Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 10:50
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Är det verkligen tillåtet att outa hans flashbackkonton bara för att han är död? Gäller inte Flashbacks anonymitet efter döden..?

Klart regelbrott enligt paragraf 1.06. Användarna som outade Avicii borde stängas av permanent om reglerna följs som de ska.
Citera
2018-04-22, 10:56
Medlem
Xfiless avatar
Älskar lärare som hans musiklärare.

https://www.svt.se/kultur/musik/aviciis-musiklarare-han-fick-hogsta-betyg-trots-franvaro

"Redan då turnerade alltså Tim Bergling med sin musik, men när det blev dags att betygsätta honom hade Marja-Lissa Piirimets Inger svårt till en början eftersom hon hade så lite underlag från honom.

– Jag till honom: Vad ska jag göra med dig? Om jag ska sätta betyg på dig nu, då blir det ganska lågt, eller inget betyg alls. ”Men jag kan visa vad jag gör”, sa han.

De bokade in ett möte en eftermiddag och Tim Bergling tog med sig all sin utrustning till skolan för att visa hur han tänkte när han skapade sin musik.

– Jag tyckte det var helt fantastiskt, hans musikskapande fångade mig direkt. Jag sa till honom: ”Du har ju inte verkat estetiskt eller hållit på med musik på mina lektioner, men det har du ju verkligen gjort på fritiden, och du har ju lagt ner mycket mer tid än vad den här kursen kräver, så din kapacitet det är MVG”. Så jag gav honom MVG, säger Marja-Lissa Piirimets Inger".
Senast redigerad av Xfiles 2018-04-22 kl. 11:01.
Citera
2018-04-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Helvete va stor han var, större än vad jag trodde i alla fall.

Bukspottskörtelinflammation ska han tydligen ha haft. Börja supa och du kan vara körd.

Ja men det fick han i Australien för 5 år sedan..

Vad för sjukdom hade han NU det här året? Är det ens någon som vet? Eller bara spekulationer? Läser om att han opererat bort något till höger och vänster
Citera
2018-04-22, 10:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Vet vi vilka som obducerade honom då?

De vet ju dessutom hur han hittades och vilka han var med.

Ja det är ju just därför folk spekulerar. Man vet ju inte vad som hänt.
Citera
2018-04-22, 11:02
Om polisen inte misstänker något brott måste det alltså varit hälsan som sviktat eller en olycka?

Någon dödar honom = brott¨
Drogöverdos = brott
Självmord = brott (i alla fall i Sverige, vet inte hur det är i Oman)
Citera
2018-04-22, 11:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Om polisen inte misstänker något brott måste det alltså varit hälsan som sviktat eller en olycka?

Någon dödar honom = brott¨
Drogöverdos = brott
Självmord = brott (i alla fall i Sverige, vet inte hur det är i Oman)

Vad yrar du om? Det var länge sen det var ett brott att ta livet av sig i Sverige. Inte heller är det ett brott att ta en överdos. Att överdoser ofta förutsätter att man fått tag i narkotikaklassade preparat på otillåten väg är en annan sak.
Citera
2018-04-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej. Då tycker jag absolut man inte kan beskylla den där araben Arash. All skuld ligger på Tim. Jag tror han gjorde en Heath Ledger. Arbetade ihjäl sig och pillerknarkade.

Arash tog nog hårt att hans inkomstkälla försvann. Han ville säkert vara med och dela inkomsterna av Tims nya låtar, så klart. Troligtvis var utpressningen på gång...från flera håll.
Citera
2018-04-22, 11:10
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad yrar du om? Det var länge sen det var ett brott att ta livet av sig i Sverige. Inte heller är det ett brott att ta en överdos. Att överdoser ofta förutsätter att man fått tag i narkotikaklassade preparat på otillåten väg är en annan sak.
Om inte självmord är ett brott hur har då staten rätt att tvångsvårda person som försökt?
När det gäller narkotikan tror jag visst det är olagligt att ta hela burken på en dag fast man har recept.
Citera
2018-04-22, 11:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Om inte självmord är ett brott hur har då staten rätt att tvångsvårda person som försökt?
När det gäller narkotikan tror jag visst det är olagligt att ta hela burken på en dag fast man har recept.

Staten har rätt att tvångsvårda någon som är en fara för sitt eller andras liv.
Citera
2018-04-22, 11:11
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ser fram emot nya albumet om det nånsin släpps med tanke på att det inte var helt färdigt.

"What was the status of his next album?
We were working on it and it was his best music in years, honestly. And I know because I [A&R’d] all of his albums. He was so inspired. He was so psyched. We had done a month of grinder sessions. We had to actually put end times on the sessions because Tim would just work for 16 hours straight, which was his nature. You had to pull him out. Like, “Tim, come on. Go to bed. Get some rest.” … It’s just a tragedy. We have this incredible, magical music."

http://variety.com/2018/music/news/avicii-unreleased-music-geffen-executive-neil-jacobson-interview-1202776986/

Att han kunde jobba 16 timmar i sträck säger det mesta.

Han älskade musiken och tekniken låter det som men när allt är klart uppstår också en tomhet. Ungefär som efter en spelning, för de som gillar den uppmärksamheten och gett allt för giget.

Om man då inte är ett fan av den uppmärksamhet som följer på en nyproducerad skiva så är det klart att osunda tankar får fritt utrymme att förgifta hjärnan och tänket.
Citera
2018-04-22, 11:12
Citat:
Det faller ju lite på sin egen orimlighet att kalla självmord för brott. Hur ska man beivra brottet när det förutsätter att gärningsmannen är död?
Senast redigerad av EffinEjit 2018-04-22 kl. 11:36.
Citera
2018-04-22, 11:26
Medlem
minesofterrors avatar
När man sett dokumentären så förstår man ju vilka enorma problem han hade med bukspottkörtlarna och inflammation och ständig värk.. skulle inte förvåna mig om det hela handlar om just det.. och så stress i massor.. vart för mycket för kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in