Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 16:41
Medlem
Man märker ju så tydligt i dokumentären att Ash bara bryr sig om $$$ och pushar och pushar Tim som verkar vara en blyg och konflikträdd kille, 800+ spelningar på 8 år säger sig själv.
Ash såg Tim som sin egna lilla guldgruva som han ruvade hårt på.

När Tim säger att han inte vill turnera mer pga sitt psyke svarar Ash enbart med hur mycket pengar dom kommer förlora på det.
När Tim kommer ut från sjukhuset helt hög på morfin och säger: "Fortsätter jag såhär dör jag"
Varpå Ash svarar, "Kan vi köra lite intervjuer om 2 timmar?" Snacka om känslokall golddigger!

Och dessutom faktumet att Tim avslutade sitt samarbete med Ash talar ganska mycket för sig själv..

Känns som Ash själv är medveten om att mycket är hans fel, varför skulle han annars stänga av kommentars funktionen på bilderna han la upp på Tim när han dog, han vet själv att hatet gror
Citera
2018-04-24, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Jo, tack. Jag har sett dokumentären och jag vet mycket väl att han var en modern DJ (dvs. producerade också genom att knappa på inne i ett musikprogram). Visst, begåvad som kunnat göra många stora låtar. Men det stannar där.

Finns dock långt fler svenskar som gjort större avtryck på mänskligheten och folks liv som folk knappat skänker en tanke åt. Idag ger det högre status att vara någon typ av skådespelare eller att vara en modern DJ som gjort låtar som folk i huvudsak lyssnar på i nattklubbar.

Men det är trots allt betydligt viktigare med riktiga entreprenörer, ingenjörer och läkare för välståndet i världen och att dessa snarare hyllas som världsstjärnor än någon som knepat lite i ett musikprogram på datorn. Hör och häpna, men sådana människor är trots allt viktigare än Kim Kardashian, Avicii och alla dina andra idoler.
Och det är överdrivet att sitta och lipa på det här sättet och nu försöka likställa det med att det är någon Dalai Lama-guru som dött.

Du är en idiot därför du är ett får som följt med i masspsykosen.

Dalai Lama uträttade väl inte så mycket i Tibet.. skulle inte han göra Tibet fritt från Kina?

Avicii var 2010-talets Benny Andersson/ Björn Ulvaeus/Per Gessle och Max Martin. Sverige skall vara extremt stolta över våra musikexporter.
Citera
2018-04-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysiz
När Tim kommer ut från sjukhuset helt hög på morfin och säger: "Fortsätter jag såhär dör jag"
Varpå Ash svarar, "Kan vi köra lite intervjuer om 2 timmar?" Snacka om känslokall golddigger!

Det är många som refererar till den här scenen (även Mia Skäringers IG-post) men det var inte ens Ash som sa det.
Citera
2018-04-24, 16:47
Medlem
Har hört från en i "branschen" att han gick på heroin. Samt att han inte alls levde så hälsosamt efter att han slutat turnéa. Snarare tvärtom. Det började spåra ur. Mycket alkohol och droger...
Citera
2018-04-24, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysiz
Man märker ju så tydligt i dokumentären att Ash bara bryr sig om $$$ och pushar och pushar Tim som verkar vara en blyg och konflikträdd kille, 800+ spelningar på 8 år säger sig själv.
Ash såg Tim som sin egna lilla guldgruva som han ruvade hårt på.

När Tim säger att han inte vill turnera mer pga sitt psyke svarar Ash enbart med hur mycket pengar dom kommer förlora på det.

Och dessutom faktumet att Tim avslutade sitt samarbete med Ash talar ganska mycket för sig själv..

Känns som Ash själv är medveten om att mycket är hans fel, varför skulle han annars stänga av kommentars funktionen på bilderna han la upp på Tim när han dog, han vet själv att hatet gror

Helt rätt! Dokumentären visar vem Arash var.. en känslokall..totalt empatilös människa som inte såg Tim som en människa. Vidrigt att bevittna.

Kom ihåg att innan dess var Arash en person som drog till Norge och blev bartender. Sedan var han med i två IT- satsningar..båda gick åt hvete.
Citera
2018-04-24, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Det är många som refererar till den här scenen (även Mia Skäringers IG-post) men det var inte ens Ash som sa det.

Fast Arash sade väl att Tim inte förstår hur mycket pengar drt gäller..när Tim säger att han inte orkar mer?
Citera
2018-04-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Har hört från en i "branschen" att han gick på heroin. Samt att han inte alls levde så hälsosamt efter att han slutat turnéa. Snarare tvärtom. Det började spåra ur. Mycket alkohol och droger...

Gillar inte källan men kan mycket möjligt vara sant ändå:
https://stoppapressarna.se/svenskt/aviciis-sista-samtal-med-familjen . Så kan mycket väl stämma. Han led ju av kronisk ångest verkar det som även innan han blev känd. Skriver mycket om din ångest här på FB innan och även efter han blivit känd. Många med ångest självmedicinerar ju tyvärr och han säger själv i dokumentären att han dövade ångesten med alkohol vilket är livsfarligt med tanke på hans hälsotillstånd med hans bukspottkörtel.
Citera
2018-04-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Fast Arash sade väl att Tim inte förstår hur mycket pengar drt gäller..när Tim säger att han inte orkar mer?

Den intervjun (med Ash) är ju gjord på en helt annan plats och förmodligen inklippt för att passa dramaturgin. Ash sitter liksom på ett kontor hemma i Sverige(?) under den intervjun. Ingen aning när den intervjun är gjord.

Det vore klädsamt om ni kunde hålla er till sanningen. Visst att Ash har pushat TB genom åren, men ni behöver inte hitta på saker som inte ens har hänt.
Citera
2018-04-24, 17:00
Medlem
Runt 29 minuter in i dokumentären kan ni se den scenen när han just har kommit ut från sjukhuset. Det är inte Ash som frågar om TB kan ställa upp på intervjuer för att "visa livstecken" utan någon annan snubbe med pilotbrillor.
Citera
2018-04-24, 17:02
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Väntar på att du ska droppa någon okänd slovak så vi andra känner oss mindre kultiverade och pålästa.

Jävla töntar som måste raljera om vilka andra "riktiga musiker" det finns. Ingen bryr sig.

Aldrig fattat det där heller.

Är själv aktiv tonsättare och kan till och med försörja mig på det så jag kan nog kanske skryta lite om att jag är en riktig musiker. (vet dock inte vad som gör skillnad på en äkta eller inte men skitsamma)
Och ur mitt perspektiv måste jag nog påstå att jag inte är ett dugg hånad. Har till och med kollegor som lyssnar på honom och även hiphop är av någon anledning poppis. Detta är då folk som sysslat med musik sedan barnsben utbildat sig på kmh omh köpenhamn berlin med mera. Innehaft forskningsstipendier i ircam och undervisat sommarkurser i darmstadt (legendarisk sommarkurs för tonsättare Boulez nono berio cage stockhousen för att nämna några.

Känner nog ingen som skulle hålla med om att dom blivit hånade.
Men dock brukar det oftast vara amatörmusiker som inte tagit sig någonstans som har stora åsikter om sådant här. Brukar vara så.
Citera
2018-04-24, 17:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Den intervjun (med Ash) är ju gjord på en helt annan plats och förmodligen inklippt för att passa dramaturgin. Ash sitter liksom på ett kontor hemma i Sverige(?) under den intervjun. Ingen aning när den intervjun är gjord.

Det vore klädsamt om ni kunde hålla er till sanningen. Visst att Ash har pushat TB genom åren, men ni behöver inte hitta på saker som inte ens har hänt.
Det finns också en tagning i True Stories där det hänger ett antal personer i ett allrum, Tim sitter i mitten och försöker förmedla vad han vill. Någon svarar honom att Tim måste formulera för sig själv hur mycket pengar det innebär att ställa in spelningar. Minns någon?
Citera
2018-04-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det finns också en tagning i True Stories där det hänger ett antal personer i ett allrum, Tim sitter i mitten och försöker förmedla vad han vill. Någon svarar honom att Tim måste formulera för sig själv hur mycket pengar det innebär att ställa in spelningar. Minns någon?

Det var väl bokningsagenten?
Senast redigerad av Jag2013 2018-04-24 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in