Citat:
Ursprungligen postat av
Roggemoore
Bra skrivet! Jag tror att folk i Tims omgivning gjorde vad de kunde efter bästa förmåga, så även Ash, men att Tim på något sätt snurrade in sig i en knut han inte klarade att lösa upp. Tror att Tim hade mycket dubbla känslor kring sin framgång vilket kan varit svårt att hantera. Min känsla är att han han mentalt gick på högvarv under långa perioder, såväl kreativt som socialt med försök att anpassa sig till nya situationer. Inte konstigt om han blev mentalt utmattad. Kan tänka mig att det kan ge symptom som liknar PTSD, med bl.a. svår ångest som följd.
Jag har funderat lite på hans sista dygn och hur det såg ut. Det är allmänt känt att många som begår självmord knappt sover sista dygnen pga svår ångest. Kanske därför han var själv och obevakad en eftermiddag? För att polarna ville att han skulle få lugn och ro och sova? Antagligen eskalerade hans ohälsa av någon anledning de där sista dagarna i Oman. Kanske delvis pga hans samtal med skivbolaget två dagar innan hans död? Att pressen gjorde sig påmind? Började han sova dåligt och börja uppträda desillusionerat bör polarna börjat bli oroliga och ringt hem till familjen vilket föranledde att de skickade ner hans bror till Oman.
Har tänkt detsamma och flera rykten pekar åt det hållet, man blir bara så ledsen.. om det funnits riktig proffesionell hjälp 😢. Eller så fanns det bra vägledning men den räkte inte till 💔. Din spekulering stämmer med flera rykten, fakta och vad som kan utläsas av bilder och filmsnuttar. Han ser lugn och avspänd ut under resan, sen händer något i Oman, ett foto med drinkglas i handen och han ser sliten och hypad ut på sista bilderna på hotellet. Ryktet om återfall. Komplicerad relation om än avslutad. Slutjobbet med skivan och vad det kunde leda till i form av gigs eller tom turné. Kanske skov med pankreatit och/eller av djup ångest. Ryktet om konferensen och att han mediterade i 7h, han kanske inte sov på natten som du skriver. Kanske ett olyckligt sammanträffande att se en barnbrud in real life som ett annat rykte säger.
Han gör ett första själmordsförsök som upptäcks och vännerna kontaktar familjen, ett annat rykte säger att han ringde hem själv. På fb berättas det om att han reste sig från sitt sällskap på godset, sa att jag kommer tillbaka strax, var borta en stund och sen hittades avliden. Några av hans resesällskap ska ha varit med enligt den historien.
Många bäckar små och några stora floder. Fina stora människa med oändlig kapacitet men ändå så skör.
RIP