Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
wtf, tror inte på sånt men va fan .....

Någon som skrev på sin Facebook det här, det datumet....

"den 18 april kl. 20:47 · Göteborg ·
"En jättekänd kändis dör väldigt snart. Kom ihåg var ni hörde det först"

Tror på vad? Finns säkert någon som skriver något liknande idag också ibland har någon rätt, dessutom missade han ju med två dagar.
Citera
2018-04-24, 17:50
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10160435991935158&set=p.10160435991 935158&type=3&theater

Så antagligen gjort såhär eftersom alla som skrivit där har skrivit efter hans död... inte ens en fråga om vem innan han dog... så... fake
Fast det finns faktiskt några kommentarer som det står onsdag på, där de frågar om vem (förslag som Bieber t ex). Kanske är fejk det med då.
Citera
2018-04-24, 17:53
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Därför att hälsoproblemen från den tiden fortfarande satt kvar.

Just ja, det var Ash som tvingade honom att spela så mycket vilket gav honom ångest och tvingade honom att supa hårt varje spelning vilket förstörde hans bukspottkörtel.

Här ser man tydligt hur en ångestriden Avicii tvångsmatar sig själv med sprit innan han stapplande tvingas framföra en spelning med pistol mot tinningen:

https://www.youtube.com/watch?v=0L8AUPiW0_M
Citera
2018-04-24, 17:54
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Tror på vad? Finns säkert någon som skriver något liknande idag också ibland har någon rätt, dessutom missade han ju med två dagar.
Kan vara som du säger, själv tycker jag det är rätt skumt och blir lite mörkrädd 😨.

Han skrev att någon riktigt stor kändis skulle dö inom väldigt kort, inte att det skulle ske samma dag. Men ok, det är säkert bluff. Sanslöst smaklöst i så fall.
Citera
2018-04-24, 17:57
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Helt jävla otroligt att han kunde dra sådana massor till sina spelningar och att publiken var så entusiastisk.
Till syvende och sist är det ju helt vanlig hitlistepop/P3 skval som vi snackar om.
Killen måste ha haft en extrem dragningskraft på folk typ Adolf Hitler, Elvis presley och Michael jackson.
För mig är det helt OBEGRIPLIGT.

Inte hela sanningen. Givetvis drog han de som var förtjusta i hans senare låtar och poplåtar, men sen satt han även på fansen pre-true vilket knappast kan klassas som "hitlistepop". Spana in hans produktioner och remixes mellan 2008 och 2011 så förstår du nog vad jag snackar om.
Citera
2018-04-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Kan vara som du säger, själv tycker jag det är rätt skumt och blir lite mörkrädd 😨.

Han skrev att någon riktigt stor kändis skulle dö inom väldigt kort, inte att det skulle ske samma dag. Men ok, det är säkert bluff. Sanslöst smaklöst i så fall.

Man kan ändra tiden som sin status ska visas som, han publicerade det samma dag sen drog han tillbaka datumet. Inte så mycket fuffens utan bara en grabb som vill ha uppmärksamhet.
Citera
2018-04-24, 18:03
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caramelita
Jeg har lest på Reddit at han dog av en overdos Ketamin.
. http://www.sbu.se/sv/publikationer/sbu-kommentar/ketamin-vid-svarbehandlad-depression/
Citera
2018-04-24, 18:10
Medlem
swimmingpools avatar
Varför får vi inte veta dödsorsaken?
Citera
2018-04-24, 18:11
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

För att det rör inte oss. Jävla asgam.
Citera
2018-04-24, 18:13
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Förmodligen för att familjen inte vill gå ut med orsaken, vilket är ett enormt misstag. Det spär bara på spekulationerna om dödsorsaken.
Citera
2018-04-24, 18:21
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Just ja, det var Ash som tvingade honom att spela så mycket vilket gav honom ångest och tvingade honom att supa hårt varje spelning vilket förstörde hans bukspottkörtel.

Här ser man tydligt hur en ångestriden Avicii tvångsmatar sig själv med sprit innan han stapplande tvingas framföra en spelning med pistol mot tinningen:

https://www.youtube.com/watch?v=0L8AUPiW0_M
Han var sjutton år eller däromkring när han träffade Arash. Arash tog kontakt. Tycker man får komma ihåg det. På mig gjorde inte Ash något bra intryck, men kan inte riktigt se det många här beskriver från dokumentären. Till en del, ja, men inte så tydligt som en del har läst in. Tror inte de andra förstod helt och hållet (särskilt inte med dollartecken framför ögonen och någon annan som gör det svåraste) - samtidigt som de inte direkt visar något stöttande, de ger intryck av att vara rätt trötta på Tim faktiskt. Går inte riktigt att veta hur det egentligen var från en dokumentär. Kanske var det värre. Eller bättre.

Några som ger helt ett annat intryck är alla olika artistkollegor som intervjuas.

En jävlig bransch är det tydligen.

Edit: Han var visst 18-19 år när de träffades 2008, fick för mig att det var 2006.
Senast redigerad av Bardotrutanett 2018-04-24 kl. 18:57.
Citera
2018-04-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Håller helt med, precis den känslan jag fick av att se dokumentären. Han behövde någon som kunde varva ner honom, diskutera lite djupare saker, säga ifrån, hålla koll på hans sjukdom, etc. Tragiskt att han förblev så ensam trots sitt enorma kändisskap.

Det har jag också tänkt på. Det fanns inte en enda vettig människa i hans omgivning. Han var ju uppenbarligen en skör och påverkbar person, som inte var stark nog att säga nej. Han skulle haft en människa, som påverkade honom på ett bra sätt då han var så mottaglig. istället var han helt ensam bland alla blodsugande iglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in