Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-05, 00:33
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
På den 22:a bilden är kvinnan med som var på en av dem sista bilderna på Tim. Stannar länge? 3 veckor?

Hon är med på flera bilder och hon bor i Muskat.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1gAd8/kelly-berattar-om-motet-med-avicii--veckan-fore-hans-dod
Citera
2018-05-05, 00:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Men glöm inte det viktigaste av allt: Samtliga var tunga missbrukare av droger/piller/alkohol.

Precis, droger fanns inblandade i olika grad hos samtliga.
Citera
2018-05-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Hon är med på flera bilder och hon bor i Muskat.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1gAd8/kelly-berattar-om-motet-med-avicii--veckan-fore-hans-dod

Såg det. My bad. Hon verkar jobba på hotellet
Citera
2018-05-05, 00:38
Medlem
Bizmarcks avatar
Tim led med största sannolikhet av en eskalerande Schizofreni. Det kan t.o.m en lekman bedöma. Självmordsfrekvensen är mkt hög för den gruppen. Synd att han inte verkar ha fått ordentlig hjälp med medicinering etc.

https://www.1177.se/Jonkopings-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Schizofreni/
Citera
2018-05-05, 00:39
Medlem
NygammalValss avatar
Instagramkontot aviciihero har publicerat "nya" foton på Avicii från Oman. Avicii har svarta shorts på dessa foton och poserar bland annat med killen som jobbar som dj på Muscat Hills Resort.
Senast redigerad av NygammalVals 2018-05-05 kl. 00:43.
Citera
2018-05-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Tim led med största sannolikhet av en eskalerande Schizofreni. Det kan t.o.m en lekman bedöma. Självmordsfrekvensen är mkt hög för den gruppen. Synd att han inte verkar ha fått ordentlig hjälp med medicinering etc.

Tycker mer det lutar åt bipolaritet.
Citera
2018-05-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag har också läst att han från Oman ringt skivbolaget i USA och planerat det framtida arbetet kring skivan. Han hade t.o.m. arbetsmöten med dem över nätet. Jag har följt den här tråden sedan han dog och frågan - den är bra och högst relevant - har varit uppe förut. Jag har ingen egen erfarenhet av självmord men de härinne som har det säger att det är precis såhär det går till. Självmord kommer som en blixt från klar himmel. De kan verka glada och verbala och planera framtiden och sen pang, finns de inte mer. Rent logiskt går det varken att förklara eller förstå. För mig är det helt obegripligt, men självmord är obegripliga. Sen är det såklart att dessa personer lider av långvarig psykisk ohälsa som kanske t.ex. depressioner. Och ohälsan kommer väl oftast i skov. Så personerna ifråga kan verka må mycket bättre för att sen börja må dåligt igen.
Människor som ligger i farozonen för att begå självmord är ofta impulsiva. I stort sett alla självmord är enligt mig onödiga och ett misslyckande. Det här med att vissa som känt till T skriver att " nu har du fått frid" tycker jag är osmakligt. Det hade inte behövt gå så här. Vi borde sträva efter nolltolerans på självmord precis som vi gör med trafiken.
Citera
2018-05-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Om du haft insikten om vad en dysfunktionell familj är så skulle du kunna delta i den här diskutionen.
Att ha en tät kontakt och en sund familjerelation är att jämföra päron och äpplen, vilket inte har med det här att göra. Vem bryr sig om du dog?

Tim visar hur hans familjerelation såg ut genom sitt eget beteende och för att förstå det måste man öppna en bok eller kunna se de beteendena.

"Vi vet inget hur kontakten såg ut" förra inlägget skrev du att det var en fin relation, "iaf vad du läst i media". Nu får du nog ta och förklara dig om jag ska ta dig på allvar.

Ja, allt tyder på en dysfunktionell familj. Hela Tim utstrålade det. Kronisk depression, kronisk trötthet, förstörda organ, multipla beroenden (droger, alkohol, musik, läkemedel), ständigt resande, ångest över livet, avsaknaden av en helhet, ingen rofylld plats, prestations ångest, scenskräck. Listan kan göras hur lång som helst.

Exakt vad i det du skriver, visar att hans familj var dysfunktionell?
Citera
2018-05-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbrent
Tycker mer det lutar åt bipolaritet.

Varför ställa massa hobby diagnoser??? Vad som är solklart från dokumentären är stark ångest och utmattning. Allt annat är bara spekulation. Låt oss säga så här en ung människa som tar sitt liv mår riktigt dåligt. Familjen går ut med ett meddelande att han orkade inte mer. Det säger allt. Jättetragiskt på en sån begåvad och ödmjuk kille.
Citera
2018-05-05, 02:07
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck

Men alltså. Nu får ni ge er.
Tim led inte av schizofreni. Sluta slänga med diagnoser ni inte har koll på. Det är otroligt pinsamt.
Citera
2018-05-05, 02:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Men alltså. Nu får ni ge er.
Tim led inte av schizofreni. Sluta slänga med diagnoser ni inte har koll på. Det är otroligt pinsamt.

Håller med. Schizofreni är nog det sista man funderar på när man tänker på Tim och hans liv och öde.
Citera
2018-05-05, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
TB uppfattar jag som en mycket empatisk, driven, intelligent och öppen person. Vad jag förvånas över är inte att de förekom idel substanser i hans närhet utan hur kaotiskt man verkar ha brukat (att använda ordet ”missbrukare” får stå för dig) dessa droger. Man kan sköta sina vanor på olika sätt. Det finns grader i helvetet för att anknyta till Avicii och hans stora hit. Här är det helt klart fråga om totalt odisciplinerad konsumtion, rysk roulette om du frågar mig. Hallucinogener är ingen barnlek, TB beskriver resan till Peru lättvindigt som om det vore en kul grej, ett besök på Disneyland ungefär. En gubbe i djungeln som antagligen (här spekulerar jag) varken kände till dosen eller TB och hans psykologiska resa höftar till med litet ayahuasca. When in doubt, pop some ayahuasca mushrooms and pills, liksom (det hjälper mot allt för det står på internet och det vet i princip alla som är coola). De s k kompisarna är också med på tåget, lojalt på ett plan men snacka om högriskbeteende: en psykologisk fladderpuck rakt upp i läktaren. Var det ett beslut som gav en positiv effekt för hälsan? För stunden tydligen men knappast i längden och det är här jag menar att självdestruktivitet och undergångsromantik är en aspekt bland många.
Jag håller 100% med om att hallucinogener inte ska tas lättsamt. Utan tvekan. Men det du säger om "en gubbe i djungeln" är en aning tveksamt. Någon som har haft en hallucinogen/psykedelisk upplevelse vet hur viktigt det är med dos och omgivning. Vi kan inte veta om det var en erfaren schaman men sannolikt har Tim och gänget letat rätt på någon som är erfaren. Han gjorde allt annat så pass väl att jag i alla fall inte tvekar på det.

Man kan lika gärna kalla det att göra allt för att ens vän ska må bättre som att kalla det för riskbeteende. Hans vänner ville(oavsett motivering) att Tim skulle må bra och inte ge upp. Undergångsromantik är ett fint begrepp som antagligen är relevant för det som har hänt. Alla de euforiska upplevelserna som Tim hade uppbådade kanske lika många tankar om undergången.

Tims offentliga beskrivningar ger jag inte mycket för. Sociala medier beskriver aldrig verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in