• 1
  • 2
2012-04-13, 20:15
Bannlyst
Jag tror på illuminati om ni vet vad det är.

Men det är inte viktigt att veta.

tittade nyligen på ett flygplans kapning där de visade folk som smugglade in en bomb sko och en där han tog med sig pulver och vätska för att blanda ihop de för att skapa en explosion, så frågan är varför skulle man vilja spränga ett flygplan.

Nu kanske ni tänker är du dum i huvudet de vill ju döda folk, jävla terrorister! Men finns det inget lättare sätt att döda folk på än att försöka smuggla in bomber. Köp en biljett till USA fixa en bomb när du är i landet ha den på dig gömd gå till ett packat ställe b00000000000000000m x 10 gånger fler döda (beroende på hur stark bomben är) fixa en handgranat gå till central london kasta från en balkong ni förstår

Är det jag som har missat något eller är det terroristerna som är dumma eller är terroristerna påhittade?
Senast redigerad av letslearn 2012-04-13 kl. 20:28.
Citera
2012-04-13, 20:23
Medlem
plaskets avatar
Jag tror på Tandfen, men det är inte heller så viktigt.

Terrorister kapar väl flygplan för att kunna ställa div. krav, inte bara för att döda folk hej vilt.
Till exempel, släpper ni inte Machmud Allahuttidutti ur fängelset så dödar vi gisslan.
Citera
2012-04-13, 20:24
Medlem
NutKicks avatar
"Terorristerna" är helt klart påhittade !
God bless Illuminati !!
... Dom ovannämnda är inte ute efter att spränga planet i sig - snarare kapa planen för att köra in i byggnader
Citera
2012-04-13, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Jag tror på Tandfen, men det är inte heller så viktigt.

Terrorister kapar väl flygplan för att kunna ställa div. krav, inte bara för att döda folk hej vilt.
Till exempel, släpper ni inte Machmud Allahuttidutti ur fängelset så dödar vi gisslan.
De gör ju inte för de programet jag såg på försökte de detonera bomben men de faila både med skon och vätskan så nej de hade inga krav....
Citera
2012-04-13, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NutKick
"Terorristerna" är helt klart påhittade !
God bless Illuminati !!
... Dom ovannämnda är inte ute efter att spränga planet i sig - snarare kapa planen för att köra in i byggnader
Hur många terrorister brukar kunna flyga ett flygplan??
och som jag nämnde de försökte inte kapa det utan bomba det
Citera
2012-04-13, 20:29
Medlem
För att skapa flygrädsla så klart. Om folk inte vågar flyga så är folk fast där de är. Att utnyttja folks flygrädsla som redan existerar är mycket mer effektivt än att försöka skapa en rädsla för att gå utomhus vilket aldrig kommer hända om man nu inte har oturen att bo i mellanöstern eller rosengård.
Citera
2012-04-13, 20:30
Medlem
SpooN.s avatar
Såg också programmet nyss, men främsta anledningen tror jag är för att man vill skapa en rädsla för flygtrafiken och varje gång ett plan kraschar uppmärksammas det som fan. Kolla bara på 9/11 hur mycket mediatid det fick
Citera
2012-04-13, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
För att skapa flygrädsla så klart. Om folk inte vågar flyga så är folk fast där de är. Att utnyttja folks flygrädsla som redan existerar är mycket mer effektivt än att försöka skapa en rädsla för att gå utomhus vilket aldrig kommer hända om man nu inte har oturen att bo i mellanöstern eller rosengård.
Om folk inte vågar flyga så är folk fast där de är

förstod inte var du ville komma ( vad tjänar terrorister på om folk stannar där de är?
Citera
2012-04-13, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Såg också programmet nyss, men främsta anledningen tror jag är för att man vill skapa en rädsla för flygtrafiken och varje gång ett plan kraschar uppmärksammas det som fan. Kolla bara på 9/11 hur mycket mediatid det fick
varför vill man skapa rädsla för flygtrafiken??

vill bara tillägga (9/11) var en "inside plan" det var högre makter i usa som arrangerade det för att kunna attacker/sno från mellanöstern utan att folk skulle reagera
Citera
2012-04-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letslearn
Om folk inte vågar flyga så är folk fast där de är

förstod inte var du ville komma ( vad tjänar terrorister på om folk stannar där de är?
Om du tror på illuminati så antar jag att du är både WT och ointelligent.

Kortfattat; i ett globaliserat samhälle så bygger en hel del på att människor kan förflytta sig från plats till plats. Det finns en anledning till att flygbolag är enorma och det är inte enbart för att du ska kunna åka till Magaluf och skaffa dig en tribal.
Citera
2012-04-13, 20:45
Medlem
"Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar"
/wikipedia

Om du bombar ett plan enbart för att döda så är du inte en terrorist, då är du en flygplansbombare/mördare.

Helt enkelt.
Citera
2012-04-13, 21:24
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letslearn
varför vill man skapa rädsla för flygtrafiken??

vill bara tillägga (9/11) var en "inside plan" det var högre makter i usa som arrangerade det för att kunna attacker/sno från mellanöstern utan att folk skulle reagera
Inside plan!? Och alla som omkom var med i denna inside plan eller?

Som snubben ovan mitt första inlägg, att man vill att folk ska stanna där man är. På så sätt stannar ens fiender som man vill åt. Kapar man ett plan så blir det garanterat mer uppmärksammat än ett man skulle kapa ett tåg. Folk skulle och har alltid varit mer rädda för att flyga än att åka tåg. Är folk rädda så har man ju terroristerna fått det de vill med hoten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in