2012-04-16, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av brelleboy
Hej.
Först tackar jag dig för att du vill och orkar dela med dig av din situation.
Jag läser genom raderna att du har fått utstå mycket negativt.
Hårda ord, brustna förhoppningar säkert också tankar och en känsla av att vara oönskad och bara i vägen.
Din största förhoppning om att när du skulle flytta till din pappa gick i kras.
Din förhoppning och de bilder du målade upp utifrån de löften du fick skapade ett trauma för dig.
Lägger vi då på den negativa behandling som din mamma gjort mot dig så har resultater av detta blivit total kaos som du inte haft kontroll över.
Jag skriver att inte haft kontroll. Tyvärr så har dina upplevelser skapat ett överdrivet kontrollbehov.
Detta kontrollbehov är ett resultat av ditt inre kaos.
Din hjärna tänker "kan jag inte ha kontroll över mina tidigare upplevelser, så kan jag ändå GA kontroll över att dessa stenar ligger rätt, eller att skorna står i en viss ordning".
Detta beteendemönster som du har skapar ett inre lugn i dig.
Är du diagnosticerad OCD eller är det något som du tror du har utifrån dina reaktioner?
Det som är bra för dig och som du borde göra ( om du inte redan gjort det) är att gå till en psykoterapeut med inriktning på KBT.
Jag tror starkt att dina reaktioner och kontrollbehov kommer att minska drastiskt utifrån att du får hjälp med dina tidigare upplevelser.
Sköt om dig och lycka till.
Mvh
Först tackar jag dig för att du vill och orkar dela med dig av din situation.
Jag läser genom raderna att du har fått utstå mycket negativt.
Hårda ord, brustna förhoppningar säkert också tankar och en känsla av att vara oönskad och bara i vägen.
Din största förhoppning om att när du skulle flytta till din pappa gick i kras.
Din förhoppning och de bilder du målade upp utifrån de löften du fick skapade ett trauma för dig.
Lägger vi då på den negativa behandling som din mamma gjort mot dig så har resultater av detta blivit total kaos som du inte haft kontroll över.
Jag skriver att inte haft kontroll. Tyvärr så har dina upplevelser skapat ett överdrivet kontrollbehov.
Detta kontrollbehov är ett resultat av ditt inre kaos.
Din hjärna tänker "kan jag inte ha kontroll över mina tidigare upplevelser, så kan jag ändå GA kontroll över att dessa stenar ligger rätt, eller att skorna står i en viss ordning".
Detta beteendemönster som du har skapar ett inre lugn i dig.
Är du diagnosticerad OCD eller är det något som du tror du har utifrån dina reaktioner?
Det som är bra för dig och som du borde göra ( om du inte redan gjort det) är att gå till en psykoterapeut med inriktning på KBT.
Jag tror starkt att dina reaktioner och kontrollbehov kommer att minska drastiskt utifrån att du får hjälp med dina tidigare upplevelser.
Sköt om dig och lycka till.
Mvh
Tack! Något som var lite otydligt är att jag fortfarande går hos min fjärde terapeut (och inte har slutat) som är KBTare. Har gått där sedan början av året nu och en sålänge känns det knappt som vi börjat. Den största frustrationen för mig är skolan. Jag har gått 1,5 år i terapi som inte gett mig ett skit, varit hemma ett halvår + en sommar utan att få en enda hemläxa. Först nu när allt raserat 100 gånger, då jag har 0 energi och som mest i skolan ska jag påbörja detta arbete.
Hade aldrig valt att gå i skolan just nu om det vore högskolan. Men som ni alla redan vet så är Sverige väldigt fyrkantigt utbildningsmässigt och att vara utan gymnasiekompetens är som att vara halvt utesluten till både arbetsmarknaden och andra utbildningar.
Jag är diagnotiserad med OCD enligt min terapeut och journalen.