2018-04-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klensommar
Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika noe som ble snakket om den "fantastiske".. Hjertestans, døde av overdose
Ok så nu har vi två källor som säger överdos och hjärtstillestånd?
Citera
2018-04-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klensommar
Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika noe som ble snakket om den "fantastiske".. han døde av overdose

Han dog av en överdos av medicinska preparat
Citera
2018-04-21, 23:41
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
Det vore intressant om du kunde sända mig ett DM och förtälja vad du känner till om detta. Vi har via utländsk media läst att han fått "en drink spetsad", men det skrivs så mycket. Själv är jag på tok för gammal för att ens begripa hans storhet, men har begripit att han måste varit duktig med det han höll på med då t.o.m Madonna samt Prins Carl-Philip med maka uttryckt sin stora sorg över han hastiga frånfälle.
Självfallet är det under alla omständigheter mycket tråkigt då en såpass ung människa hastigt dör, jag vill minnas att jag läst att han blev 28 år, även jag deltar i sorgen, främst för familjen i Stockholm samt andra anhöriga.
†Requiescat in pace†

Är det inte lite märkligt att filmen på SVT släpptes 1 april, och han tar sitt liv 18 dagar senare?

Finns det giriga typer som vill fortsätta tjäna pengar in i det sista? Hot från personer som framstår som osympatiska blodiglar i filmen? För mycket att bära med alla ovänner nu när de inte kunde suga ut honom mer? Hemska tanke alla varianterna.
Citera
2018-04-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Hej, jag tar det här istället. Han dog av en oavsiktlig överdos av medicinska preparat. Han var beroende av starka mediciner sedan 2014, sedan slutet 2016 så kunde han inte klara en dag utan starka smärtstillande, han blev beroende. Tim var därefter nykterist en längre period, men började dricka i vintras igen i kombination med att inta starka mediciner.

Smärtstillande mot hans sjukdom antar jag? Blev det aldrig bra efter operation osv?
Citera
2018-04-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, har jag inte sagt, men diskussionen kom upp och det är en myt att det inte går att få tag på tyngre droger i Oman, även lagligt.
Det är nog svårare att få dessa tunga substanser över gränsen och in i Oman än att köpa loss dem inne Muskat allvarligt talat.
Ok, du tror inte att en kille som inte kan leva utan sina mediciner vet om han får ta med sig dem dit han åker, att han inte har kollat upp det. Han som rest runt halva jorden.

Klart att han lämnade sina oerhört viktiga mediciner hemma och chansade med att leta på stan!!!1111

SHERLOCKKKK
Citera
Medlem
Citat:

Finns många mediciner som klassas som narkotika. Tramadol är väl en av de vanligaste i Sverige skulle jag gissa på.
Citera
Medlem
Citat:
Vad härligt att du sitter och vädrar det här på flashback! Har du ingen respekt för de efterlevande eller TB?
Citera
2018-04-21, 23:44
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Fast det är ju precis det han gjort. Okej att alla inte gillar musiken, så är det och alla får ha sin åsikt om det. Men visst har han gjort ett avtryck i musikhistorien.
Visst, några låtar är väl rätt så bra/medryckande eller liknande enligt mig själv och väldigt många gillar ju hans musik. Men jag kan inte riktigt se på vilket sätt han skulle ha gjort avtryck i musikhistorien om vi nu pratar musikaliskt avtryck...
Citera
2018-04-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vad härligt att du sitter och vädrar det här på flashback! Har du ingen respekt för de efterlevande eller TB?
Han får ju stopp på CSI-skocken som ska få det till att TB har hängt sig. Vad fan tror du det är för folk i hans närhet att läsa om?

Smart analys igen av ännu en
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är det inte lite märkligt att filmen på SVT släpptes 1 april, och han tar sitt liv 18 dagar senare?

Finns det giriga typer som vill fortsätta tjäna pengar in i det sista? Hot från personer som framstår som osympatiska blodiglar i filmen? För mycket att bära med alla ovänner nu när de inte kunde suga ut honom mer? Hemska tanke alla varianterna.

Citat:
Release Date: 26 October 2017 (Sweden)
https://www.imdb.com/title/tt7357302/

En slump.
Citera
Medlem
HGs avatar
Alla förstår ju nu att T dog av en överdos av tabletter. Blir väl känt under den kommande veckan. Sedan om det var självmord..........ja, det är en annan historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Jag vägrar låta folk tro att han blev mördad, eller tog sitt liv. Jag har stor respekt för familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in