Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 00:09
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Kommer ihåg när jag upptäckte Avicii för första gången, och låten Penguin (Original mix), körde den på repeat. Fy fan vad bra man mådde då.

28 år och upplevde och utförde mer än vad många 90-åringar har gjort och kommer att göra.

Tack för musiken. Som kommer att överleva oss alla.
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2018-04-22 kl. 00:14.
Citera
2018-04-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Stämmer inte.

Vilka mediciner gick han på?
Citera
2018-04-22, 00:10
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han var väl vuxen? Svårt att göra något när han befinner sig på andra sidan Atlanten.
Han var ju driven själv, inget småbarn, men ett olyckligt samspel, med folk runtomkring som drev på. De anhöriga var ju lättade då han la av med konserter. Men vad mer skulle de göra?

Det var ju komplicerat. Han brann för vissa delar av det, men andra delar pallade han inte med.

Vad de skulle göra? Boka flygbiljett, möta upp, och ge hjälp och stöd att avbryta. De anade ju att något inte stod rätt till. Folket runt Tim beter sig som i en sekt, det han tänker och känner finns inte, det är mammon som gäller.
Citera
2018-04-22, 00:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jupp eller så kan man se det så här:
Hade inte alla fjortisar och 'fans' sprungit på hans livespelningar och tramsa utan bojkottat för hans hälsa istället så hade han levt, men så långt tänker dom inte för det måste ju va någon annans fel.

Iaf så fick jag dom att spela hans låtar på krogen igår.

Han fans kan man väl inte tycka var delaktiga i hans död på något sätt alls, De älskade honom och hade liksom inget med hans schema att göra. Det är det andra som är ansvariga för. De som tjänat pengar på honom och pressat honom för att de ska kunna tjäna ännu mer pengar.
Citera
2018-04-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Det är bra att du säger ifrån för Flashback kan vara oerhört påfrestande ibland. Man kan få intrycket att det är många som tycker som de som spekulerar vilt, men det är viktigt att inte luras att bara räkna antal inlägg. Kolla även på hur många som läser tråden. Jag tror de flesta förstår att mediauppgifter tillsammans med Spaderdam88:s inlägg är det absolut mest sannolika scenariot här. För din egen sinnesfrid, stånga inte huvudet blodig mot dessa människors inlägg.
Jag kände bara att det blir så simpelt och respektlöst när man nu sett hur killen led och hur han mådde och sen ska folk sitta och tramsa och pissa på honom i tråden. Det är ju nästan som de som fanns runt honom (i dokun), fast på ett annat sätt.

Men du har givetvis rätt. Storsint och taktfullt inlägg av dig. Ska tagga ner.
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Tror du att brodern åkte ett vanligt flyg så tror du fel, han tog ett privatflyg och det gjorde han av flera skäl som är ganska enkla att räkna ut.

Väldigt få privatjet har aktionsradie till Oman, och dom få som har det på Bromma är ute på andra uppdrag just nu, affärsjet är inte som Taxibilar....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det ska talas tyst om när folk dör i beroendesjukdomen?

Nä då. Spelar ingen roll vad han dött av eller hur. Skulle jag vara nära TB eller hans familj skulle jag inte sitta och skriva om det hela här.
Citera
2018-04-22, 00:14
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Han gjorde nyskapande musik även om du inte anser det. Sett dig posta mycket skit här i tråden om Avicii, får jag fråga av vilken anledning din åsikt angående vad som är bra musik eller inte bör bära någon tyngd? Hur kommer det sig att man ska lita på att du vet vad som är nyskapande eller inte?

Förstår förövrigt inte varför du länkar orelevant musik i tråden annat än att försöka visa vilka fantastiska kunskaper du besitter när det kommer till att tycka om musik.
Schysst ego-matande på bekostnad av en död person..

Är elektronisk dansmusik irrelevant (lär dig ordet) i samband med elektronisk dansmusik?

Han är död, det är mycket tragiskt. Men att hävda att han gjorde nyskapande musik är en märklig inställning. På vilket sätt hävdar du att hans billiga användande av de mest banala tricken i musikstudions verktygslåda är nyskapande?

Han gjorde enkel bruksmusik för de som inte gillar musik. Det är helt ok, de som är ointresserade av musik älskade det. Han gjorde sin grej, något liknande kan man säga vad gäller utövandet av de flesta yrken, men att utmåla honom som nyskapande är att ljuga.

Han har tillfört dansmusiken lika mycket som Toto tillfört rockmusiken. Och även om det tar emot måste jag medge att Toto i det avseendet har ett försprång.
Citera
2018-04-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Väldigt få privatjet har aktionsradie till Oman, och dom få som har det på Bromma är ute på andra uppdrag just nu, affärsjet är inte som Taxibilar....

Är mycket väl medveten om att affärsjets inte är som taxibilar, men det finns även prioriterade faktorer med i spelet. Privatjet togs både dit och förmodligen Kommer tas hem, med Tim
Citera
2018-04-22, 00:17
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnBAqO/avicii-hade-nytt-album-fardigt-basta-pa-ar

JÄVLAR vad det kan pumpas pengar nu efter att han dött, tvivlar inte en sekund på skivan kommer ges ut.

Gissningsvis skulle Tim vilja att sin musik blir hörd och spelas. Så skivan borde ges ut framför allt av det skälet och självklart finns det pengar även.
Citera
2018-04-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Är elektronisk dansmusik irrelevant (lär dig ordet) i samband med elektronisk dansmusik?

Han är död, det är mycket tragiskt. Men att hävda att han gjorde nyskapande musik är en märklig inställning. På vilket sätt hävdar du att hans billiga användande av de mest banala tricken i musikstudions verktygslåda är nyskapande?

Han gjorde enkel bruksmusik för de som inte gillar musik. Det är helt ok, de som är ointresserade av musik älskade det. Han gjorde sin grej, något liknande kan man säga vad gäller utövandet av de flesta yrken, men att utmåla honom som nyskapande är att ljuga.

Han har tillfört dansmusiken lika mycket som Toto tillfört rockmusiken. Och även om det tar emot måste jag medge att Toto i det avseendet har ett försprång.
De diskuterade hans legacy på Billboard tv. Han var en av pionjärerna och de första som kombinerade country med EDM och en av de första som gjorde EDM tillgängligt och mainstream.
Citera
2018-04-22, 00:20
Medlem
Rebelxs avatar
Vet inte mycket alls om Avicii, Tim. Har väl hört hans låtar på radion och förstått att han verkade vara en vanlig kille som lyckades slå stort i musikbranschen, och av det lilla jag faktiskt kände till så kändes det väl för mig i min hjärna som han verkade vara en trevlig person.

Vad det nu är som skedde hoppas jag iaf till slut kommer fram, och om det har med droger att göra så hoppas jag att de närstående inte behöver "skämmas" för det då det idag är ett väldigt vanligt problem runtom planeten Jorden.
Det kanske till och med kan hjälpa till att sprida lite kunskap och få en och annan att tänka till, då det är på tiden att man börjar se på missbruk och självmedicinering som en sorts sjukdom och ett resultat utav ett icke adekvat sjukvårdssystem där de med mentala bekymmer oftast inte riktigt kan bli botade samt ett samhälle där man får prestationsångest från allt man ser omkring sig.. Oavsett om man är en superstjärna eller inte.

Oavsett vad som faktiskt hänt så verkar det onekligen som vi alla i slutändan är maktlösa mot de val ödet har stakat ut för en, pengar köper väl kanske trots allt inte en hundraprocentig lycka eller immunitet mot att vi alla inte är mer än människor när det kommer till kritan.

RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in