2019-01-18, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie80
https://imgur.com/gallery/SjBVe09

https://imgur.com/gallery/Zy0sKxD

https://imgur.com/gallery/IhfH4Hf

https://imgur.com/gallery/UUczO9h

https://imgur.com/gallery/1bZzEEK

https://imgur.com/gallery/NCgGc2r

Citat:
Ursprungligen postat av Girl911
Ja Ash var på begravningen. Och på den privata minnesstunden i höstas där vänner och familj var närvarande.

I den länkade intervjun ovan (det saknas några sidor som Jule lägger till sen om man vill läsa hela) berättar Ash om den frustration han kände när entouraget försökte dölja missbruket t ex. att Tim själv bokade på gig fast de bestämt att bromsa osv. Har ingen källa men ett minne att jag sett att de tagit upp kontakten på något sätt igen i början på 2018? Jag tror Tim stundtals blev mer vilsen utan Ash, beroende på vilka han hängde med. Om Ash var med på begravningen säger det en del..
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-01-18 kl. 06:12.
Citera
2019-01-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
I den länkade intervjun ovan (det saknas några sidor som Jule lägger till sen om man vill läsa hela) berättar Ash om den frustration han kände när entouraget försökte dölja missbruket t ex. att Tim själv bokade på gig fast de bestämt att bromsa osv. Har ingen källa men ett minne att jag sett att de tagit upp kontakten på något sätt igen i början på 2018? Jag tror Tim stundtals blev mer vilsen utan Ash, beroende på vilka han hängde med. Om Ash var med på begravningen säger det en del..

Ett klent försök av Ash att försvara sig.
Klart han visste om Tims missbruk,och även hans psykiska obalans,dom stod varann nära enligt Ash.
Han skjuter sig själv i foten.

Att han var på bgravningen säger väl inget?
Citera
2019-01-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Ett klent försök av Ash att försvara sig.
Klart han visste om Tims missbruk,och även hans psykiska obalans,dom stod varann nära enligt Ash.
Han skjuter sig själv i foten.

Att han var på bgravningen säger väl inget?

Det säger en del. Jag menar att bilden är mer nyanserad. Alla har rätt till sina egna teorier men att peka ut Ash som en pengahungrig, samvetslös och i stort utnyttjande person baserat på True Storys, är kass. Ja han kände till missbruket, men från när? Orden har fallit rätt hårda om bryshorns här på fb, vilket kanske iof behövdes för att försöka vaska fram nyanserna, just med tanke på att den ”stora skulden” iaf medialt förmedlat, hittills fallit mest på Ash.
Citera
2019-01-18, 14:59
Medlem
touchtoess avatar
Känslan man får av Tim, vilket också bekräftas i familjens öppna brev, är verkligen att han var en sökare. Sannerligen väldigt kreativ och säkerligen också högkänslig och väldigt intelligent. Jag tycker att det blir så tydligt att han samlade information kring psykisk ohälsa och sina problem redan i ett tidigt skede, . Jag tänker då på hans inlägg här på FB exempelvis och hur han beskriver att han pratat med människor i sin omgivning för att få hjälp och stöd. Utifrån hur han skrev dessa inlägg känns det som att han så gärna ville få snabb feedback, höra andras tankegångar och få tips på hur han skulle hantera sin situation. Han har flera gånger skrivit inlägg snabbt efter varandra, där måendet t.ex snabbt blivit sämre och mer svårhanterligt utan stöd och tips. Tänker också mycket på hur hans pappa beskrev honom i en intervju, att han redan som barn hade ett visst allvar hela tiden. Kanske började han fundera söka svar på stora frågor redan som barn.

Både i dokumentären och i intervjuer känns det som att han gjorde mycket egen research kring hur han skulle hantera sitt mående. Jag tänker på böcker han berättade att han läst, meditationen som han lade mycket energi på, och ”alternativa” behandlingar som ayahausca och grodgift. Upplevelsen blir att han till 100% ville förstå och bli fri från det som tyngde honom, så snabbt som möjligt. Erin Skipper beskrev det ju även som att han ville fortskrida med meditationsprocessen snabbt trots hennes rekommendation att ta det lugnt. När man mår så dåligt psykiskt förstår jag verkligen stressen över att vilja bli bättre, och stressen kring att försöka förstå vad som händer inuti och varför. Just frågan ”varför” blev nog extra central, eftersom att Tim hade ett till synes ”perfekt” liv – stor framgång, ekonomiskt oberoende, etc, etc. Känslan av att inte förstå varför man mår så dåligt när allt är ”perfekt” måste bli fruktansvärd. När man har ”allt” men fortfarande mår dåligt – vad ska man då göra mer?

Jag tycker att han ger ett så himla engagerat, ödmjukt och närvarande intryck i intervjuer och filmklipp (där han inte är hög på mediciner, eller annat). Utan att vara för privat gav han nog människor omkring honom hela sitt engagemang. Viljan att vara sitt bästa jag och vara närvarande är väldigt genuint och framträdande tycker jag. Det speglar nog även av sig i musikskapandet. Det blir intensivt, och extremt viktigt att allt blir rätt och perfekt. Med tanke på att musikskapandet var hans jobb, där en massa människor förväntade sig olika saker av honom, blev nog just strävan efter det perfekta extrem. Det måste ha gått otroligt snabbt för musiken att vara en kreativ hobby, till att bli ett stort maskineri som betydde krav och förväntningar och därtill också avlönade en massa människor. Bara den grejen att hans allra närmaste vänner också blev hans närmaste anställda (som självklart var beroende av att hans karriär fortsatte) måste bli ganska knäppt. Jag själv hade nog i alla fall till slut ställt mig frågan – är de här som mina vänner, eller som mina anställda? Vill de MITT bästa, eller alla andras bästa? Jag beundrar honom så mycket för att han lyckades bibehålla sin musikaliska kreativitet i en sådan stressig tillvaro som allt detta måste ha varit för honom
Citera
2019-01-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Känslan man får av Tim, vilket också bekräftas i familjens öppna brev, är verkligen att han var en sökare. Sannerligen väldigt kreativ och säkerligen också högkänslig och väldigt intelligent. Jag tycker att det blir så tydligt att han samlade information kring psykisk ohälsa och sina problem redan i ett tidigt skede, . Jag tänker då på hans inlägg här på FB exempelvis och hur han beskriver att han pratat med människor i sin omgivning för att få hjälp och stöd. Utifrån hur han skrev dessa inlägg känns det som att han så gärna ville få snabb feedback, höra andras tankegångar och få tips på hur han skulle hantera sin situation. Han har flera gånger skrivit inlägg snabbt efter varandra, där måendet t.ex snabbt blivit sämre och mer svårhanterligt utan stöd och tips. Tänker också mycket på hur hans pappa beskrev honom i en intervju, att han redan som barn hade ett visst allvar hela tiden. Kanske började han fundera söka svar på stora frågor redan som barn.

Både i dokumentären och i intervjuer känns det som att han gjorde mycket egen research kring hur han skulle hantera sitt mående. Jag tänker på böcker han berättade att han läst, meditationen som han lade mycket energi på, och ”alternativa” behandlingar som ayahausca och grodgift. Upplevelsen blir att han till 100% ville förstå och bli fri från det som tyngde honom, så snabbt som möjligt. Erin Skipper beskrev det ju även som att han ville fortskrida med meditationsprocessen snabbt trots hennes rekommendation att ta det lugnt. När man mår så dåligt psykiskt förstår jag verkligen stressen över att vilja bli bättre, och stressen kring att försöka förstå vad som händer inuti och varför. Just frågan ”varför” blev nog extra central, eftersom att Tim hade ett till synes ”perfekt” liv – stor framgång, ekonomiskt oberoende, etc, etc. Känslan av att inte förstå varför man mår så dåligt när allt är ”perfekt” måste bli fruktansvärd. När man har ”allt” men fortfarande mår dåligt – vad ska man då göra mer?

Jag tycker att han ger ett så himla engagerat, ödmjukt och närvarande intryck i intervjuer och filmklipp (där han inte är hög på mediciner, eller annat). Utan att vara för privat gav han nog människor omkring honom hela sitt engagemang. Viljan att vara sitt bästa jag och vara närvarande är väldigt genuint och framträdande tycker jag. Det speglar nog även av sig i musikskapandet. Det blir intensivt, och extremt viktigt att allt blir rätt och perfekt. Med tanke på att musikskapandet var hans jobb, där en massa människor förväntade sig olika saker av honom, blev nog just strävan efter det perfekta extrem. Det måste ha gått otroligt snabbt för musiken att vara en kreativ hobby, till att bli ett stort maskineri som betydde krav och förväntningar och därtill också avlönade en massa människor. Bara den grejen att hans allra närmaste vänner också blev hans närmaste anställda (som självklart var beroende av att hans karriär fortsatte) måste bli ganska knäppt. Jag själv hade nog i alla fall till slut ställt mig frågan – är de här som mina vänner, eller som mina anställda? Vill de MITT bästa, eller alla andras bästa? Jag beundrar honom så mycket för att han lyckades bibehålla sin musikaliska kreativitet i en sådan stressig tillvaro som allt detta måste ha varit för honom
Så bra skrivet! Jag har sett ett klipp där Tim som liten, 3-4 år frågar sin mamma:”Vad är lycka?” Det som man vill bara gråta!💔
Citera
2019-01-19, 00:08
Medlem
Citat:

Bra skrivet! Jag tror att folk i Tims omgivning gjorde vad de kunde efter bästa förmåga, så även Ash, men att Tim på något sätt snurrade in sig i en knut han inte klarade att lösa upp. Tror att Tim hade mycket dubbla känslor kring sin framgång vilket kan varit svårt att hantera. Min känsla är att han han mentalt gick på högvarv under långa perioder, såväl kreativt som socialt med försök att anpassa sig till nya situationer. Inte konstigt om han blev mentalt utmattad. Kan tänka mig att det kan ge symptom som liknar PTSD, med bl.a. svår ångest som följd.

Jag har funderat lite på hans sista dygn och hur det såg ut. Det är allmänt känt att många som begår självmord knappt sover sista dygnen pga svår ångest. Kanske därför han var själv och obevakad en eftermiddag? För att polarna ville att han skulle få lugn och ro och sova? Antagligen eskalerade hans ohälsa av någon anledning de där sista dagarna i Oman. Kanske delvis pga hans samtal med skivbolaget två dagar innan hans död? Att pressen gjorde sig påmind? Började han sova dåligt och börja uppträda desillusionerat bör polarna börjat bli oroliga och ringt hem till familjen vilket föranledde att de skickade ner hans bror till Oman.
Citera
2019-01-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggemoore
Bra skrivet! Jag tror att folk i Tims omgivning gjorde vad de kunde efter bästa förmåga, så även Ash, men att Tim på något sätt snurrade in sig i en knut han inte klarade att lösa upp. Tror att Tim hade mycket dubbla känslor kring sin framgång vilket kan varit svårt att hantera. Min känsla är att han han mentalt gick på högvarv under långa perioder, såväl kreativt som socialt med försök att anpassa sig till nya situationer. Inte konstigt om han blev mentalt utmattad. Kan tänka mig att det kan ge symptom som liknar PTSD, med bl.a. svår ångest som följd.

Jag har funderat lite på hans sista dygn och hur det såg ut. Det är allmänt känt att många som begår självmord knappt sover sista dygnen pga svår ångest. Kanske därför han var själv och obevakad en eftermiddag? För att polarna ville att han skulle få lugn och ro och sova? Antagligen eskalerade hans ohälsa av någon anledning de där sista dagarna i Oman. Kanske delvis pga hans samtal med skivbolaget två dagar innan hans död? Att pressen gjorde sig påmind? Började han sova dåligt och börja uppträda desillusionerat bör polarna börjat bli oroliga och ringt hem till familjen vilket föranledde att de skickade ner hans bror till Oman.

Har tänkt detsamma och flera rykten pekar åt det hållet, man blir bara så ledsen.. om det funnits riktig proffesionell hjälp 😢. Eller så fanns det bra vägledning men den räkte inte till 💔. Din spekulering stämmer med flera rykten, fakta och vad som kan utläsas av bilder och filmsnuttar. Han ser lugn och avspänd ut under resan, sen händer något i Oman, ett foto med drinkglas i handen och han ser sliten och hypad ut på sista bilderna på hotellet. Ryktet om återfall. Komplicerad relation om än avslutad. Slutjobbet med skivan och vad det kunde leda till i form av gigs eller tom turné. Kanske skov med pankreatit och/eller av djup ångest. Ryktet om konferensen och att han mediterade i 7h, han kanske inte sov på natten som du skriver. Kanske ett olyckligt sammanträffande att se en barnbrud in real life som ett annat rykte säger.

Han gör ett första själmordsförsök som upptäcks och vännerna kontaktar familjen, ett annat rykte säger att han ringde hem själv. På fb berättas det om att han reste sig från sitt sällskap på godset, sa att jag kommer tillbaka strax, var borta en stund och sen hittades avliden. Några av hans resesällskap ska ha varit med enligt den historien.

Många bäckar små och några stora floder. Fina stora människa med oändlig kapacitet men ändå så skör.
RIP
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-01-19 kl. 08:48.
Citera
2019-01-19, 13:04
Medlem
Citat:
Känslan man får av Tim, vilket också bekräftas i familjens öppna brev, är verkligen att han var en sökare. Sannerligen väldigt kreativ och säkerligen också högkänslig och väldigt intelligent.
Why do you call the the statement of Tim's family an open letter? It does not explain why Tim is dead. Most people think about meaning in life and want to get happiness, and often in vain. These are very general statements. I don't find a real answer in the family's letter. And if you take into account what Tim's plans were, it is hardly believable that he couldn't go on any longer. If it was suicide it seems to me more like a very sudden decision (perhaps something like an accident with drugs and/or alcohol/medication?).
I also don't think that there were two suicide attempts. The only source for this was a person in this forum. My opinion is that if there had been two suicide attempts, Fabiola would not have made her post in September where she doubted the suicide theory. If there had been two suicide attempts and phone calls with the family between, she would have believed it. And she certainly was herself in contact with Tim during his vacation.

My problem is that I find no explanation for all these contradictions, what's your opinion about this?
Senast redigerad av Carolina1993 2019-01-19 kl. 13:15.
Citera
2019-01-19, 20:41
Avslutad
Ska tydligen bli någon form av hyllning till Avicii på P3 Guld ikväll på SVT1.
Citera
2019-01-19, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Ska tydligen bli någon form av hyllning till Avicii på P3 Guld ikväll på SVT1.

Det blev det också. Carl Falk höll tal, musikuppträdanden och hyllningar från fans.

kolla 58 minuter in.

https://www.svtplay.se/video/20645084/p3-guldgalan/p3-guldgalan-2019-19-jan-21-00
Citera
2019-01-20, 10:22
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Det blev det också. Carl Falk höll tal, musikuppträdanden och hyllningar från fans.

kolla 58 minuter in.

https://www.svtplay.se/video/20645084/p3-guldgalan/p3-guldgalan-2019-19-jan-21-00

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7la1WB/vannen-om-sista-motet-med-avicii
Citera
2019-01-20, 13:42
Medlem
Vilket underbart fint tal av Carl Falk och magisk hyllning. Började tjuta som vanligt när det pratas och hyllas om Tim. Vilken fin man han va och man förstår verkligen att han va unik och genuin. R I P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in