Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Ungefär som hårdrockarna i slutet av 80-talet då som ju då "insåg" att synthen var framtiden!?

Och det gick ju (givetvis!) käpprakt åt helvete.

Alla, och då menar jag faktiskt verkligen alla, har fått krypa tillbaka till hårdrockskorset ... och det med Judas Priest i spetsen!

För vilka säljer ut Sweden Rock Festival år igen?

Just det ...

Detta är det värsta jag läst.
Sweden rock rymmer fjuttiga 30 000. Artister som Avicii säljer ut Tomorrowland, där ryms det 180 000. Dra ihop sweden rock gånger 6 och dra till Tomorrowland. Ultra Music Festival drar in totalt över 1 000 000 besökare över alla deras event. Sweden rock är ett skämt jämfört med detta!
Citera
2018-04-24, 17:10
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det finns också en tagning i True Stories där det hänger ett antal personer i ett allrum, Tim sitter i mitten och försöker förmedla vad han vill. Någon svarar honom att Tim måste formulera för sig själv hur mycket pengar det innebär att ställa in spelningar. Minns någon?

Ja det är hans booking agent, Johan
Citera
2018-04-24, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Helt jävla otroligt att han kunde dra sådana massor till sina spelningar och att publiken var så entusiastisk.
Till syvende och sist är det ju helt vanlig hitlistepop/P3 skval som vi snackar om.
Killen måste ha haft en extrem dragningskraft på folk typ Adolf Hitler, Elvis presley och Michael jackson.
För mig är det helt OBEGRIPLIGT.
Obegripligt för dig eftersom du är en trångsynt gnällgubbe. Om du inte gillar EDM, fine. Du kan däremot inte ta ifrån honom hans storhet och hur han format dagens House.

True och True (Avicii by avicii) är hans sista riktigt bra album enligt mig. Stories var lite för tam. Låtarna som stod ut var väl Broken Arrows och Trouble.

Tycker själv att hans senaste album tyvärr lät som pop
Citera
2018-04-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Har hört från en i "branschen" att han gick på heroin. Samt att han inte alls levde så hälsosamt efter att han slutat turnéa. Snarare tvärtom. Det började spåra ur. Mycket alkohol och droger...

Jeg har lest på Reddit at han dog av en overdos Ketamin.
Citera
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Han gjorde underverk för musiken på samma sätt som McDonalds gjorde underverk för restaurangbranschen. Hur du vill värdera det får du bestämma själv, men den kommersiella succén är ju bara att konstatera.

Att han är mainstream spelar ingen roll, det finns massvis av bra musik som är mainstream. Jag tror de flesta i tråden som har åsikter om musiken har det för att den är dålig och dåligt producerad, inte för att den är mainstream.

Bara för att saker är kända och populära betyder inte att de är bra.

Hade hans musik inte varit bra så hade den aldrig varit ens en fjärdedel så populär som den är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Så någon skrev detta 2 dagar innan han dog?
Och istället för att göra allt i sin makt att stoppa skrevs detta ut på facebook?

Icke.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10160435991935158&set=p.10160435991 935158&type=3&theater

Så antagligen gjort såhär eftersom alla som skrivit där har skrivit efter hans död... inte ens en fråga om vem innan han dog... så... fake
Citera
2018-04-24, 17:21
Medlem
Citat:
Helt jävla otroligt att han kunde dra sådana massor till sina spelningar och att publiken var så entusiastisk.
Till syvende och sist är det ju helt vanlig hitlistepop/P3 skval som vi snackar om.
Killen måste ha haft en extrem dragningskraft på folk typ Adolf Hitler, Elvis presley och Michael jackson.

Definitivt för mig med ! Minns med fasa hur man" tvingades" lyssna på hans musik från Pildammsparken i aug 2016. Skrän , skrän och ohälsosamt hög volym .
Citera
2018-04-24, 17:22
Medlem
mrtowlies avatar
Det är intressant att se hur tråd-sannngen skapas och det verkar även vara drevets "sanning" på kändisars instagram, etc.

En dokumentär spelas in för några år sedan som går ut på att Avicii blir sliten av att spela/supa och ställer plötsligt in alla konserter. Han säger själv i densamma att han borde ha lagt av men att han i stället körde på för länge. Detta får folk till att Ash (som var med typ 3 minuter i dokumentären och då endast från en helt annan plats) har typ hotat honom att spela. Dessutom var alla hjälpsamma med att ställa in tex Vegas-koncerterna åt honom, men nej, han PRESSADES stackarn. Någon FRÅGADE ju om han ville göra en intervju och han TACKADE JA. PRESSADES!!

Nu är han död, folk rusar för att se dokumentären och agerar som att den utspelade sig förra veckan. Det var FLERA ÅR SEDAN. Om Avicii inte tagit hand om sig sedan dess är det HANS FEL, inte hans manager han inte jobbat med på flera år eller någon annan som är med i den där jävla dokumentären.
Citera
2018-04-24, 17:25
Medlem
Citat:

Jo, det är garanterat mycket hans managers förtjänst även om han fått mycket onyanserad skit här i tråden därför att folk har lärt känna honom från en dokumentär där han visas mindre än 1 minut.

Det handlar ju mycket om att kunna marknadsföra brandet. Exempelvis var musikvideos planlagda för att ha en story som skulle bygga på bilden av varumärket av Avicii som artist och man var ju rätt kreativa när det kom till marknadsföring genom att spendera pengarna på att t. ex. trycka upp posters på massa bussar dagarna innan gig som att han var en världsstjärna redan innan blev det, till vilken klädstil som skulle användas osv.

Säga vad man vill men den här Ash verkar vara en riktigt driven kille med talang för att sälja.
Citera
2018-04-24, 17:35
Medlem
Fattar inte heller varför ash får så mycket skit. Han sparkades för 2 år sedan..
Citera
2018-04-24, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hade hans musik inte varit bra så hade den aldrig varit ens en fjärdedel så populär som den är.

"Bra" är högst subjektivt. Som jag skrev så ska populära saker på intet sätt förväxlas med bra saker. "Bra" och "populär" kan råka sammanfall men det ena innebär inte det andra per automatik.
Citera
2018-04-24, 17:40
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
Fattar inte heller varför ash får så mycket skit. Han sparkades för 2 år sedan..

Därför att hälsoproblemen från den tiden fortfarande satt kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in