Citat:
Ursprungligen postat av
Seir
Kan poliser fastställa det såhär fort dock? Eller vilka var det som "bestämde" vad han hade avlidit av? Om jag ska vara fördomsfull så känns det inte som poliserna kan avgöra om han dött av någon sådan orsak, däremot om det är uppenbart, som självmord via hängning eller liknande så kan de konstatera vad som hänt. Men inte annars skulle jag tro.
Om det nu är poliserna som gått ut med informationen och konstaterat dödsorsaken så lär det vara självmord. Har läkare kommit och undersökt så kan det likväl vara något annat, om de har kompetens.
När en närstående dog vid samma ålder som Avicii års ålder så tog det långt över ett halvår innan vi fick veta hur höga nivåer av opiater han hade för att bedöma om det var möjlig olycka eller möjligt självmord. Också artist kan nämnas. Hyfsat känd i en del länder men inte i närheten av Aviciis kändisskap, så jag antar att kändisskapet avgör hur snabbt det går.
Egentligen så borde det nog gå väldigt snabbt. Har svårt att tro att det skulle ta mer än några timmar egentligen. Om det är en "vanlig" dödsorsak.
Man vet nog vad man ska titta efter liksom.