• 1
  • 2
2012-04-13, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Inside plan!? Och alla som omkom var med i denna inside plan eller?

Som snubben ovan mitt första inlägg, att man vill att folk ska stanna där man är. På så sätt stannar ens fiender som man vill åt. Kapar man ett plan så blir det garanterat mer uppmärksammat än ett man skulle kapa ett tåg. Folk skulle och har alltid varit mer rädda för att flyga än att åka tåg. Är folk rädda så har man ju terroristerna fått det de vill med hoten.
Nej, de som omkom var såklart inte med på det
Citera
2012-04-14, 00:01
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letslearn
Jag tror på illuminati om ni vet vad det är.

Men det är inte viktigt att veta.

tittade nyligen på ett flygplans kapning där de visade folk som smugglade in en bomb sko och en där han tog med sig pulver och vätska för att blanda ihop de för att skapa en explosion, så frågan är varför skulle man vilja spränga ett flygplan.

Nu kanske ni tänker är du dum i huvudet de vill ju döda folk, jävla terrorister! Men finns det inget lättare sätt att döda folk på än att försöka smuggla in bomber. Köp en biljett till USA fixa en bomb när du är i landet ha den på dig gömd gå till ett packat ställe b00000000000000000m x 10 gånger fler döda (beroende på hur stark bomben är) fixa en handgranat gå till central london kasta från en balkong ni förstår

Är det jag som har missat något eller är det terroristerna som är dumma eller är terroristerna påhittade?

Det är spektakulärt att ge sig på flygplan. Få saker blir så uppmärksammade, och det sätter skräck i folk, eftersom man är helt hjälplös på ett flygplan.
Citera
2012-08-09, 19:39
Medlem
Helt enkelt för att de är dramatiska mål med stor symbolik.

Edit: Oj, gammal tråd
Citera
2012-08-09, 20:58
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Jag tror på Tandfen, men det är inte heller så viktigt.

Terrorister kapar väl flygplan för att kunna ställa div. krav, inte bara för att döda folk hej vilt.
Till exempel, släpper ni inte Machmud Allahuttidutti ur fängelset så dödar vi gisslan.

Sällan är det så. Oftast vill de bara döda folk 'hej vilt'. Iallafall när det kommer till muslimska terrorister vilket är så gott som alla.

OnT:
Samma anledning varför de körde in planen i World Trade Center. Därför att det är någonting stort, och det blir extra skrämmande.
Citera
2012-08-13, 00:20
Bannlyst
HTML-kod:
Mycket för tidningsrubrikerna skulle jag gissa på...
Citera
2012-08-22, 00:33
Medlem
11 september var ju så kalrt för att döda så många som möjligt,men dom flesata kapningar slutar ju faktiskt lyckligt , det är ju sällan det har slutat med en sprängning egentligen , är ju ganska mycket kapningar, eller var ett tag i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in