2024-05-28, 14:59
Medlem
Datanördar! Troll! Programmerare! Vanliga smarta människor! Vänliga själar!
stört PROBLEM PROBLEM PROBLEM som jag ej fattar, snälla hjälp mä.

Jag kan inte logga in på NÅGOT instagramkonto på telefonen. Alltså inte ens min sambos. Det står "fel lösenord", men på datorn går det, samt en gammal iPad som inte är min.

Till saken hör att Meta hatar mig...för ett och ett halvt år sedan blev jag hackad och därmed avstängd för att ha brutit mot communityregler. Har inte lyckats få nån hjälp med detta så fick göra om mitt hobbykonto till huvudkonto då jag fortfarande kunde logga in där. Fick göra en helt ny facebookprofil eftersom de var sammankopplade. Däremot har jag inte lyckats skapa ett nytt hobbykonto på instagram.

JAG BEHÖVER:
1) kunna logga in från telefonen
2) ett privat instagramkonto (helst det jag använder för närvarande) och
3) ett hobbykonto för min verksamhet

Är beredd att ta till ganska drastiska åtgärder för att lösa detta, måste jag ha till exempel ny telefon eller göra om mitt Apple-ID eller göra om alla mina profiler (hur? har redan använt tre alternativa mailadresser, börjar bli lack) vafan kan jag göra som funkar?

Har testat att starta om telefonen, avinstallera appen, rensa kakor, skrivit till meta (lol), verifierat att alla inloggningar från olika enheter var jag, byta lösenord, byta e-post...
Citera
2024-05-29, 17:37
Medlem
Jag har viktig chathistorik på instagram med en person, som jag råkade radera för 2 dagar sedan. Ångrar mig väldigt mycket, finns det möjlighet att få dessa meddelanden tillbaka?

snälla hjälp
Citera
2024-05-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Jag har viktig chathistorik på instagram med en person, som jag råkade radera för 2 dagar sedan. Ångrar mig väldigt mycket, finns det möjlighet att få dessa meddelanden tillbaka?

snälla hjälp

Det borde väl gå om du kontaktar personen (personerna, nån av dem?) du chattde med o ber att de ska skicka det till dig. Alltså kopiera o klistra in i ett meddelande till dig. Då borde du se den, men nog ej direkt som chatt. Kanske du sen kan kopiera till ett word-dokument. Så ser du det efter lång tid, om glömt att det handlar om en förlorad gammal chatt.
Citera
2024-07-06, 17:24
Medlem
Vad är det för fel på Instagram? Jag har en hel vecka fått upp varning om att de misstänker mitt konto för att vara automatiserat och säger till mig att byta till ett starkare lösenord (fixat). Jag blir utloggad hela tiden, klickar jag på meddelande, så loggas jag ut, klickar jag för att kolla om jag fått svar från senaste kommentarerna kan jag inte se det, och blir utloggad. Jag har skrivit till support två gånger, vill de bli av med användare?
Jag har inga appar, inga köpta följare, inga botar, uppför mig osv.
Citera
2024-07-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vad är det för fel på Instagram? Jag har en hel vecka fått upp varning om att de misstänker mitt konto för att vara automatiserat och säger till mig att byta till ett starkare lösenord (fixat). Jag blir utloggad hela tiden, klickar jag på meddelande, så loggas jag ut, klickar jag för att kolla om jag fått svar från senaste kommentarerna kan jag inte se det, och blir utloggad. Jag har skrivit till support två gånger, vill de bli av med användare?
Jag har inga appar, inga köpta följare, inga botar, uppför mig osv.
Vad har du för slags konto?
Citera
2024-07-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiesduvan
Datanördar! Troll! Programmerare! Vanliga smarta människor! Vänliga själar!
stört PROBLEM PROBLEM PROBLEM som jag ej fattar, snälla hjälp mä.

Jag kan inte logga in på NÅGOT instagramkonto på telefonen. Alltså inte ens min sambos. Det står "fel lösenord", men på datorn går det, samt en gammal iPad som inte är min.

Till saken hör att Meta hatar mig...för ett och ett halvt år sedan blev jag hackad och därmed avstängd för att ha brutit mot communityregler. Har inte lyckats få nån hjälp med detta så fick göra om mitt hobbykonto till huvudkonto då jag fortfarande kunde logga in där. Fick göra en helt ny facebookprofil eftersom de var sammankopplade. Däremot har jag inte lyckats skapa ett nytt hobbykonto på instagram.

JAG BEHÖVER:
1) kunna logga in från telefonen
2) ett privat instagramkonto (helst det jag använder för närvarande) och
3) ett hobbykonto för min verksamhet

Är beredd att ta till ganska drastiska åtgärder för att lösa detta, måste jag ha till exempel ny telefon eller göra om mitt Apple-ID eller göra om alla mina profiler (hur? har redan använt tre alternativa mailadresser, börjar bli lack) vafan kan jag göra som funkar?

Har testat att starta om telefonen, avinstallera appen, rensa kakor, skrivit till meta (lol), verifierat att alla inloggningar från olika enheter var jag, byta lösenord, byta e-post...

Prova registrera kontot från tex paddan som funkar?
Citera
2024-07-23, 14:54
Medlem
Hej! Jag har en massa inlägg på mitt privata Instagram som innehåller bilder från min hobby/sidoverksamhet. Nu har jag skapat ett nytt konto som ska handla om min hobby/sidoverksamhet. Finns det något enkelt sätt att flytta över/dela/kopiera redan gjorda hobbyinlägg till det nya kontot? I klump, eller en och en om jag så måste. Eller går det överhuvudtaget? De behöver inte ”raderas” från privata kontot, men jag skulle alltså vilja ha in gamla inlägg på mitt nya, mer ”professionella” konto.
Citera
2024-07-26, 04:43
Medlem
Actuallysos avatar
Länge sen jag gjorde ett inlägg där. Händer ingenting där. Som att titta in i ett fotoalbum. Däremot om det är videos med bra musik och jävligt mycket som lite mer galna " folk som tar det på blodigt allvar. Då kan det plötsligt bli intressant. Jag har inte loggat in på månader.. men ser att det kommer likes i mängder o nya följare, men jag orkar inte bry mig.
Citera
2024-07-29, 12:39
Medlem
HemligaVargens avatar
Fråga
Finns något sätt att se de instagrams som är låsta/privata, kan man komma runt? och bli vän ändå
Citera
2024-07-30, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Fråga
Finns något sätt att se de instagrams som är låsta/privata, kan man komma runt? och bli vän ändå

Jag tror du måste klicka på "Följ" o invänta att personen accepterar dig som följare.
Citera
2024-08-02, 08:51
Medlem
diseuses avatar
Instagram är nu blockerat i Turkiet. Upprinnelsen sägs vara att folk hade uttryckt kondoleanser för Ismail Haniyeh, Hamasledaren som nyligen dödades i Teheran, vilket raderades av Instagram. Då reagerade turkarna genom att blockera tjänsten i sin helhet.

Källa: Bloomberg
Citera
2024-08-05, 21:20
Medlem
Enligt Reddit är det många som har problem med Instagram. Och den förbannade supporten svarar inte på meddelanden heller. Lägger länk till Reddit här för andra som har problem så att de kan följa och hålla sig informerade om vad Instagram håller på med:
https://www.reddit.com/r/Instagram/

Jag har skrivit till supporten 20 gånger utan att få svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in