Bör alltså tillägga att det enligt mejlet inte är tradera det handlar om.
Citat:
Brev från Tradera
Det har kommit till vår kännedom att användaruppgifter till ett par andra sajter (dock ej till Tradera) har läckt ut på nätet. Trots att detta inte gäller Tradera vill vi ändå påminna alla våra medlemmar om vikten av att med jämna mellanrum byta lösenord. Vi vet att vissa använder samma lösenord på olika sajter vilket betyder att om ditt lösenord till en annan sajt hamnar i orätta händer finns det en risk att den som kommit över ditt lösenord också prövar om det fungerar på Tradera. Ta därför för vana att med jämna mellanrum ändra ditt lösenord och se till att alltid ha olika lösenord till olika sajter och e-mailleverantörer.
Det kommer inte från tradera, jag fick det här mailet också. De försöker lura av en uppgifter.
Det var min tolkning ja, det hamnade direkt i nätfiske-mappen. När någon verkligen känner sig tvungna att motivera och argumentera att personen är den som påstås så lär något vara fel. Särskilt mail skrivet i det formatet på den nivån.
Det var min tolkning ja, det hamnade direkt i nätfiske-mappen. När någon verkligen känner sig tvungna att motivera och argumentera att personen är den som påstås så lär något vara fel. Särskilt mail skrivet i det formatet på den nivån.
Det skulle tydligen stå tradera alias, jag hade blankt där dvs inget tradera-alias. Men det kan ha varit nätproblem med mobilen då, skumt ändå.
Om det nu är fake som vissa påstår så undrar jag hur dom fick tillgång till mitt namn och efternamn. Dom skriver ju något i stil med "för att visa att det här är äkta så skriver vi ditt namn du använde när du registrerade dig" och det namnet stämde.
När någon verkligen känner sig tvungna att motivera och argumentera att personen är den som påstås så lär något vara fel. Särskilt mail skrivet i det formatet på den nivån.
Trots att jag inte tror en sekund på att det är något fuffens så håller jag med dig om att det låter jättedumt med att de skriver ens namn som säkerhet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!