Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-21, 22:23
Medlem
En teori.
Kan det vara så att Tim hört av sig till sin bror för att förklara att han tänker ta sitt liv,
brodern sätter sig på första bästa flyg för att försöka prata med honom.
Polisen hittar honom hängd/annan självmordsmetod, och det tillsammans med broderns berättelse
utesluter allt annat än självmord. Det skulle även förklara varför hans bror var så snabbt på plats.
Citera
2018-04-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Nej, han kanske tog ett bloss han blev bjuden. Weed är det jättehöga straff på där i MÖ så dom kör nog med syntetiskt.

Du inser att med hans sjukdomshistoria, det räcker med en Öl vid "fel" tillfälle, för att hans kropp ska säcka ihop och han dör inom minuter? Som ren jämförelse, vad som är troligt till vad som hände.
Citera
2018-04-21, 22:24
Medlem
Finns det ett klipp på Avicii där man får se han spela "Levels" i studion för första gången innan den blev en hit? Såg en bråkdel på dokumentären men tänkte om det fanns ett längre klipp.
Citera
2018-04-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Om pancreatit diagnos finns sen tidigare, räcker det med ett blodprov med CDT och Peeth test, samt blodsocker, allting klart inom 15 minuter, så är det tydliga indikationer på vad dödsorsaken är. Inget av det svårt eller ens ovanligt att göra. Kan dom garanterat göra där nere liksom här. Enkla prover att utföra och analysera.

Tack för infon. Sjukvården kanske inte är densamme där som här dock, man vet ju inte hur deras rutiner ser ut, eller? Jag är lite skeptisk till vården utomlands, speciellt i sådana länder. Något säger mig iallafall att det är skumt kring det hela.
Citera
2018-04-21, 22:26
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greveleven
En teori.
Kan det vara så att Tim hört av sig till sin bror för att förklara att han tänker ta sitt liv,
brodern sätter sig på första bästa flyg för att försöka prata med honom.
Polisen hittar honom hängd/annan självmordsmetod, och det tillsammans med broderns berättelse
utesluter allt annat än självmord. Det skulle även förklara varför hans bror var så snabbt på plats.

Knappast. Avicii hittades död på fredag morgon/förmiddag och brodern landade i Oman sent fredag kväll. Brodern tog nog första bästa flyg efter att familjen fått dödsbeskedet.
Citera
2018-04-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Stress måste ha stor betydelse. Stress är en fysiologisk process, inte nåt slags flummig inbillning.
Ett ständigt kortisolpåslag ger ständigt förhöjt blodsocker, bukspottskörteln tillverkar både insulin och glukagon. Immunförsvaret påverkas osv. Han ser utbränd ut i filmen. Här lite Wikipedia om stress och HPA-axeln och olika fysiologiska konsekvenser: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypothalamic–pituitary–adrenal_axis

Ständig smärta ger också påslag av cortisol - finns många orsaker till varför man kan ha förhöjt cortisol, men för pancreatit är det inte största risk faktorerna. Största risk faktorerna för en pancreatit - om du inte har tumör som utlöser den - är alkohol och rökning. Gärna i kombination.
Citera
2018-04-21, 22:27
Medlem
Proras avatar
Med all denna uppmärksamhet så är det synd att den alltför tidigt hädangångne killen bara lyckats pressa ur sig ytterst medioker och fantasilös hissmusik.

Jag har aldrig varit ett fan, men i och med all uppståndelse kände jag mig tvungen att lyssna lite på Spotify och blev förbluffad över vilken smörja det var.

Sällan man hör så torftig och idélös musik.

Hela tiden någon enformig syntslinga med ett pålagt lågpassfilter där cutoff-frekvensen sakta höjs och när man nått crecendo, en sunkig paus. Inte ens den banala tanken på ett LP-filter där cutoff-frekvensen sakta sänks tycks ha föresvävat honom.

Men han visste vad pöbeln ville ha och gav pöbeln det. En P. T. Barnum för det musikaliska 2000-talet.

Så vila i frid.
Citera
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Kan poliser fastställa det såhär fort dock? Eller vilka var det som "bestämde" vad han hade avlidit av? Om jag ska vara fördomsfull så känns det inte som poliserna kan avgöra om han dött av någon sådan orsak, däremot om det är uppenbart, som självmord via hängning eller liknande så kan de konstatera vad som hänt. Men inte annars skulle jag tro.
Om det nu är poliserna som gått ut med informationen och konstaterat dödsorsaken så lär det vara självmord. Har läkare kommit och undersökt så kan det likväl vara något annat, om de har kompetens.
När en närstående dog vid samma ålder som Avicii års ålder så tog det långt över ett halvår innan vi fick veta hur höga nivåer av opiater han hade för att bedöma om det var möjlig olycka eller möjligt självmord. Också artist kan nämnas. Hyfsat känd i en del länder men inte i närheten av Aviciis kändisskap, så jag antar att kändisskapet avgör hur snabbt det går.

Egentligen så borde det nog gå väldigt snabbt. Har svårt att tro att det skulle ta mer än några timmar egentligen. Om det är en "vanlig" dödsorsak.

Man vet nog vad man ska titta efter liksom.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-04-21 kl. 22:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Du inser att med hans sjukdomshistoria, det räcker med en Öl vid "fel" tillfälle, för att hans kropp ska säcka ihop och han dör inom minuter? Som ren jämförelse, vad som är troligt till vad som hände.

Är det verkligen sant? Att man kan dö av en öl vid fel tillfälle? Helt sjukt... Men nu är inte gräs öl, han kanske rökte nån gång då och då (riktigt gräs) och råkade få spice istället som drev han till vansinne. Det var ju majadagen igår.
Citera
2018-04-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Tack för infon. Sjukvården kanske inte är densamme där som här dock, man vet ju inte hur deras rutiner ser ut, eller? Jag är lite skeptisk till vården utomlands, speciellt i sådana länder. Något säger mig iallafall att det är skumt kring det hela.

Säkert inte lika, men det är så enkla, grundläggande blodprov, så att man inte skulle ha tagit dom - det har jag svårt att tro. Tom i Afrika klarar man det. ( Haft en vän som blev sjuk för ett par veckor sen där ) Resultatet kommer också i princip ögonblickligen, varvid man kan utesluta andra dödsorsaker. Man behöver inte ens leta vidare, för det är så klart vad som hänt.
Citera
2018-04-21, 22:28
Medlem
Hittades han i sängen eller har jag bara fått det för mig?
Citera
2018-04-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Är det verkligen sant? Att man kan dö av en öl vid fel tillfälle? Helt sjukt... Men nu är inte gräs öl, han kanske rökte nån gång då och då (riktigt gräs) och råkade få spice istället som drev han till vansinne. Det var ju majadagen igår.
'
Ja, det är helt sant, och vi pratar inte drog cigaretter - utan helt, vanliga, tobaks cigaretter. Efter en pancreatit får du absolut INTE röka. Snusa kan man komma undan med, men inte röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in