• 1
  • 2
2012-04-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Man ska INTE använda dammsugare då det kan skapa statisk elektricitet som kan skada komponenterna i datorn!
Använd hellre tryckluft på burk för enkel rensning och rengöring av oönskat damm i din dator.

jag har använt dammsugare de senaste 10-15 åren både på tv Apparater och datorer utan problem

mvh
t
Citera
2012-04-15, 14:43
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Man ska INTE använda dammsugare då det kan skapa statisk elektricitet som kan skada komponenterna i datorn!
Använd hellre tryckluft på burk för enkel rensning och rengöring av oönskat damm i din dator.
Du har helt rätt i att dammet som sugs in i damsugaren skapar statisk elektricitet. Framför allt om slangen är av plast. Det är viktigt att inte låta slangen komma för nära processor eller minneskretsar så att överslag kan uppstå. Håller man damsugaren vid ventilationshål och liknande är det inga problem. Och har man maskinen till att blåsa, ja då uppstår nästan ingen statisk elektricitet.
Citera
2012-04-15, 16:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Du har helt rätt i att dammet som sugs in i damsugaren skapar statisk elektricitet. Framför allt om slangen är av plast. Det är viktigt att inte låta slangen komma för nära processor eller minneskretsar så att överslag kan uppstå. Håller man damsugaren vid ventilationshål och liknande är det inga problem. Och har man maskinen till att blåsa, ja då uppstår nästan ingen statisk elektricitet.
Det bästa är ändå tryckluft på burk.
Citera
2012-04-15, 17:19
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Det bästa är ändå tryckluft på burk.
400 ml för en hundring... kanske är bra, vad vet jag, men kolsyran är klart billigare och i en återanvändbar förpackning.
Citera
2012-04-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
400 ml för en hundring... kanske är bra, vad vet jag, men kolsyran är klart billigare och i en återanvändbar förpackning.

min son köpte i ullared för 45 kr flaskan och om jag inte minns fel så var det 400 ml,(om ni nu skulle råka hamna där någon gång)

mvh
t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här