Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tycker det vore rimligt att media kollar upp Iraniern (Ash Pournouri) och hans förehavande i detta fall. Vi har en död svensk superstjärna, det är som att Jussi Björling hade dött mitt i karriären. Då är det medias förbannade skyldighet att kolla upp om någon sliskig typ pressat honom till döds.

Även om denne är iranier och det "riskerar att spela fel krafter i händerna".
Citera
2018-04-21, 23:53
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Absolut 100% helt säkert.

Avicii's Song Sales Increase 6000% in U.S. Following Death

https://www.billboard.com/articles/columns/chart-beat/8363315/avicii-song-sales-increase-death-united-states
Ett motiv gott som något.Follow the money...
Citera
2018-04-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du verkar veta exakt allt
Sett dokumentären och hört om de mediciner han gick på när han mådde som sämst?
Gick han på alla 20 olika preparat fortfarande?

Som sagt, man letar inte på stan/gatan i Murkat... Det finns "apotek" (ja, statliga butiker) där man kan få tag i just det man behöver...
Han kan mycket väl ha kollat upp allt detta och sen stuckit... Inte riskera att ta in några saker för att det kan bli hårt straffat...

Bra där, kalla folk namn för att du inte fattar enkla saker...
https://imgur.com/a/2hTlEk5

Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Jag vill att ni slutar spekulera om att han har tagit droger.Jag som nära närstående är mycket väl medveten om att Tim är livrädd att förknippas med saker som kan komma ut i media, framförallt droger. Tim skulle aldrig våga köpa droger i ett främmande land.

.....
Citera
2018-04-21, 23:55
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Jag vill att ni slutar spekulera om att han har tagit droger. Jag som nära närstående är mycket väl medveten om att Tim är livrädd att förknippas med saker som kan komma ut i media, framförallt droger. Tim skulle aldrig våga köpa droger i ett främmande land.

DU bestämmer INTE vad vi får spekulera i här. Du påstår dig vara nära vän med familjen och bla bla bla. Det kan säkert stämma men utan konkreta källor eller offentliga uttalanden från familjen kommer spekulationerna att fortsätta. Och du bestämmer som sagt inte ett skit här.
Citera
2018-04-21, 23:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är man orolig i pressen händer inget. Nu skriver jag något som kan svida för närstående, men var fanns de (förutom i skvallerblaskorna)?

Han var väl vuxen? Svårt att göra något när han befinner sig på andra sidan Atlanten.
Han var ju driven själv, inget småbarn, men ett olyckligt samspel, med folk runtomkring som drev på. De anhöriga var ju lättade då han la av med konserter. Men vad mer skulle de göra?

Det var ju komplicerat. Han brann för vissa delar av det, men andra delar pallade han inte med.
Citera
2018-04-21, 23:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja jo efter man sett dokumentären så finns det mycket grund i just detta. Andra pressade honom till det mest absurda. Han borde liksom sett till den press han var under dött för flera år sedan. Men nu dog han då till slut och tycker det ska finnas många som ska känna sig skyldiga till detta.

Jupp eller så kan man se det så här:
Hade inte alla fjortisar och 'fans' sprungit på hans livespelningar och tramsa utan bojkottat för hans hälsa istället så hade han levt, men så långt tänker dom inte för det måste ju va någon annans fel.

Iaf så fick jag dom att spela hans låtar på krogen igår.
Citera
2018-04-21, 23:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ge dig nu förhelvete och visa respekt
Fan snackar du om, har jag sagt nått illa om avicii eller? Jag säger bara han har blivit mördad ingen snack om den saken. Mina källor säger att avicii inte hade självmordstankar eller beroende av mediciner det är bara vad media o allmänna yttre människor ska tro o tycka. Det är en bild stormakten gjort för att man inte ska tro han blivit mördad.
Citera
2018-04-21, 23:57
Medlem
absolut-justices avatar
Skumt.....2 rekordsnabba obduktioner och flygrace till Oman....

Först är det väldigt tajt tidsmässigt:
Dödsbudet i DN var fredag 20/4 runt 19:15. TT-Reuter går ut med det 19:28
Muscat ligger 2 tim före oss, alltså 21:28 om vi räknar om tt-tiden från 19:28.
Killen ska ha dött fre morgon/lunch och brorsan kommer ner på rekordtid trots 9,5 tim flygning med mellanlandning på Cypern, det går 2 flighter, 17:40 eller 22:40 svensk tid från Arlanda.

Sen ska han ha checkat ut från hotellet enl vissa i tråden och förlängt sin vistelse på annat "ställe" där sista foto är i aktern på en lyxkryssare dagen före dödsbudet, där den blurrade killen till höger i det fotot pekar på att det är Fredrik Broberg, som i en annan bild står i Avichiis lyxhus i L.A och grillar väl hårt...
https://www.instagram.com/p/npPnLEgba3/?taken-by=fricko89
Bilden från båten igen: http://www.tmz.com/2018/04/21/avicii-yacht-drink-in-hand-day-before-death/
Här surfar han på sanddynerna i Oman: https://www.instagram.com/p/BhtE1Xjg6dd/?taken-by=fricko89 som en annan här snappade upp tidigare.

Det känns som Fredrik är den som larmade hem, fick brorsan att gasa ner och att händelsen bör ha skett på den båt där sista fotot togs.

Kan ju vara en simpel olycka med dödlig utgång på en båt, där man istället ville få ner brorsan snabbt, och också hålla inne nyheten, eftersom killen var mångmiljonär, där alla konton spärras direkt när det blir känt att kontoinnehavaren har kolat, nyheten släpptes 3 tim efter banköppning i USA när svenska banker redan hade stängt, och förmiddag i Oman 09-12 är 07-10 här, så vi har en lucka på 11 tim....
Senast redigerad av absolut-justice 2018-04-22 kl. 00:05.
Citera
2018-04-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
DU bestämmer INTE vad vi får spekulera i här. Du påstår dig vara nära vän med familjen och bla bla bla. Det kan säkert stämma men utan konkreta källor eller offentliga uttalanden från familjen kommer spekulationerna att fortsätta. Och du bestämmer som sagt inte ett skit här.
Bra inlägg, sanningen ska inte komma fram utan det måste få finnas utrymme för grundlösa spekulationer så tråden kan bli några hundra sidor till, bra för aspie-folket.
Senast redigerad av xtroverto 2018-04-21 kl. 23:59.
Citera
2018-04-21, 23:58
Medlem
Observerads avatar
Väldigt tråkigt att det slutade såhär. Tittar man på dokumentären ser man tydligt en känslig kille som skriker inombords efter personlig utveckling och frihet och som absolut inte klarade av ett kändisliv, omringad av en massa gamar som är redo att lämna honom så fort pengarna slutat komma in.
Citera
2018-04-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Av det jag har läst så åker många till Oman för att befolkningen är chill, de behandlar kändisar som vilken människa som helst. Det blir med andra ord en paus från kändisskapet, dessutom finns ej alkohol i Oman, vilket också är en anledning till att kändisar åker dit för att ta en paus.

Alkohol serveras på de strörre hotellen. Till Kuwait och Dubai åker våran kändisar för att få vara i fred. Där gäller samma regler som i Oman.

http://www.tmz.com/2018/04/21/avicii-yacht-drink-in-hand-day-before-death/

Vilka är dessa två herrar? Är det Ash Pournouri til höger? Är det Panos Ayassotelis till vänster med sian tatueringar i armen? Åkte team-medlemmar till Oman för att försöka pressa Tim till vidare samarbete?

https://www.internationalmusicsummit.com/meet-team-avicii/
Citera
2018-04-21, 23:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Är flera som skriver skit om Ash på hans Instagram nu. Han har också tagit bort kommentarer på de två senaste inläggen som handlar om Tim. Ash lär ju ha det tufft nu.

Det är sällan jag har blivit så förbannad av en dokumentär, Ash kan gott ha skiten. Han skryter i filmen om att han tar hand om Tims privatliv och karriär; varför då? Privatlivet tar var och en hand om själv, förutom slavar förstås.

Tim säger att han inte trodde att han kunde slå av på takten eftersom han inte fick någon respons från omgivningen när han försökte; den utsagan säger ganska mycket, total avsaknad av empati hos de människor som omgav honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in