Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-21, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.dailystar.co.uk/showbiz/697607/How-did-Avicii-die-dead-Muscat-Omen-police-report

Så han han kanske dog från sjukdom/hjärtstopp/läkemedel etc...

Autopsies= obduktion. Fast bara med ögonen..knappast en riktig obduktion..
Citera
2018-04-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tror inte att det var självmord! Han har antagligen dött av pankreatit. Självmord brukar man vilja begå hemma man brukar inte vilja utsätta familjen för det besväret att ta livet av sig utomlands. Hans hälsa har ju sviktat i flera år. Kan vara ett aortaaneurysm också.

Även om det skulle vara det så måste det ju fastställas genom obduktion. Arabpoliserna var ju som sagt väldigt snabba på att gå ut med att de var säkra på dödsorsaken.
Citera
2018-04-21, 22:17
Medlem
På 4/20? Spice som lett till vansinne, självmord genom hängning?
Citera
2018-04-21, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Muscat Hills resort. Ett inte alltför vackert ställe i mina ögon.

Fast där bodde han innan..han hade checkat ut för att utforska Omans utkanter. Med bilden dagen innan hittades avliden..så menade han kanske att han skulle tillbringa dagarna efter på en yacht.

Fast frågan är var han hittades i Muscat.
Citera
2018-04-21, 22:18
Medlem
shevitas avatar
Det jag ifrågasätter är polisens snabba uteslutanden om mord eller liknande. Säg att hägning har skett, om jag var polis hade jag definitivt inte uteslutit simulerat mord vid just hängning. Samma sak med överdos. Här också hade jag gjort en obduktion och letat efter eventuella stickhål på konstiga ställen som knäveck, armhåla, hals osv.

Dessutom bör väl hela rummet skannas för dna och andra ledtrådar innan man gapar ut att det inte är något brott.

Vad lämnar detta oss med då? Något måste ha varit så pass tydligt med hans död att de direkt kunde fasställa dödsorsak utan att dra ut på det.

Som sagt vid hängning, självskärning och badkarsdrunkning brukar man inte avfärda brott så snabbt. Allt går att simulera om man så vill, därför brukar polisen också oftast ta längre tid på sig med undersökningen, och särskillt med att uttala sig om det så snabbt.

Allt pekar på väldigt tydliga signaler på överdos som inte går att förneka enligt mig.

De kanske hittade många stickhål i venerna som tyder på långvarigt missbruk och inte bara färska sådana.

Är ledsen om jag trampar någon på tårna, men detta är bara min teori. Sorry.
Citera
2018-04-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Även om det skulle vara det så måste det ju fastställas genom obduktion. Arabpoliserna var ju som sagt väldigt snabba på att gå ut med att de var säkra på dödsorsaken.

Om pancreatit diagnos finns sen tidigare, räcker det med ett blodprov med CDT och Peeth test, samt blodsocker, allting klart inom 15 minuter, så är det tydliga indikationer på vad dödsorsaken är. Inget av det svårt eller ens ovanligt att göra. Kan dom garanterat göra där nere liksom här. Enkla prover att utföra och analysera.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
På 4/20? Spice som lett till vansinne, självmord genom hängning?

Som någon lagt i hans drink?
Citera
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Folk verkar inte fatta hur mycket ”klipp & klistra” och annat trixande en inspelningssession består av numera, (ungefär samma sak som Avicii och co. sysslat med hela tiden). Bara för att det är fyra musiker på omslaget betyder det inte att innehållet består av linjär musik framförd och inspelad av dessa fyra musiker. De kunde alla lika gärna göra Pro Tools med tillhörande tekniker till den femte medlemmen på riktigt.

Tillägg: jag tycker det är okej med trixandet, de konservativa behöver skåda framtiden med mindre gnäll eftersom tekniken öppnar upp för ännu fler möjligheter till att de konservativa inte behöver bli förutsägbara och tråkiga.

Exakt! Folk klagar gärna men har noll koll. Och jag håller med dig, jag tycker inte alls att det är något fel med att musiken blir mer elektronisk. Men folk tror att det är sån himla skillnad på t.ex. house och rock vilket det i dagens samhälle inte alls behöver vara. Och egentligen är det kanske fel att skriva ''dagens samhälle'' för man har gjort på detta vis väldigt länge! Min pappa har hållit på med musik länge (han började som glamrockare) och redan då gjordes många gitarrslingor och trummor helt och hållet på datorn.

Oavsett genre och vad man tycker om den, så är det en ung människa som lämnade jordelivet alldeles för tidigt.
Citera
2018-04-21, 22:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Autopsies= obduktion. Fast bara med ögonen..knappast en riktig obduktion..

Hur vet du vad de har gjort?
Citera
2018-04-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Som någon lagt i hans drink?

Nej, han kanske tog ett bloss han blev bjuden. Weed är det jättehöga straff på där i MÖ så dom kör nog med syntetiskt.
Citera
2018-04-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Människor dör oavsett ålder ibland.

Minns för några år sedan när en 26årig fotbollspelreeare dog på planen under en match.

Inte ens att vara i bra kondis och inte dricka är en garanti mot tidig död.

Sånt är livet.
Just det här, vissa dör tidigare än andra. Man kan äta och leva hur hälsosamt som helst men ändå dö tidigt.

Tror som sagt det inte handlar om självmord eller droger/alkohol. Detta kan vara en påminnelse vilket gåva det är att vara vid liv och vara tacksam över det.
Citera
2018-04-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Samtidigt var han hårt driven, med stora ambitioner, perfektionist och idogt arbetande. De syntes i dokumentären, det förstår man av hans enorma framgångar, det sa alla i dokumentären.
En sådan artist vill en manager absolut jobba med.
Sen finns det ingen stoppknapp. Det blir en ond cirkel, som i Aviciis fall. Managern visste att han kunde få Avicii att dra på, även om han var sliten.
Så delvis självförvållat, delvis en ond cirkel med en manager som drev på.
Så kan jag tänka mig att mekanismen såg ut i det hela.

Så kan det se ut även i vanliga arbetslivet. Men i den branschen han rörde sig i, så blir det ett högt spel. Där man till en början själv är driven att tjäna de där pengarna? Eller som Avicii, han älskade ju skapandet av själva musiken, vad jag förstod, men han kom på att han inte uppskattade det som kom till runt omkring det, insåg han så småningom.

Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Med någonstans mellan 70-80% statistisk sannolikhet, nej, det hade han inte. Det här är i första hand en livstilssjukdom. Stress har förmodligen väldigt lite med den att göra, alkohol och rökning desto mer.

Stress måste ha stor betydelse. Stress är en fysiologisk process, inte nåt slags flummig inbillning.
Ett ständigt kortisolpåslag ger ständigt förhöjt blodsocker, bukspottskörteln tillverkar både insulin och glukagon. Immunförsvaret påverkas osv. Han ser utbränd ut i filmen. Här lite Wikipedia om stress och HPA-axeln och olika fysiologiska konsekvenser: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypothalamic–pituitary–adrenal_axis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in