2017-12-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det tillkommer ju också vissa frågor, som jag tidigare ställt här i tråden, utan att få annat svar än det vanliga svamlet om asymmetriska taktiker och 10 000 sjöminor per dygn.

Om det nu är så att amerikanska CSG enkelt sänks med hjälp av speed boats med gamla artilleriraketer, minutläggning från småbåtar, kopierade kinesiska sjömålsrobotar och hemliga tunnelsystem...

Varför byggde då sovjet flera fartygsklasse, en hel atomubåtsklass, speciella satelliter, särskilda bombplan, flera olika typer av hypermoderna robotar och en hel del annat för att kanske kunna rå på dem? De hade ju bara behövt köpa ett par boghammarbåtar och silvertejpa fast en gammal stalinorgel på dem, så hade saken varit klar.

Jo det är väldigt enkelt .. du har aldrig sett sådana människor som gör sånt men det har jag..

10000 sjöminor.. är ingenting om du gör en iranier riktig arg.. det kallas mentalitet och tröskel.. mentaliteter med hög tröskel ska man inte driva med.. Men hur är 10000 sjöminor möjliga per dygn..

Ja, det är 24h .. mer än 2000 km kuster ..glöm inte IRAN titta på en karta.. Hur många minor kan man lägga ut under 24h med båtar som Ashura?

Räkna? rutterna syns tom med blotta ögat från vissa ställen .. Hur många hinnar man lägga ut under 24h ..

Iran har miljoner frivilliga .. tänk lite..innan du gör din reklam..
Citera
2017-12-26, 15:29
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja.. men fler uträkningar innebär fler buggar eftersom du fortfarande ökar din känslighet för olika typer av mål...
Mmm- det är allmänt känt att ökad data/processorkraft är bland det sämsta man kan skaffa sig, det blir ju bara fel bland hubbar och megabyte. Jag tror heller inte att dina antagonister i tråden har lika bra koll som du o jag på att fler missiler genererar fler missar, ju fler flygplan man har desto fler kan felmanövrera... osv. Du har sålt in det här riktigt bra, jag är övertygad om att äldst är bäst, liksom fåtalet är nyckeln till succé.
Citera
2017-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Jo det är väldigt enkelt .. du har aldrig sett sådana människor som gör sånt men det har jag..

10000 sjöminor.. är ingenting om du gör en iranier riktig arg.. det kallas mentalitet och tröskel.. mentaliteter med hög tröskel ska man inte driva med.. Men hur är 10000 sjöminor möjliga per dygn..

Ja, det är 24h .. mer än 2000 km kuster ..glöm inte IRAN titta på en karta.. Hur många minor kan man lägga ut under 24h med båtar som Ashura?

Räkna? rutterna syns tom med blotta ögat från vissa ställen .. Hur många hinnar man lägga ut under 24h ..

Iran har miljoner frivilliga .. tänk lite..innan du gör din reklam..
0 minor efter båtjäveln är sänkt av en kryssningsrobot i hamnen, tillsammans med flygfält och övriga fartyg...
Citera
2017-12-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Mmm- det är allmänt känt att ökad data/processorkraft är bland det sämsta man kan skaffa sig, det blir ju bara fel bland hubbar och megabyte. Jag tror heller inte att dina antagonister i tråden har lika bra koll som du o jag på att fler missiler genererar fler missar, ju fler flygplan man har desto fler kan felmanövrera... osv. Du har sålt in det här riktigt bra, jag är övertygad om att äldst är bäst, liksom fåtalet är nyckeln till succé.

Ökad data ja, samtidigt som ökad data innebär högre känslighet, högre känslighet innebär fler variabler i EW..
Citera
2017-12-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ökad data ja, samtidigt som ökad data innebär högre känslighet, högre känslighet innebär fler variabler i EW..
Nej det innebär det inte du kanske borde läsa lite om radarlära.
Citera
2017-12-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
0 minor efter båtjäveln är sänkt av en kryssningsrobot i hamnen, tillsammans med flygfält och övriga fartyg...

Du kan inte sänka sådana båtar så länge du inte har soldater på land.. det verkar som att ni visar sympati för imperialistiska USA, kommer kosta er skjortan efter ett eventuellt krig..

Men en båt kan sjösättas med hjälp ab lastbilar och 20000km har du många punkter..
Senast redigerad av IR5 2017-12-26 kl. 16:10.
Citera
2017-12-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Nej det innebär det inte du kanske borde läsa lite om radarlära.

Jag har läst men aldrig hittat tramset ni kommer med med FB som stöd.. vad menar du radarlära?? Vet att Iran är ett land av betydelse när det gäller radar?
Du får inte nån info här om du tror så..
Senast redigerad av IR5 2017-12-26 kl. 16:09.
Citera
2017-12-26, 16:25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du kan inte sänka sådana båtar så länge du inte har soldater på land.. det verkar som att ni visar sympati för imperialistiska USA, kommer kosta er skjortan efter ett eventuellt krig..

Men en båt kan sjösättas med hjälp ab lastbilar och 20000km har du många punkter..

Eventuellt krig? Iran finns inte kvar på kartan efter 20minuter krig mot USA. Din iranska patriotism är jävligt löjlig. Fokusera du på mattor och nån obskyr sportgren såsom marklyft. Militärt är ni ett u-land. Inget att diskutera , bara fakta.
Citera
2017-12-26, 17:51
Medlem
Citat:
Du kan få svaret av mig.
Rätt svar på din fråga är 0 (noll) st minor.

För fartyg som är bekämpade kan nämligen inte göra någonting.
Citera
2017-12-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ja.. men fler uträkningar innebär fler buggar eftersom du fortfarande ökar din känslighet för olika typer av mål.. om Iran använder exo, sub atmosfäriska system och kombinerar dessa med TBM så måste du dels ta itu med kryssningsmissiler och resten.. känsligheten som en större uträkningar ger upphov till är faktiskt självmord..

Vi kan diskutera det med professorn som kommer med informationen om du vill?

Ta o ge dig lillen. Nej du får inte mer buggar! Det är dålig programvara som ger dig fler buggar oftast . Ibland kan det vara hårdvara. Men räkna med att man utvärderar o går igenom hårdvaran rätt ordentligt. Eller är det därför ni använder gammal teknik med urusla datorer? För att få mindre buggar.
Citera
2017-12-26, 18:45
Medlem
Citat:
Och lyssna lite till bara..

De uppgifter om Sovjets slutsatser? Varifrån kommer dessa uppgifter? Är det samma typer av uppgifter om fattiga som nådde Sverige vid samma tid?

Det är trams och ingen seriös militär kommer med sådana påståenden.. det klart det går att sänka amerikanska eskort med ett hangarfartyg..

Oki lyssna själv. Vart kommer alla DINA uppgifter ifrån? Från någon Iransk militär? Eller är du så pass insatt att du har information om allt? För enligt er så vet ju inte ens Irans regering om en massa hemlig info. Hur kan du då veta det?
Självklary kan man sänka ett hangarfartyg. Men det klarar inte iran av. Den kapaciteten har ni inte , det vet du det vet jag det vet alla.
Den dagen ni har det så ja då kan vi acceptera det.
Citera
2017-12-26, 20:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Oki lyssna själv. Vart kommer alla DINA uppgifter ifrån? Från någon Iransk militär? Eller är du så pass insatt att du har information om allt? För enligt er så vet ju inte ens Irans regering om en massa hemlig info. Hur kan du då veta det?
Självklary kan man sänka ett hangarfartyg. Men det klarar inte iran av. Den kapaciteten har ni inte , det vet du det vet jag det vet alla.
Den dagen ni har det så ja då kan vi acceptera det.

Så överlägsna USA är så finns det ens något land som kan hota en hangareskader? Knappelunda och absolut inte ett skitland såsom Iran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in