• 1
  • 2
2012-04-15, 01:09
Medlem
Naturligtviss avatar
Jag vet att man skall köpa tryckluft på burk och blåsa ur dammet men i brist på denna vara så undrar jag om det är möjligt att använda det lufttryck som kommer från SodaStreamern för att blåsa dammet ur min dator?
Citera
2012-04-15, 01:17
Medlem
danzos avatar
Varför då?
Använd en dammsugare med plastmunstycke!!
Citera
2012-04-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danzo
Varför då?
Använd en dammsugare med plastmunstycke!!

ANVÄND inte dammsugare, då den kan skapa statisk elektricitet och skada dina komponenter...
Citera
2012-04-15, 01:33
Medlem
Det roliga är att jag alltid använt dammsugare och inte haft några missöden någonsin på säkert 8 år.
Citera
2012-04-15, 01:35
Medlem
Valiumpillrets avatar
Jag förstår inte hur du ska knöla in en sodastreamer i/nära ditt chassi för att komma åt överallt?
Citera
2012-04-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Det roliga är att jag alltid använt dammsugare och inte haft några missöden någonsin på säkert 8 år.

Man vet aldrig när oturen kommer
Citera
2012-04-15, 02:44
Medlem
AnusSeekers avatar
Tror TS menar gastuben som man köper och skruvar på SodaStreamern.

http://ord.susannehultman.se/images/...78_2452672.jpg

Går säkert bra men det är ju ingenting att rekommendera.
Citera
2012-04-15, 04:24
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBulle
ANVÄND inte dammsugare, då den kan skapa statisk elektricitet och skada dina komponenter...
Av den anledningen har man ALLTID strömsladden kopplad till datorn varje gång man ska greja inuti lådan.
Citera
2012-04-15, 10:22
Medlem
kanske där blir längra hållbarhet på datorn

Kolsyran hämmar även mikrobiologisk tillväxt, vilket gör att produkt med kolsyra har en längre hållbarhet. Många bakterier överlever inte efter en tid i kolsyrad dryck. Detta gäller kolsyrad läskedryck, mineralvatten, öl och alla andra drycker som är kolsyrade.

http://www.kolsyra.se/fakta.html

mvh
t
Citera
2012-04-15, 10:40
Medlem
Djurmos avatar
Inga problem!!!!!!

Min stationära blåser jag ur med hjälp av en gammal damsugare där man kan montera slangen på utblåset. Extremt mycket mer effektfullt än sånna fjanttuber med luft.
Små bärbara är knepigare, svårt att komma åt och så, så då är väl ett smalt munstycke viktigt. Kan du montera ett sådant på en kolsyrepatron så kommer det funka klockrent. Det är bara koldioxid i tuben. Koldioxid reagerar inte med metaller om den är i gasform, visst, man skulle kunna tänka sig at tom du gör detta i otroligt fuktig luft så skulle lita av koldioxiden kunna lösa sig i den fukt som finns i luften och då bilda kolsyra, men ja, så länge du inte gör detta i tropiskt klimat, badrumm eller i bastun så kan det inte vara ett reelt problem. Syret i luften reagerar mer med komponenterna i datorn än koldioxiden gör.

Berätta gärna hur du ansluter ett blåsmunstycke/slang till tuben...
Citera
2012-04-15, 11:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Man ska INTE använda dammsugare då det kan skapa statisk elektricitet som kan skada komponenterna i datorn!
Använd hellre tryckluft på burk för enkel rensning och rengöring av oönskat damm i din dator.
Citera
2012-04-15, 11:29
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBulle

som jag skrev med PLASTMUNSTYCKE detta skadar inte datorn då!
(plastmunstycket har 10 centimeters strängar som sticker ut!!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in