2018-06-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Jag började nyfiket försöka hitta gravplatsen på Google Maps och på platsen för det jag tror är Berglings grav, finns ingen gravskylt alls. Google Maps-bilden verkar vara från 2014. Frågan är om det aldrig funnits någon gravskylt eller om jag helt enkelt inte hittat rätt grav.
Ska se om jag lyckas länka till det exakta stället.
https://www.google.com/maps/@59.2778036,18.0999014,3a,15y,284.18h,90.49t/data=!3m9!1e1!3m7!1sTQUnUOzBdwiZ6NGwpbdUvQ!2e0!7i1 3312!8i6656!9m2!1b1!2i38

Detta behöver givetvis inte betyda att Tim inte kommer att ligga i familjegraven, för det tror jag nog att han kommer, men jag reagerade bara på att jag inte såg någon skylt på Google Maps.

För övrigt, tack Safursey för kloka inlägg!

Kartan stämmer. Grav 53 är längst in vid andra muren högerifrån. Intressant att det är tomt även på detta kort. Graven ser likadan ut just nu. Jag är övertygad om att vi letar på fel ställe.
Citera
2018-06-12, 16:06
Medlem
Häromkring så läggs alltid blommorna på gravplatsen som man sett ut innan, direkt efter begravningsceremonin, även vid kreamation. Har man valt minneslund så läggs blommorna utanför kyrkan på anvisat ställe. I detta fall tror jag de valt bort att lägga ut blommorna på gravplatsen för att hålla det privat.
Tror det blir urnsättning i familjegraven sen när han är kremerad och familjen bestämt datum för det
Citera
2018-06-12, 16:30
Medlem
På Google Maps bild från Augusti 2014 från ena sidan och Maj 2014 från andra sidan så ser det ut som det har hängt en mindre gravsten på muren över gravplats 53 på grund av smutsen på muren.

Man ser på Augusti bilden att det har blivit en grop under där gravstenen borde vara och jordnivån har varit högre förur. Men det kan bero på att ingen har begravts där på 19 år när bilden togs.

Det konstiga med Google bilden är att gravstenen saknas , inga blommor eller nåt annat på graven och svackan. Den såg helt övergiven ut Augusti 2014.

Ni som har varit dit.
Finns det inte några skruvhål i muren för gravstenen och är gravstenarna gjord av sten på grann gravarna och ser graven lika övergiven ut nu oxå?
Citera
2018-06-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Vema konto är detta och vad står det? Jag verkar vara blockad

Rebby Fox. Hon verkar rätt duktig på att blocka folk som inte håller med om hennes teorier
Citera
2018-06-12, 17:43
Medlem
Nu har Jean lagt upp storyn från begravningen i flödet på insta, men endast den ena bilden
https://instagram.com/p/Bj7MnI9lBES/
Citera
2018-06-12, 18:11
Medlem
Citat:
Område 38 grav 53 ska enligt uppgift vara familjegraven. Graven finns, men det finns ingen skylt på denna plats och det syns inget spår efter någon skylt på muren. Marken är orörd och det finns inga blommor där. Jag befarar att graven flyttats till ett icke-officiellt ställe.
Tyvärr fick jag inte något svar och det är ok. Ville bara veta lite om det jag skrivit i forumet. Det har varit så många märkliga inlägg och det är inget för mig att döma, alla undrar ju hur saker och ting gått till och annat. Liksom de flesta här har säkerligen många blivit så illa berörda över detta och hoppats "So Wake me up when it`s all over". Inget svar från Chris Martin?
Citera
2018-06-12, 18:55
Medlem
Varför är det så viktigt att Chris Martin ska gråta ut offentligt ? Tim har jobbat med extremt många kändisar och de som kände Tim bäst vet att han inte gillade all medial uppståndelse så därför har vissa valt att inte gråta ut offentligt för alla att se. Så det kanske bara är sunt att det är tyst från Chris Martin.

Citat:
Ursprungligen postat av Roland39Nisha09
Tyvärr fick jag inte något svar och det är ok. Ville bara veta lite om det jag skrivit i forumet. Det har varit så många märkliga inlägg och det är inget för mig att döma, alla undrar ju hur saker och ting gått till och annat. Liksom de flesta här har säkerligen många blivit så illa berörda över detta och hoppats "So Wake me up when it`s all over". Inget svar från Chris Martin?
Citera
2018-06-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
På Google Maps bild från Augusti 2014 från ena sidan och Maj 2014 från andra sidan så ser det ut som det har hängt en mindre gravsten på muren över gravplats 53 på grund av smutsen på muren.

Man ser på Augusti bilden att det har blivit en grop under där gravstenen borde vara och jordnivån har varit högre förur. Men det kan bero på att ingen har begravts där på 19 år när bilden togs.

Det konstiga med Google bilden är att gravstenen saknas , inga blommor eller nåt annat på graven och svackan. Den såg helt övergiven ut Augusti 2014.

Ni som har varit dit.
Finns det inte några skruvhål i muren för gravstenen och är gravstenarna gjord av sten på grann gravarna och ser graven lika övergiven ut nu oxå?

Finns inga gravstenar, bara "tavlorna" med namn som är fastlimmade på muren. Vet det för att tavlan brevid trillat ner. Grav 53 har inga märken efter ngn tavla. Inte ens solmärken. Har en bild jag kan lägga upp strax.
Citera
2018-06-12, 20:11
Medlem
Citat:
Finns inga gravstenar, bara "tavlorna" med namn som är fastlimmade på muren. Vet det för att tavlan brevid trillat ner. Grav 53 har inga märken efter ngn tavla. Inte ens solmärken. Har en bild jag kan lägga upp strax.

https://imgur.com/a/irsAArb

Ingen av familjegravarna här har gravstenar, endast plattorna på murens vägg. Men som tidigare nämnts såg det ut såhär - dvs det är helt tomt - redan i maj 2014, enligt Google maps.
Senast redigerad av Safursey 2018-06-12 kl. 20:14. Anledning: Trasig länk
Citera
2018-06-12, 20:40
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/irsAArb

Ingen av familjegravarna här har gravstenar, endast plattorna på murens vägg. Men som tidigare nämnts såg det ut såhär - dvs det är helt tomt - redan i maj 2014, enligt Google maps.

Okej, det syns tydligt på din bild att murarna har tvättats och målats sen Augusti 2014 och det kan vara därför der ser ut nu som det aldrig har suttit nån platta där.

Stora frågan är varför var det ingen platta där 2014 och inte efter det heller vad det ser ut som.

Känns som problem med störda fans och att dom vill hålla den så hemlig som möjligt och att den skall se övergiven ut är orsaken till det.

Funderar på att åka dit och ta en titt på fredag.
Citera
2018-06-12, 21:03
Medlem
stardust74s avatar
Han kanske inte är gravsatt ännu, det är inte alltid som begravningsceremoni och gravsättning sker samtidigt. Så småningom kommer han finnas registrerad på svenskagravar.se som alla andra gravsatta i Sverige. Om jorden vid familjegraven är orörd är han 1) inte gravsatt än eller 2) gravsatt på en egen plats
Citera
2018-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Område 38 grav 53 ska enligt uppgift vara familjegraven. Graven finns, men det finns ingen skylt på denna plats och det syns inget spår efter någon skylt på muren. Marken är orörd och det finns inga blommor där. Jag befarar att graven flyttats till ett icke-officiellt ställe.

Citat:
Kartan stämmer. Grav 53 är längst in vid andra muren högerifrån. Intressant att det är tomt även på detta kort. Graven ser likadan ut just nu. Jag är övertygad om att vi letar på fel ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl7

Ni som har varit dit.

Är det viktigt för er vart han ligger? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in