2021-04-19, 17:44
Medlem
Vad är Instagram stories? Förstår jag det rätt att om jag nu skapar ett konto för att kunna se någon annans profil, kommer den personen inte att se att jag har besökt hennes/hans konto?
Citera
2021-04-19, 17:52
Medlem
miikoss avatar
Man kan se demografi som ålder, kön, land och klockslag har jag för mig.

Men det visas endast när man har ett visst antal följare, och i början när få personer har sett bilden så visas ingen information innan man det är ett visst antal unika visningar.

IP och andra personuppgifter visas ej.
Citera
2021-04-19, 17:56
Medlem
Instagram stories är ett flöde där du kan dela flera videor och foton tagna under dagen - därför är Instagram "stories" bara tillgängliga i 24h medans vanliga inlägg sparas för evigt eller tills användaren väljer att ta bort fotot.

Personen du vill stalka har ev. ett privat konto där det kräver att du följer personen för att få se några bilder
Citera
2021-04-19, 18:05
Moderator
Maviels avatar
Stories syns längst upp som en ring eller när du är inne på profilen så är där en ring runt profilbilden och klickar du på den så syns det vem du är - ibland kan det stå användare om det är så att det är en officiell story - jag har fattat det som så att även om man blockerat någon så kan de ibland komma åt stories på messenger och instagram. Inte helt säker på den saken dock. Bilder på profilen kan du titta på om den är öppen och det syns såklart inte om du nu inte är dum och gillar eller kommenterar nåt.
Citera
2021-04-19, 18:07
Bannlyst
Går att stalka stories oupptäckt också om du googlar typ "Instagram viewer"
Citera
2021-04-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin

Eller så sätter du telefonen i flygplansläge, efter du har tittat så stänger du av Instagram och klickar av flygplansläge. Om det är en privat profil som du vill stalka.
Citera
2021-04-20, 04:28
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Eller så sätter du telefonen i flygplansläge, efter du har tittat så stänger du av Instagram och klickar av flygplansläge. Om det är en privat profil som du vill stalka.

Glöm inte att stänga av wifi.
Citera
2021-04-20, 07:27
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2021-04-23, 20:22
Medlem
Tänkte kolla här om nån kan hjälpa mig 😉😊

Plötsligt i går så slutade aktiv status funka för mig, ser inga av mina vänner förutom dom jag har skickat meddelande till...

Och samma har hänt en av mina barns Instagram.
Citera
2021-04-23, 21:27
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwenda
Tänkte kolla här om nån kan hjälpa mig 😉😊

Plötsligt i går så slutade aktiv status funka för mig, ser inga av mina vänner förutom dom jag har skickat meddelande till...

Och samma har hänt en av mina barns Instagram.

Så har det alltid varit för mig.

Har själv bara sett aktiv status för personer i chatlistan.
Citera
2021-04-23, 21:32
Medlem
Skumnt, man ska ju kunna se alla som man följer och som följer en själv...
Citera
2021-04-27, 20:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin

Vet någon bra ?

picucki ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera