Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-18, 19:51
  #241
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Sex däremot går det alldeles utmärkt att leva utan; det är ett behov vi kan ha latent och inte behöver tillfredställa för att kunna leva ett fullångt liv.

Ja du har rätt. Sex är inte nödvändigt för att överleva men jag är övertygad om att det är nödvändigt för att de flesta ska må bra. Som kille är det kanske den största formen av bekräftelse du kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Fast olika människor förblir olika mycket fokuserade på sex.

Så verkar det när det diskuteras. Min erfarenhet av verkligheten är en annan. Om man istället för att lyssna på vad killar säger, observerar hur vi beter oss så verkar de flesta vara mycket fokuserade på sex. Men visst, en viss skillnad finns säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vet inte om det är medfött eller inlärt. Jag tror att en överdriven fokusering vid det sexuella beror på nånting. Men jag är sån själv.

Jag med. Tror det är medfött.
Citera
2012-04-18, 19:55
  #242
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Sååå..feminism kräva tillväxt?

Kvinnor kräva personlighet ;D. Inkomst har hon själv..
Och det krävs ju en anledning att ha sex. Att en snorre finns i samma rum räcker inte.
__________________
Senast redigerad av MumlansRänder 2012-04-18 kl. 19:58.
Citera
2012-04-18, 20:15
  #243
Medlem
vet inte om jag har ett kvinnoförakt. men har senaste tiden blivit väldigt sur när jag känt av hur lätt kvinnor egentligen har. tror dock inte att det jag känner är sanningen, men samtidigt är det en känsla som jag bör ta hand om, annars får jag handskas med jobbigare konsekvenser (som bitterhet tex).

min känsla grundar sig i att jag inte blev uppskattad/fick sex(?) av en viss person. utifrån det har ilskan bara vuxit oproportionerligt. ska aldrig aldrig aldrig igen stöta på någon, jag kan verkligen inte ta att bli nekad.
Citera
2012-04-18, 20:16
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Kvinnor kräva personlighet ;D. Inkomst har hon själv..

Ja, det är klart men personlighet har jag så det räcker och blir över, om jag mår OK. Vad gäller inkomst däremot har jag alltid tänkt att vi ska förädra de förtryckande strukturerna, det torde bli norm att kvinnan betalar för mannen och jag anser också att fler kvinnliga rörmokare och kakelsättare borde frambringas :P

Men seriöst vill du att jag ska ha pengar. Och att du ska ha det. Och jag är ju anti-anders borg: Sparka alla.
Whoo vilket liv det blir när man tar på sig mckinseyögonen och föreslår sparken på 99%. Då skulle de ju inte ha en egen inkomst, oavsett kön. Och då skulle ÄNTLIGEN Palmeeran dö.
Tänk dig Anders Borg i Kuwait, som sagt, sparken före han säger jobb, ska Kuwaiter göra skitjobb? Det finns ju massor av somalis, fillpinos, pakis, whatever som ju så gärna vill arbetskraftsinvadra.
I Sverige så gillar vi att vi behöver två inkomster, lägga "livspussel" ofta ha det knapert ändå på 63% i vården......

Citat:
Och det krävs ju en anledning att ha sex. Att en snorre finns i samma rum räcker inte.
MM..ett stort problem nu då jag är sjuk och medicinerar så jag är rätt oförmögen till sex.
Men det ger ju ett annat perspektiv att tvingas leva i celibat över ett halvår. Och den där snorren lär snarare motverka eventuella lockelser som jag skulle vilja känna...

Sen har du ju helt rätt, det krävs en lite djupare "gemenskapskänsla", iaf enligt mig.
Citera
2012-04-18, 20:21
  #245
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emv
vet inte om jag har ett kvinnoförakt. men har senaste tiden blivit väldigt sur när jag känt av hur lätt kvinnor egentligen har. tror dock inte att det jag känner är sanningen, men samtidigt är det en känsla som jag bör ta hand om, annars får jag handskas med jobbigare konsekvenser (som bitterhet tex).

min känsla grundar sig i att jag inte blev uppskattad/fick sex(?) av en viss person. utifrån det har ilskan bara vuxit oproportionerligt. ska aldrig aldrig aldrig igen stöta på någon, jag kan verkligen inte ta att bli nekad.

Menar du att kvinnor har det lätt när det gäller sex?
För det är ju kanske menlöst eftersom det inte ligger högst i prioritet när det gäller sex.
Det är som om jag skulle bli bitter över att du kan göra något som inte ens är högprioriterat för dig.
Citera
2012-04-18, 20:22
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winstonecool
Kvinnor åldras som mjölk, män som vin.

Sant, men inte fullt ut.
Åldern är en siffra och vad du gör dig själv till kan påverka väldigt mycket.
Citera
2012-04-18, 20:23
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Menar du att kvinnor har det lätt när det gäller sex?

Kan du hålla en seriös min och säga att dom inte har det? I så fall är du blindgalen.
Citera
2012-04-18, 20:26
  #248
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja, det är klart men personlighet har jag så det räcker och blir över, om jag mår OK. Vad gäller inkomst däremot har jag alltid tänkt att vi ska förädra de förtryckande strukturerna, det torde bli norm att kvinnan betalar för mannen och jag anser också att fler kvinnliga rörmokare och kakelsättare borde frambringas :P

Men seriöst vill du att jag ska ha pengar. Och att du ska ha det. Och jag är ju anti-anders borg: Sparka alla.
Whoo vilket liv det blir när man tar på sig mckinseyögonen och föreslår sparken på 99%. Då skulle de ju inte ha en egen inkomst, oavsett kön. Och då skulle ÄNTLIGEN Palmeeran dö.
Tänk dig Anders Borg i Kuwait, som sagt, sparken före han säger jobb, ska Kuwaiter göra skitjobb? Det finns ju massor av somalis, fillpinos, pakis, whatever som ju så gärna vill arbetskraftsinvadra.
I Sverige så gillar vi att vi behöver två inkomster, lägga "livspussel" ofta ha det knapert ändå på 63% i vården......

MM..ett stort problem nu då jag är sjuk och medicinerar så jag är rätt oförmögen till sex.
Men det ger ju ett annat perspektiv att tvingas leva i celibat över ett halvår. Och den där snorren lär snarare motverka eventuella lockelser som jag skulle vilja känna...

Sen har du ju helt rätt, det krävs en lite djupare "gemenskapskänsla", iaf enligt mig.

Jag anser att båda skabära sig själv. Sedan bjuder man ju självklart. I min generation är det naturligt att man betalar för rundan, oavsett om man är kvinna ellr man.
Och själv har jag jobbat som reparatör av diverse som fastighetsskötare i sju år, och där ingick rörmokeri. Man väljer sitt jobb. Man kan inte tvinga in människor på jobb de inte vill ha. Jag serheller inte många män som är sjuksköterskor t ex. Deras val.

När det gäller sex så kan det bli så trist att någon i förhållande kräver regelbunden sex. Och det utan att uppvakta eller attrahera.
Citera
2012-04-18, 20:28
  #249
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudonym32145
Kan du hålla en seriös min och säga att dom inte har det? I så fall är du blindgalen.

Läser du inte vad jag skriver?
Klart kvinnor har lättare för sex, men det betyder ju inget eftersom det inte är högst prioriteringslistan för kvinnor.
Citera
2012-04-18, 20:30
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Läser du inte vad jag skriver?
Klart kvinnor har lättare för sex, men det betyder ju inget eftersom det inte är högst prioriteringslistan för kvinnor.

Spelar ingen roll om det inte är högst för att MED på listan är det om du är en människa, meningslöst sex är aldrig meningslöst för att även den minsta sak har en mening och det gör väldigt mycket att ha lättare att få närkontakt.
Citera
2012-04-18, 20:34
  #251
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudonym32145
Spelar ingen roll om det inte är högst för att MED på listan är det om du är en människa, meningslöst sex är aldrig meningslöst för att även den minsta sak har en mening och det gör väldigt mycket att ha lättare att få närkontakt.

Det spelar väldigt stor roll. Om sex inte är högt prioriterat så är det ju menlöst om man lätt kan få det.
Och sex är ju inte ens kul om man inte lärt känna varandra först.
Hellre onani än meningslöst sex.
Citera
2012-04-18, 20:38
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Menar du att kvinnor har det lätt när det gäller sex?
För det är ju kanske menlöst eftersom det inte ligger högst i prioritet när det gäller sex.
Det är som om jag skulle bli bitter över att du kan göra något som inte ens är högprioriterat för dig.

nej, menar inte bara sex, menar andra sociala grejer som för mig är utav riktigt värde. sen tycker jag inte att du ska säga sådär, de flesta tjejer som jag känner tycker sex är väldigt viktigt. flera av dom tycker att det är viktigare än vad jag tycker. dom har en hel del sex. kanske har det blivit viktigt för dom att ha sex pga att dom vant sig så mycket vid det.

om nu en av dessa skulle bli frustrerad så kan dom i princip bara gå ut och ta en ny kille. dom kan få sitt kåthetsbehov mött hur lätt som helst. så i mitt fall så är sex högprioriterat för mina vänner. dom får, jag får inte. dom får enkelt denna bekräftelse. jag får den inte, nej blir till och med nekad. nu handlar det inte bara om tjej o kille. men ser generellt större möjligheter att leva ut på olika sätt som kvinna.

summa: ditt exempel stämmer inte i mitt fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback