Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-17, 10:30
  #121
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Visst blir det en vändning på kritiken, men samtidigt undrar jag varför man inte rannsakar sig själv när det inte går bra för en oavsett område. Inte så att man trycker ner och hatar sig själv, men åtminstone jag tycker att det känns mer logiskt att fundera över sitt eget agerande. "Okej, här är en situation där jag inte lyckas med det jag vill, beror det på något jag gör?" och inte "Här är en situation där alla jävla sliddjur är likadana, äckliga horor!"

Som sagt, det är bara mänskligt att reaktionen blir som den blir. Människor funkar inte alltid logiskt. Men det du skriver förutsätter också att man accepterar "kraven", i brist på bättre ord, som giltiga.
Citera
2012-04-17, 10:31
  #122
Avstängd
Burross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohmygolly
Du kanske har lust att även läsa inlägget där jag ger exempel på VARFÖR jag tror så?

Men om feminism är så dåligt så kanske vi kvinns ska sluta yrkesarbeta och överlåta hela det ekonomiska ansvaret i familjerna åt männen? Ni kanske alltid ska betala för allting? Eller varför inte totalt ogiltigförklaras som föräldrar? Jag kan fortsätta om du vill?

Nej det har jag ingen lust med, efter det verklighetsfrånvarande inlägget om män skulle tjäna på feminism finns det ingen anledning för mig att läsa det.

Det är tyvärr en omöjlighet nu efter andra vågens feminism då kvinnor lurades av den monetära eliten, det valet finns inte längre, det har "vi" inte ekonomi till.
Fortsätt du men ha gärna en röd tråd i tankegången så att det blir relevant.
Citera
2012-04-17, 11:12
  #123
Avstängd
TripZones avatar
därför att majoriteten män härinne är pojkar, som alltid blir dissade, det är deras sätt att avreagera sig som dem snorungar dem är
Citera
2012-04-17, 12:17
  #124
Avstängd
Afrodithes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Jag har också noterat kvinnohatet på Flashback, och det är ju faktiskt rätt nedslående att läsa. Jag har haft R&S som ett av mina favoritforum ända sedan jag började hänga här, men bara det senaste året har allt kvinnohat eskalerat något enormt. Vilken tråd man än kollar i kommer någon självutnämnd alfahanne in med sitt eviga tjat om att kvinnor är sliddjur, horor, luder, otrogna, falska, lögnare och totalt hormonstyrda och oförmögna att fatta vettiga beslut, ja - vi skulle omyndigförklaras och bli satta på plats. Kul läsning. Inte. Jag är så jävla trött på det.

Ja, det är jättetråkigt för de killarna som känner sig trampade på av tjejer och samhällsbyggnaden, men samtidigt upplever många tjejer samma sak utan att bli så bittra. Jag menar, vem fan har inte blivit dumpad och fått hjärtat krossat, oavsett kön? Även om det gör hur ont som helst inser man väl ändå att man fått tag i ett måndagsexemplar av människa och letar vidare, eftersom man förstår att inte alla tjejer eller killar är empatilösa, ljugande, otrogna as?

Jag fattar inte var alla dessa kvinnohatande människor lyckas hitta dessa tjejer som ständigt bekräftar deras teori. Ser man bara det man vill se, kanske?

Men visst, det är väl lättare att stoppa huvudet i sanden och stänga in sig i en bubbla av narcissism och bestämma sig för att det är fel på kvinnor istället för att granska sig själv i sömmarna och komma fram till en del obekväma sanningar...
Klokt inlägg, med bra synpunkter.

Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Problemet är väl att många killar aldrig ens får bli dumpade. De får aldrig ens komma in i leken. Finns många som står helt utanför och ser på livet utifrån som en spelfilm. Att inte bli erkänd som människa är det värsta man kan bli utsatt för.

Det är en smärta som bara kan förstås av den som upplevt den. Jag har känt den och därför hatar jag kvinnor. Mitt hat växer sig också allt starkare med tiden har jag märkt, det har blivit så starkt att kvinnor kunnat känna av det.

Utan att jag yttrat ett ord utan bara växlat några blickar har kvinnor känt av mitt hat och då har jag sett hur deras hånflin förvandlats till ett ansikte fyllt med skam och en otrolig sorgsenhet för i den stunden inser de att jag vet hur vidriga de egentligen är och att deras yttre inte biter på mig. Vid de tillfällena har jag njutit.
Jag kan faktiskt förstå denna känsla av bitterhet av att aldrig lyckas i sitt kontaktsökande med det andra könet, känner en stor sorg över hur din syn på kvinnor blivit skadad av detta och att du upplever att man hånflinar åt dig, det är fruktansvärt.
__________________
Senast redigerad av Afrodithe 2012-04-17 kl. 12:21.
Citera
2012-04-17, 12:25
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
För det första vill jag säga att jag tycker också det är illa när folk använder sådana uttryck som (vill inte ens skriva det) ok, "trista torra nuckor" och "horor", för att inte tala om ett av de värre uttrycken jag sett, detta tar verkligen emot att skriva, "sliddjur" - ett helt avskyvärt uttryck, skärp er grabbar som skriver så!

Däremot så finns det faktiskt en del tjejer som "bara knullar med svin" och i de fallen ser jag ingen anledning att hymla med sanningen.

Samt i de fall där en karl fått reda på att tjejen varit otrogen, då kan jag faktiskt ha en viss förståelse för att uttrycket "luder" slinker ner på tangentbordet då någon som är otrogen har gjort sig förtjänt av en sådan benämning.

För att svara på rubriken/frågeställningen så är min teori att dagens svenska feministiska samhälle på ett lite subtilt, men ändå tydligt sätt förtrycker och föraktar framförallt Lågutbildade Svenska Män, budskapet från samhälle och media blir i princip att de ska bara arbeta, betala skatt och hålla käften.
Det är de "utsatta" & "förtryckta" kvinnorna = i princip alla kvinnor, som ska premieras under devisen att vi har långt kvar till ett "jämställt" samhälle. I själva verket är detta en falsk bild som målas upp då Sverige är det Tredje (3) mest jämställda landet i världen! Det är bara Norge och något annat urspårat land som är tokigare!

Är då dessa lågutbildade svenska män dessutom inga "womanizers" så är de i princip inget värda i de allra flesta kvinnors ögon idag, det är en situation som är väldigt, väldigt ny under solen om man ser till ett historiskt perspektiv, självklart skapar detta mycket ilska och nedstämdhet.
Annat var det ju förr, då var en hederligt arbetande man något som var kvinna såg värdet i, och den många gånger överdrivna "promiskuitet" med så kallade "womanizers" vi ser idag var något fullständigt otänkbart för bara 50 år sedan.

Så sluta upp att stödja den svenska radikal-feminism som maskerar sig bakom framförallt (S) men även (M)s förtryck av den stora gruppen lågutbildade, svenska män.

Utan karlar som hjälpte till hade Sverige aldrig blivit ett jämställt samhälle, nu har det slagit över åt andra hållet istället, precis som i Nazi-Tyskland blundar den stora massan för den dolda agendan tills det är försent.
Många av 70-, 80- och 90-talisterna har redan fått sina liv förstörda av (SS) dolda radikal-feministiska agenda, det är dags att vakna nu och sluta blunda för att era bröder och framtida söner får sina liv förstörda!
Detta är egentligen ingen kvinno/mans-fråga, utan det är en solidaritets-fråga då vi inte är fienden, utan vi är bröder och systrar, det står inte rätt till i vårat samhälle idag, lika lite som att män ska lyftas upp på piedestal på kvinnors bekostnad så är det motsatta lika destruktivt det.
Citera
2012-04-17, 12:27
  #126
Medlem
cece123s avatar
Tror merparten som skriver så
Är små fjuniga oskulder som är livrädda för tjejer och som inte har mycket i hjärnbalken,för att inte säga nästintill outvecklade hjärnor..vissa utvecklas inte klart förrän de är 25, om ens någonsin.
Egentligen är de rädda för tjejer och tjejerna i klassen garvar ut dem för att de
är så små och fula,eller så är de små förortskillar som fått för sig att så är en rikti homie,
de lyssnar på rap och fattar knappt vad innehållet står för,sen när de blir nobbade för att de är så
fula så måste de ju säga något till tjejen,bara för att hon har hjärna att säga nej till en tönt
De enda sex de får är när de bittra runkar framför porr på nätet och runkar sig skinnflådd
Det är då dessa obegåvade ord kommer fram.
Alla vet väl hur desperata killar är när de kommer in i pubertetet tills de är runt 25.
Sen har de antagligen en neanderthalare till farsa som sitter och runkar framför tv hela dagen
inte undra på att de inte kan säga något begåvat om tjejer och en mamma som är totalt hjärndöd
och inte fattat vad uppfostring går ut på .
__________________
Senast redigerad av cece123 2012-04-17 kl. 12:36.
Citera
2012-04-17, 12:34
  #127
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tror merparten, är små fjuniga oskulder som
är rädda för tjejer och i deras små, för att inte säga
nästintill outvecklade hjärnor..på de har de väl någon diagnos
vissa utvecklas inte klart förrän de är 25, om ens någonsin,.
Egentligen är de rädda för tjejer och tjejerna i klassen garvar ut dem för att de
är så små och fula, så när de runkat sig skinnflådd hemma och sitter bitter framför skärmen
så kommer dessa obegåvade ord fram.
Sen har de antagligen en neanderthalare till farsa som sitter och runkar framför tv hela dagen
inte undra på att de inte kan säga något begåvat om tjejer.

Du låter bitter, lite som dom du kritiserar.
Citera
2012-04-17, 12:39
  #128
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Du låter bitter, lite som dom du kritiserar.

hehe nä jag bara beskriver killar som inte är värda att få ha en snopp
De skämmer ut manssläktet och de är inte ens män ....
Citera
2012-04-17, 12:39
  #129
Avstängd
Afrodithes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Detta är egentligen ingen kvinno/mans-fråga, utan det är en solidaritets-fråga då vi inte är fienden, utan vi är bröder och systrar, det står inte rätt till i vårat samhälle idag, lika lite som att män ska lyftas upp på piedestal på kvinnors bekostnad så är det motsatta lika destruktivt det.
Nej, män och kvinnor måste börja på att mötas igen och tillsammans skapa något nytt, då vi faktiskt är beroende av, och komplettererar varandra, som liv och död, Yang och Ying, vi är varandras motsatser men också varandras absoluta förutsättning.
Citera
2012-04-17, 12:41
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unghingst18
För att feminismen gått för långt och känns nu mer som att Sverige är Feminismens Saudiarabien, då deras åsikter blir mer och mer extrema och mer verklighets frånvarande.

Nu tänker säkert många feminister att jag är emot kvinnor och jämställdhet. Det stämmer jävligt bra, jag är icke för kvinnor och mäns lika värde. Dock anser jag att feministerna skadar samhället med deras galna upptåg och de förespråkar inte jämställdhet utan att deras kön ska stå över mannen. Detta ser alla som är lite insatta i ämnet.

http://www.youtube.com/watch?v=y1Xel_Ig2Ac

Det är fullt tillåtet att ge sig på män i det här jävla Fittlandet
Jag hoppas att jihaddisterna ska göra så att Sverige följer Sharialagar
.
Där får kvinnor INTE göra nåt utan mannens tilllåtelse, hoppas att det händer så i det här jävla landet

Kolla bara på Pablo robertos klipp så förstår ni vad jag pratar om
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Varför flyttar du inte till Saudiarabien?
Citera
2012-04-17, 12:44
  #131
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Ja, det är jättetråkigt för de killarna som känner sig trampade på av tjejer och samhällsbyggnaden, men samtidigt upplever många tjejer samma sak utan att bli så bittra. Jag menar, vem fan har inte blivit dumpad och fått hjärtat krossat, oavsett kön? Även om det gör hur ont som helst inser man väl ändå att man fått tag i ett måndagsexemplar av människa och letar vidare, eftersom man förstår att inte alla tjejer eller killar är empatilösa, ljugande, otrogna as?

Word.


Varför tycks killar så ofta ta på sig offerkoftan? Många gånger har någon nydumpad (?) kille kommit in här och proklamerat högljutt att from nu hatar han alla kvinnor, för alla är bara horor som kan dra åt helvete blablablabla. Sällan man ser tjejer starta den typen av trådar. Slump?


Tror också att många av de killarna är rätt känsliga. Minsta lilla nej tack eller "diss" från en tjej tyder på att hon är en stroppig manshatande fitta som tycker sig vara för fin för den stackars kärlekskranka gossen. In här då fort och spy galla över slidjuren. Så känns det bättre. För stunden.



Jag har blivit illa behandlad, både fysiskt och mentalt, i relationer. Jag hatar fortfarande inte män.
Är jag onormal?
Citera
2012-04-17, 12:48
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Word.


Varför tycks killar så ofta ta på sig offerkoftan? Många gånger har någon nydumpad (?) kille kommit in här och proklamerat högljutt att from nu hatar han alla kvinnor, för alla är bara horor som kan dra åt helvete blablablabla. Sällan man ser tjejer starta den typen av trådar. Slump?


Tror också att många av de killarna är rätt känsliga. Minsta lilla nej tack eller "diss" från en tjej tyder på att hon är en stroppig manshatande fitta som tycker sig vara för fin för den stackars kärlekskranka gossen. In här då fort och spy galla över slidjuren. Så känns det bättre. För stunden.



Jag har blivit illa behandlad, både fysiskt och mentalt, i relationer. Jag hatar fortfarande inte män.
Är jag onormal?

Du är helt normal (vad det nu är). Jag har ungefär samma upplevelser. Och jag upplever ibland att jag rövknullas ganska hårt av könsmaktsordningen ( ). Men nej, jag hatar inte män för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback