2024-08-09, 08:33
Medlem
diseuses avatar
Människorättsgruppen Human Rights Watch skriver om det turkiska embargot mot Instagram.

HRW (Türkiye: Restore Access to Instagram):
Citat:
The Turkish authorities’ arbitrary decision on August 2, 2024, to impose a blanket block on access to Instagram violates the rights to freedom of expression and of access to information for millions of users, Human Rights Watch and the Freedom of Expression Association (İfade Özgürlüğü Derneği, İFÖD) said today. The block also interferes with small business owners in Türkiye who depend on the platform for their work.

Türkiye’s government-controlled internet regulator, the Information and Communication Technologies Authority (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, BTK), has not published the decision laying out the grounds for blocking access to Instagram. However the move came two days after President Recep Tayyip Erdoğan’s communications director accused Instagram’s parent company, Meta, of removing condolence messages relating to the former head of Hamas’ political bureau, Ismail Haniyeh, who was killed in Iran on July 31.

“Blocking everyone’s access to an entire social media platform is a grossly disproportionate measure that violates the right to free expression and information of millions of users of the platform in Türkiye and should be reversed immediately,” said Deborah Brown, technology and rights deputy director at Human Rights Watch. “A government’s disagreement over certain decisions either to take down or to permit certain content on a platform should never be used as a pretext to block access to the platform in its entirety.”
Det sista är en intressant sentens att ha i åtanke när man pratar om innehållet på andra sociala medier, som Twitter och Flashback.
Citera
2024-08-19, 13:59
Medlem
Varför i helvete har man ändrat så det står hur många veckor under bilder som postats?
Stod ju månad och år innan om jag inte missminner mig.
Ska man behöva öppna kalendern för att se hur många veckor sedan bild jäveln laddades upp?
Citera
2024-08-19, 23:28
Avslutad
Instagram borde ändra på en sak, att man inte ska få förlag på nyskapande konto att följa i instagram flödet. Hur får man bort detta från sitt instagram flöde?
Citera
2024-08-28, 06:13
Medlem
Kan jag se vad mina vänner gillar för inlägg på insta?
Citera
2024-08-28, 15:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-08-09
Kan jag se vad mina vänner gillar för inlägg på insta?

Förut. Men inte längre.
Citera
2024-08-28, 15:50
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Förut. Men inte längre.
Jo om de gillar ens egna kan man se det
Citera
2024-08-28, 17:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Jo om de gillar ens egna kan man se det

Givetvis Men det var inte det som efterfrågades.
Citera
2024-08-28, 20:12
Medlem
Citat:
Givetvis Men det var inte det som efterfrågades.
Nej just det.
Förut så kunde man gå in och se en lista med vad ens vänner gillat, men det går alltså inte nu? Sen om man kollar en bild så kan man ju såklart se vilka som gillat den, men nu efterfrågar jag inte det.
Citera
2024-08-28, 20:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-08-09
Nej just det.
Förut så kunde man gå in och se en lista med vad ens vänner gillat, men det går alltså inte nu? Sen om man kollar en bild så kan man ju såklart se vilka som gillat den, men nu efterfrågar jag inte det.

Detta är något de tog bort för väldigt längesedan. Minst ett år. Kanske två. På gott och ont ska sägas.
Citera
2024-08-29, 05:51
Medlem
Citat:
Detta är något de tog bort för väldigt längesedan. Minst ett år. Kanske två. På gott och ont ska sägas.
Jag tyckte det var kul att se vad andra gillade, saknar funktionen.
Citera
2024-08-31, 07:43
Medlem
BiggusBoobuss avatar
Hej.

Är det någon som vet hur man hittar del 2 av en video som dyker upp ”för dig”-flödet? Finns det någon genväg? Att gå in på någons profil och bläddra igenom vad som ibland kan vara hundratals videor känns ju väldigt omständigt.
Citera
2024-09-04, 06:49
Medlem
Räknas egna views på reelsen?

Dvs om jag tittar 10 ggr på min egen reel, ökar det antalet visningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in