Finns inspelningen på telefonsamtalet från toan på cafét? som censureades.
Överlevde hon som ringde? (jag hoppas det.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in