Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-14, 11:07
  #1
Medlem
dasbandits avatar
För några dagar sedan så hade jag och en kompis en ganska intressant diskussion, nämligen ämnet "går det att ligga sig till "toppen" som kille?".
Som många vet så har många kvinnor legat sig fram till toppen inom till exempel skådespelaryrket, men man hör inte särskilt mycket om killar som legat sig till toppen.
Det är en väldigt simpel princip,
pengar=makt,makt=sexuell attraktivitet. dvs sexuell attraktivitet=makt,makt=pengar.

Hur skulle ni gå tillväga som killar för att ligga er till framgång?
Finns det något exempel på killar som faktiskt lyckats ligga sig till framgång?
Vilket yrke skulle det vara lättast inom?
Citera
2012-04-14, 11:17
  #2
Medlem
Fawkezs avatar
Kvinnor går från botten, och ligger sig till toppen,
Män går från toppen, och ligger sig till botten.

Konstigt nog sant.
Citera
2012-04-14, 11:18
  #3
Medlem
Olle.Claessons avatar
Homosexuella inom modebranschen, musikbranschen etc kanske
Citera
2012-04-14, 11:24
  #4
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasbandit
För några dagar sedan så hade jag och en kompis en ganska intressant diskussion, nämligen ämnet "går det att ligga sig till "toppen" som kille?".
Som många vet så har många kvinnor legat sig fram till toppen inom till exempel skådespelaryrket, men man hör inte särskilt mycket om killar som legat sig till toppen.
Det är en väldigt simpel princip,
pengar=makt,makt=sexuell attraktivitet. dvs sexuell attraktivitet=makt,makt=pengar.

Hur skulle ni gå tillväga som killar för att ligga er till framgång?
Finns det något exempel på killar som faktiskt lyckats ligga sig till framgång?
Vilket yrke skulle det vara lättast inom?

Funkade ju för Al Gore, han gifte sig med Heinz ketchup kvinnan och var VÄLDIGT nära att bli jordens mäktigaste man
Citera
2012-04-14, 11:26
  #5
Avstängd
Han är den ende killen som kan få alla tjejer i fertil ålder kåta som kaniner
Man måste vara nån för att lyckas i livet, respekt helt enkelt

http://www.google.se/imgres?q=zlatan...r:13,s:0,i:171
Citera
2012-04-14, 11:35
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
För att det ska fungera måste kvinnorna i fråga befinna sig på en högre position än vad du önskar komma.

Se på en sångerska som suger av alla för att få ge ut en skiva, visst hon fick ge ut en skiva, men männen fick en trevlig stund och är fortfarande chefer för ett skivbolag!

Om du som man uppfyllde kvinnliga chefers sexuella önskan, kanske du får anställning som ekonomibiträde, var det det som du ville??
Citera
2012-04-14, 11:48
  #7
Medlem
dasbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
För att det ska fungera måste kvinnorna i fråga befinna sig på en högre position än vad du önskar komma.

Se på en sångerska som suger av alla för att få ge ut en skiva, visst hon fick ge ut en skiva, men männen fick en trevlig stund och är fortfarande chefer för ett skivbolag!

Om du som man uppfyllde kvinnliga chefers sexuella önskan, kanske du får anställning som ekonomibiträde, var det det som du ville??

Grejen är att du faktist kan ta dig vidare senare också. Du kanske får anställning som ekonomibiträde, senare kan du via det jobbet ligga dig längre i form av kontakter och erfarenhet.
Citera
2012-04-14, 12:14
  #8
Medlem
Slaughtereds avatar
Det funkar visst. Hade sex med en rik kvinna på krogen som erbjöd mig jobb och bil. Finns mer av den varan än vad man faktiskt tror.
Citera
2012-04-14, 12:31
  #9
Medlem
BoomChickaWahWahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaughtered
Det funkar visst. Hade sex med en rik kvinna på krogen som erbjöd mig jobb och bil. Finns mer av den varan än vad man faktiskt tror.

Tackade du ja till erbjudandet?


Kan tänka mig att det faktiskt inte är speciellt ovanligt förekommande. Det finns kanske inte lika många rika, ensamma kvinnor som det finns män i samma kategori, men visst existerar det. Är man framgångsrik inom ett yrke och även väldigt välavlönad betyder det ofta att man inte har tid åt så mycket annat som exempelvis att ragga.
Citera
2012-04-14, 12:37
  #10
Medlem
Slaughtereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoomChickaWahWah
Tackade du ja till erbjudandet?


Kan tänka mig att det faktiskt inte är speciellt ovanligt förekommande. Det finns kanske inte lika många rika, ensamma kvinnor som det finns män i samma kategori, men visst existerar det. Är man framgångsrik inom ett yrke och även väldigt välavlönad betyder det ofta att man inte har tid åt så mycket annat som exempelvis att ragga.

Nej! Men när jag tänker på det idag så ångrar jag mig lite. Det är ingen tjej jag inte vill bli tillsammans med. Skulle fan ha tackat ja!! Bott hos henne och knulla runt med andra. Och bli rik på köpet
Citera
2012-04-14, 12:42
  #11
Medlem
ansiktsbokarens avatar
Milosevic fick mycket makt tack vare sin fru. Orkar inte utveckla utan läs på om du är intresserad.
Citera
2012-04-14, 12:48
  #12
Medlem
Venditas avatar
Vet inte om det riktigt räknas som att "Ligga sig till toppen" men på finare universitet i USA och förmodligen även på andra ställen så finns det otroligt många kvinnor som går, helt ointresserade av skolan, på en plats deras föräldrar pröjsat, bara för att de ska hitta den perfekta mannen.

Att denna man sedan blir integrerad i deras föräldrars (Ofta förekommande) företag är en självklarhet.
Självklart går det inte 13 sådana kvinnor på dussinet men om man sätter det i förhållande till hur extrem situationen faktiskt är så är det mycket vanligare än man skulle kunna tro.

Antar att detta dock är mer att gifta sig till rikedom än ligga sig till toppen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback