2013-04-10, 09:01
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Jag fick också samma varning nerdunsandes i inkorgen tidigare i eftermiddags och oavsett spekulationerna i tråden fick jag en bad feeling och väljer ståndaktigt att låta mitt nuvarande lösenord förbli oförändrat tills vidare.

Enligt mig var det på tok för många paradoxer i mailet, men jag skumläste det iofs och nu är det bara att invänta domedagen med den personliga konkurs den kan tänkas föra med sig

Så vida inte morgondagens löpsedlar dryper av snyfthistorier som avhandlar ekonomiska tragedier, då kan jag eventuellt tänka mig att byta ben i frågan.

Inte för att jag har någon egentlig ekonomi att tala om men jag har hundratals vackra omdömen som jag vårdar lika ömt som om de vore min egen rosenträdgård.

LOL! Håller med om att omdömena är värdefullare än saffran!
Citera
2013-04-10, 09:14
Medlem
ikeross avatar
Hål muspekaren på länken så ser du var den leder.
Citera
2013-04-10, 10:08
Medlem
Tradera har gått ut på sin facebook och bekräftat att det faktiskt är de som står bakom utskicken.

Case closed.
Citera
2013-04-10, 11:48
Medlem
Sjögräss avatar
Fortfarande ingen information om vilka sajter det handlar om (där lösenord blivit läckta)? Försöker söka här på Flashback då Tradera verkar ha denna sida som källa för att lösenord läckts från andra sajter - om jag nu uppfattat det rätt förstås. Men hittar inte mer information... vill ju veta om jag ens är registrerad på de andra sajterna eller inte (dvs om jag behöver byta lösenord eller kan låta bli).
Citera
2013-04-10, 12:00
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Fortfarande ingen information om vilka sajter det handlar om (där lösenord blivit läckta)? Försöker söka här på Flashback då Tradera verkar ha denna sida som källa för att lösenord läckts från andra sajter - om jag nu uppfattat det rätt förstås. Men hittar inte mer information... vill ju veta om jag ens är registrerad på de andra sajterna eller inte (dvs om jag behöver byta lösenord eller kan låta bli).

Evernote var väl den sista (som det skrevs mycket om)?
Citera
2013-04-10, 12:05
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Evernote var väl den sista (som det skrevs mycket om)?

Oj, Evernote har jag ju. Får kolla upp det. Minns inte om den bara är kopplad till min Facebook eller om jag har en användare. Tack så mycket! Finns det en länk till informationen?
Citera
2013-04-10, 12:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Jag har fortfarande inte erhållit något svar från Traderas personal. Skulle också gärna veta vilka sajter det handlar om.

~Paul~
Citera
2013-04-10, 12:57
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Finns en enda länk i hela mailet och den går till traderas hjälp sida Hur hade ni tänkt er att det är lösen fiske? Kan någon som påstår att det är lösen fiske förklara hur lösenordet som dom förklarar att man ska gå in på traderas sida (utan länk) för att bytas på något magiskt sätt ska hamna hos någon annan?

Frågan är vilken sida som är så stor och ligger under liknande kategori av sida som tradera så att dom går ut med det. Eftersom dom inte nämner vilken sida så är det troligen ett "samarbete" för att inte ge dålig publicitet men ändå få folk att byta lösen så att dom inte behöver erkänna att dom är hackade...

Mailet innehåller en länk till andpm.com maskerat att se ut som den går till tradera. Har tyvärr inte länken kvar då jag redan rapporterat mailet som nätfiske i gmail.
Citera
2013-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Mailet innehåller en länk till andpm.com maskerat att se ut som den går till tradera. Har tyvärr inte länken kvar då jag redan rapporterat mailet som nätfiske i gmail.

andpm.com skickar mailen åt tradera.
Citera
2013-04-10, 17:30
Medlem
UgLyBastards avatar
jag tror det är legit.
men testa att dra musen över länken och se vad det kommer upp för adress.. eller högerklicka på länken, kopiera, och klistra in nånstans så du ser vad det är för webadress den pekar mot.
Citera
2013-04-11, 22:26
Medlem
J4ckdanielss avatar
Behöver inte alls vara från tradera. Mail adresser kan vara spoofade.
Fungerar med alla email adresser!

Inkluderat : nasa@gov.com osv.
Citera
2013-04-11, 22:49
Medlem
dePauls avatar
Fast jag har äntligen fått svar från Simon på Tradera där han bedyrar att mailet är i ordning och kommer från dem själva. Lite olustigt känns det dock ändå.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in