Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-14, 15:44
  #1
Medlem
Summerbirds avatar
Ni som jobbar fullt ut och kanske övertid men samtidigt försöker söka nytt jobb - tycker ni att det är svårt att få tid och energi över till CV, skriva personliga brev, ringa arbetsgivare osv?

Jag jobbar heltid och försöker söka nåt nytt samtidigt men tycker det är grymt jobbigt. Det sista jag egentligen vill göra när jag får en stund över är att öppna mitt CV-dokument och börja fila på det, eller plugga på om ett företag för att skriva ett riktat personligt brev. Jag har inte ens kommit så långt att jag börjat besöka företag, fattar inte hur jag ska kunna göra det ens när jag jobbar hela tiden... Jag kan knappast ta ledigt för att söka annat jobb.

Hur håller man sig motiverad? Jag vill ju söka ett annat jobb, men det bär så fruktansvärt emot att ta itu med det.
Citera
2012-04-14, 16:56
  #2
Medlem
kallesnopp12s avatar
Jobbigt, svårt? Nej. Skriva CV och personligt brev är väl knappast tidskrävande i sammanhanget. Ringa företag kan du göra på en rast och besöka kan du göra på en halvdag eller sjukanmäla dig för att göra.

Men du låter ju knappast så intresserad av att byta jobb.
Citera
2012-04-14, 17:28
  #3
Medlem
Sitt en timme så har du ett bra CV och ett personligt brev som med små förändringar funkar för en viss typ av arbete. Förstår inte det svåra i det.
Citera
2012-04-14, 17:32
  #4
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnopp12
Jobbigt, svårt? Nej. Skriva CV och personligt brev är väl knappast tidskrävande i sammanhanget. Ringa företag kan du göra på en rast och besöka kan du göra på en halvdag eller sjukanmäla dig för att göra.

Men du låter ju knappast så intresserad av att byta jobb.

Jo det är sjukt jobbigt! CV: t är väl i och för sig ganska klart sedan tidigare, men personligt brev tar ju massor av tid. Först ska man göra efterforskningar, sen ska man komma på en inledning som folk aldrig glömmer... Och sen skriva resten av brevet på ett intressant sätt. Och det är bara till ett ställe!
Jag har aldrig sjukanmält mig eller tagit ledigt från jobbet.

Lite av mitt problem ligger i att jag inte riktigt vet om det finns något jobb här som jag egentligen vill söka heller. Här finns inga "drömjobb" vad jag kan se, möjligen något som har bättre arbetsvillkor. Det är ju ett lyft, men jag har ändå svårt att finna motivationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback