Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ingen expert på självmord men är det verkligen så ovanligt att skära sig i halsen? Vill man att det ska gå snabbt känns halsen rent spontant som ett bra sätt att göra slut på livet.

Jag vet inte, men kan inte minnas att jag har hört att någon har gjort det på sig själv tidigare.
Men jag tror och hoppas han högg sig i pulsådern och inte skar.
Citera
2018-06-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Kolla inlägg 357 s30
Det inlägget handlar inte om något kontrakt. Vad är det för kontrakt du menar?
Citera
2018-06-13, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland39Nisha09
Du har säkert rätt och absolut är det så att ingen nära sammarbetspartner ska gråta ut offentligt. Jag menade verkligen inget illa med det, men som jag under några år fått veta att de stod varandra nära, så reagerade jag därefter. Förlåt om jag förolämpat någon, eftersom Coldplays musik hjälpt mig när det varit kritiskt och att man vet att Chris Martin är extremt känslosam och har en sådan hög status, så trodde jag kanske att han kunnat skriva en rad. Tydligen har jag trampat dig på tårna och jag ber återigen om ursäkt för det. Men ta och läs all skit som skrevs innan Tims död och hur folk uppträdde då. Givetvis har Coldplay/Chris Martin så extremt mycket att göra så att man inte har 30 sekunder att bara skriva ngt. Det har andra gjort från Madonna till svenska kungahuset. Barack Obama osv. Men varsegod att tycka att inte Chris Martin sagt något. Man kan gå in och läsa bl a av A sky full of stars, Heaven mm som dragit in mängder med pengar till Coldplay, då kanske det skulle kunna komma ett ord!!

Har Barack Obama uttalat sig? Det har jag missat, var då?
Citera
2018-06-13, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det inlägget handlar inte om något kontrakt. Vad är det för kontrakt du menar?
Förlåt, det är i forumet "Alternativa teorier kring Avicii (Tim Berglings död)-2018 04 20"
inlägg 357 s 30. Svårt att hålla reda på vilket forum då jag läser båda samtidigt.
Citera
2018-06-13, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Tims självmord förbryllar mig fortfarande... om man tittar rent statistiskt om suicid stämmer absolut ingenting, varken när det gäller ”vanliga” människor eller kändisar. Om ni tittar på statistiken är det förgiftning/överdos, hängning, hoppa framför tåg, skjuta sig etc, ja listan är lång. Användandet av vassa/stickande föremål finns också med men då att skära sig i handlederna. Självmorden sker oftast hemma eller i närliggande/känd miljö (ni kan ju googla var andra kändisar tagit livet av sig). Alltså det är inte bara en sak som sticker ut i Tims självmord utan flera: 1) han var på semester (om det nu var så) 2) det skedde ej i hemmet utan i Oman av alla ställen! 3) han gjorde det i en väns hus! 4) han skar sig i halsen, iallafall enligt media och folk här, vilket är väldigt ovanligt. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker allt är väldigt konstigt??

Tyvärr svenska text översatts eftersom det inte är mitt språk .I menings informationsmeddelanden är inte bara en dubblering av vad nästa nonsens. Självmord, glas etc. Brevet från familjen bekräftades inte heller. Om familjen hänvisar till vad som hände i Oman, kommer vi att ta reda på sanningen.
Citera
2018-06-13, 08:33
Medlem
En annan tanke som slog mig är om man som familj ens vågar begrava/urnsätta Tim på allmän plats, (begravningsplats) med tanke på att det helt tydligt finns riktigt skumma hardcorefans. Någon som drar det liiite för långt skulle säkert kunna få för sig att gräva upp urnan.
Även om man köpt en ny begravningsplats på Skogskyrkogården som är stor, så kommer någon tids nog säkert att luska ut vart graven ligger. Kanske att spridning av stoft/aska i minneslunden ändå är alternativet de väljer. Dels för att Tim när han var vid liv avskydde att vara ensam och dels för att ingen då kan "komma åt" hans kvarlevor.
Citera
2018-06-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
https://imgur.com/a/irsAArb

Ingen av familjegravarna här har gravstenar, endast plattorna på murens vägg. Men som tidigare nämnts såg det ut såhär - dvs det är helt tomt - redan i maj 2014, enligt Google maps.

Detta är stalking på en ny nivå
Griftefridsbrott rent etiskt
Varför håller du på och leker detektiv med var han ligger begravd exakt?

Där går väl ändå gränsen
Jag har varit här och hoppats få ett avslut och få en känsla för vad som verkligen hänt honom

Nu när han är begravd finns bara tomhet och sorg att accepetera att denna unga människas liv nått sitt slut.

Varför gräver ni runt i var den sista vilan äger rum? Det är verkligen intrång i både hans liv och familjens

Som att folk skulle smyga runt vart ditt barn är begravt..Det är creepy as fuck
Citera
2018-06-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO

Där går väl ändå gränsen
Jag har varit här och hoppats få ett avslut och få en känsla för vad som verkligen hänt honom

Nu när han är begravd finns bara tomhet och sorg att accepetera att denna unga människas liv nått sitt slut.

Varför gräver ni runt i var den sista vilan äger rum? Det är verkligen intrång i både hans liv och familjens

Hade mitt barn (Gud förbjude) begravts så hade jag inte alls haft några problem med att berätta det för övriga som brydde sig om eller kanske t.o.m. älskade mitt barn var denna grav är belägen. Visst, det finns alltid galningar med tanke på hans berömmelse, men låt människor ha sina egna åsikter. En del VILL INTE veta var graven är, men läs inte här då eller hoppa över de inläggen.

För de som VILL/ÖNSKAR veta så är det värt massor att just få veta och att någon kollar upp läget eftersom alla inte har Skogskyrkogården runt hörnet...

Du brukar ju ha bra inlägg, men detta förstår jag inte. Låt alla ha sin åsikt och ge dig inte på dem som inte tycker likadant som du.

Brott mot griftefriden är det definitivt inte så lägg av med det..

Om jag vill veta var Elvis är begravd och kanske t.o.m. besöka den- är jag en stalker då??!

Nu var ju ändå Tim dessutom faktisk vuxen på tal om att du vill förvärra allting genom att kalla honom för barn.. Alla är ju barn till någon, oavsett ålder...
Citera
2018-06-13, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Hade mitt barn (Gud förbjude) begravts så hade jag inte alls haft några problem med att berätta det för övriga som brydde sig om eller kanske t.o.m. älskade mitt barn var denna grav är belägen. Visst, det finns alltid galningar med tanke på hans berömmelse, men låt människor ha sina egna åsikter. En del VILL INTE veta var graven är, men läs inte här då eller hoppa över de inläggen.

För de som VILL/ÖNSKAR veta så är det värt massor att just få veta och att någon kollar upp läget eftersom alla inte har Skogskyrkogården runt hörnet...

Du brukar ju ha bra inlägg, men detta förstår jag inte. Låt alla ha sin åsikt och ge dig inte på dem som inte tycker likadant som du.

Brott mot griftefriden är det definitivt inte så lägg av med det..

Om jag vill veta var Elvis är begravd och kanske t.o.m. besöka den- är jag en stalker då??!

Nu var ju ändå Tim dessutom faktisk vuxen på tal om att du vill förvärra allting genom att kalla honom för barn.. Alla är ju barn till någon, oavsett ålder...

Det är sjuklig nyfikenhet att direkt efter någon begravts försöka nosa reda på var
Om man nu är här för att man känner sorg för vad som drabbat Tim borde man verkligen känna var gränsen går

Så småningom kommer säkert en allmän plats en minnes plats deklareras där hans fans kan visa respekt och vördnad

Det är inte samma sak som att dagarna efter en begravning sitta på Google och försöka hitta hans grav springa till kyrkogården " jag bor i närheten" och leta efter bevis på om han finns där
Ja det är verkligen ett sjukligt beteende och har inget med information att göra .
Så mycket som de alla pratar om hans extrema behov av enskildhet och rätten till privat liv är detta att in i det sista totalt dissa hans behov

Därmed bevisar man att man ingen respekt äger för vare sig hans liv eller död.

De kändisar som har en offentlig grav vill ha det så
Men så länge det inte finns och bara dagar efter han ska begravas är det ytterst osmakligt att tvinga fram "bevis" och därmed visa vägen för alla tänkbara knäppgökar att rusa dit och göra detsamma

Ja alla är barn till någon ocb jag syftar till att som föräldrar behöva vara rädd för att främmande folk stalkar min sons grav när vi inte VILL att en endaste jävel ska dit om det inte är nära familj och riktiga vänner

Vad är svårt att fatta med mitt inlägg
Respektera att i nuläget finns ingenstans att besöka Tim.
När det gör det är säkert alla som vill välkommen och innan dess INGEN
Citera
2018-06-13, 09:34
Medlem
Citat:

Där går väl ändå gränsen

Gör en polisanmälan så får du dina teorier prövade rättsligt. Jag har besökt Martin Luther Kings grav också. Och Karl Marxs.
Citera
2018-06-13, 09:39
Medlem
Citat:
Det är sjuklig nyfikenhet att direkt efter någon begravts försöka nosa reda på var
Om man nu är här för att man känner sorg för vad som drabbat Tim borde man verkligen känna var gränsen går

Så småningom kommer säkert en allmän plats en minnes plats deklareras där hans fans kan visa respekt och vördnad

Det är inte samma sak som att dagarna efter en begravning sitta på Google och försöka hitta hans grav springa till kyrkogården " jag bor i närheten" och leta efter bevis på om han finns där
Ja det är verkligen ett sjukligt beteende och har inget med information att göra .
Så mycket som de alla pratar om hans extrema behov av enskildhet och rätten till privat liv är detta att in i det sista totalt dissa hans behov

Därmed bevisar man att man ingen respekt äger för vare sig hans liv eller död.

De kändisar som har en offentlig grav vill ha det så
Men så länge det inte finns och bara dagar efter han ska begravas är det ytterst osmakligt att tvinga fram "bevis" och därmed visa vägen för alla tänkbara knäppgökar att rusa dit och göra detsamma

Ja alla är barn till någon ocb jag syftar till att som föräldrar behöva vara rädd för att främmande folk stalkar min sons grav när vi inte VILL att en endaste jävel ska dit om det inte är nära familj och riktiga vänner

Vad är svårt att fatta med mitt inlägg
Respektera att i nuläget finns ingenstans att besöka Tim.
När det gör det är säkert alla som vill välkommen och innan dess INGEN

Jag tror inte Tims familj kommer notifiera pressen när fansen är välkomna att besöka graven. Om jag vill lägga en blomma på graven så är det mig veterligen inte förbjudet. Om jag vill titta om andra lagt blommor på graven är det mig veterligen inte förbjudet. Ni som vill vänta på att Tims familj notifierar pressen kan göra så - och andra får hantera på andra sätt. Jag dömer inte er och jag önskar samma bemötande i retur.
Citera
2018-06-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Gör en polisanmälan så får du dina teorier prövade rättsligt. Jag har besökt Martin Luther Kings grav också. Och Karl Marxs.

För att belysa omständigheterna ytterligare kan jag även meddela att jag bor nära Skogskyrkogården (bodde här redan innan Tim ens var född, märk väl) och min pappas aska är strödd i minneslunden som ligger intill Berglings familjegrav. Jag har inte flugit till Stockholm för att häcka kring Tims eventuella grav, om någon nu råkade se det scenariot framför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in