Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 06:46
  #997
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kodjo (Morgonpasset) har efter sommaren blivit värre, och tycks tro att lyssnarna vill ha mer av hans "roliga och crazy" scener på amerikanska. Det finns inte en prata han inte kan ta över och göra till sin, antingen genom att kapa den eller genom att skratta tillgjort och högt. Alla vet att han inget hellre vill än att bli en snuskigt rik amerikansk skådespelare, men han är ju inte det, hur mycket han än refererar till dem och fantiserar om vad man kan göra med enorm rikedom.

Han har lyckats med att få till ett bra schema också - jobbar typ sex dagar på raken för att vara ledig lika många...
Citera
2017-11-22, 14:35
  #998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perotta8
Så jävla trött på dessa p3-flickor.

Arantxa Alvarez måste skickas på svenskkurs. Ca vart tionde ord hon säger är på engelska. Jag betvivlar inte att hon är dum i huvudet, men tror ändå att hon kan finna svenska motsvarigheter till exempelvis "true to yourself" och "flashy".

Nyligen imponerade även Farah Abadi mycket stort genom att inte känna till vilka John Lennon och Paul McCartney är/var. Borde det inte finnas någon form av krav på allmänbildning innan man får ett jobb i svensk riksradio?
Det nya blockmongot Amira på P3 verkar ha nån mental blockering mot engelska namn som slutar på S. Under samma sändning hörde jag henne kalla Chainsmokers för "Chainsmoker" och Harry Styles för "Harry Style". Och apropå allmänbildning trodde David Druid att växten rhododendron heter rhododendro. När han sa "rhododendro" och blev rättad så svarade han "nej, inte rhododendron, det är plural, jag menar rhododendro i singular alltså".

Citat:
Räcker det att känna till de 10 hetaste låtarna för stunden, vilka artister som framför dem och vilka de ligger med? Det verkar också anses att alla 't' ska uttalas som 'd' i p3-engelska.

Helt obegripligt att detta får fortgå.
Ett annat anställningskrav på P3 verkar vara att nyhetsuppläsare/reportrar på P3 Nyheter absolut måste tala med den vidrigaste formen av Lidingö-i som går att uppbringa. Det är som att anställningsintervjun gått till så att om ingen spyr upp sin lunch spontant när kandidaterna börjar prata så är de inte tillräckligt intressanta.

"Hej, välkommen, slå dig ner. Det står att du heter Olivia, hur uttalar du det?" "Olyjjjvjjjja". "Wow, säg det en gång till." "Olyyyjjjjjjvjjjjjja". "Shit, jag spydde upp hela tunntarmen. Säg hej det här är P3 Nyheter med Olivia". "Det här är P3 Niiijjjjjjheter med Oliiijjjjvjjjja". "Fy fan, kräktes även upp hela levern och mjälten nu. Du pratar drygast och äckligast på hela norra halvklotet. Grattis, jobbet är ditt."

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kodjo (Morgonpasset) har efter sommaren blivit värre, och tycks tro att lyssnarna vill ha mer av hans "roliga och crazy" scener på amerikanska. Det finns inte en prata han inte kan ta över och göra till sin, antingen genom att kapa den eller genom att skratta tillgjort och högt. Alla vet att han inget hellre vill än att bli en snuskigt rik amerikansk skådespelare, men han är ju inte det, hur mycket han än refererar till dem och fantiserar om vad man kan göra med enorm rikedom.

Han har lyckats med att få till ett bra schema också - jobbar typ sex dagar på raken för att vara ledig lika många...
Scenerna han spelar upp är sjukt tröttsamma, han tror att han är Sveriges Robin Williams. Tyvärr kommer han aldrig att sluta med det eftersom Hanna och Martina är så lättroade att de skrattar sig till hjärtstillestånd och måste väckas med defibrillator varje gång han gör en amerikansk karaktär.
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2017-11-22 kl. 14:53.
Citera
2017-11-22, 15:22
  #999
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ibland twittrar jag till Tankesmedjan efter ett program o de brukar komma med nått fyndigt svar, efter att jag klagat på att de är så vänster. Men sist blev det tyst på dom.

De ägnade en stor del åt att prata om varför det skulle göras en undersökning om brottslingars härkomst. I vanlig ordning svamlade de nått om tyskar o norrmän som våldtar...

Jag skrev till dom typ; -Varför håller ni på o larvar er? Ni vet mycket väl att det inte är tyskar o norrmän som är överrepresenterade i statistiken! De kom väl inte på nån vits...
Citera
2017-12-06, 03:53
  #1000
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Men på lördagar... Lilla Al-Fadji... Snälla någon! Lägg ner det!
YES!

De sa nyss på nattradion att Lilla Al-Fadji lägger ner i år!
Citera
2017-12-06, 16:32
  #1001
Medlem
Bedrövligt dåliga nytillskott i Morgonpasset i form av Maria Noura(?) och Keijo. Båda ständigt okunniga i alla de andras referenser, förutom när det gäller Beyoncé förstås. Maria Noura är outhärdligt "ortig" och känner oftast inte alls till vilka gästerna är vilket gör intervjuerna plågsamt dåliga. Tjatar om Libanon och sin invandrarfamilj. Keijo är fortfarande alldeles för ung för att på ett stimulerande och underhållande sätt kunna delta i ett vuxet samtal. Oftast tvingas hon istället till att driva med sin egen okunnighet eller bjuda på pinsamma anekdoter som faller alltjämt platt.

Kvotering, kallas det visst.
Citera
2017-12-06, 16:38
  #1002
Medlem
AndersM79s avatar
Jag slutade lyssna på P3 för ca 8-10 år sedan, då de gick från att vara en musik- och humorkanal till att bli en radikal vänsterextremistisk pro-jihad manshatarkanal som bara spelar feministisk hiphop.
Citera
2017-12-06, 18:28
  #1003
Medlem
Youresocools avatar
Testade nyligen att stanna kvar på P3 när jag gjorde en stationssökning i en ny bilradio häromsistens just för att höra hur läget var. Stannade 30 sekunder då blatteskånskan, pratandet-i-mun på varandra och det omotiverade skrattandet fick mig att sakteligen börja tappa hoppet om mänskligheten. Tanken på att det faktiskt är vuxna människor vi har att göra med gör det hela ännu mera sorgligt...
Citera
2017-12-12, 20:01
  #1004
Medlem
Kul att P3 byter ut gammalt med ungt, Martina Thun har flytt till P4 Extra Hon verkar verkligen inte gilla nya allvarliga rollen.

Första Christer Och Morgan som var det BÄSTA på dagen mellan 2 och 4!
Citera
2017-12-12, 20:40
  #1005
Medlem
Ratads avatar
Kodjos karaktärer tar upp 20 procent av Morgonpassets sändningstid. Får de betalt precis som Federleys trans-alter ego?

Om en svettig och full Eddie Murphy kom fram till Kodjo och bad om en avsugning, skulle han vara tillfredsställd inom en snar framtid? Oddsen för att han har en tom pung är låga.
Citera
2017-12-30, 16:10
  #1006
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
YES!

De sa nyss på nattradion att Lilla Al-Fadji lägger ner i år!
Sorry att jag citerar mig själv, men nu sa dom "Det absolut sista avsnittet av Lilla Al-Fadji kommer nu"!
Citera
2018-01-02, 14:55
  #1007
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ger inte mycket för P3's nya meny eller tablå, trots att ovanstående tönt är borta... Bara mer musikprogram. Creepy stories med Jack Werner är dock bra, men somnade ifrån det igår. Men har nog hört de flesta poddarna.
Citera
2018-01-02, 21:43
  #1008
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ger inte mycket för P3's nya meny eller tablå, trots att ovanstående tönt är borta... Bara mer musikprogram. Creepy stories med Jack Werner är dock bra, men somnade ifrån det igår. Men har nog hört de flesta poddarna.
Allt på P3 handlar numera om att promota svenska musiker, "komiker" och skådisar. Fullkomligt skamlöst far dom fram. En låt på hög rotation ger ungefär 19 000 kronor per månad (i SVT knappt 3 000:-/spelning) och ett uppträdande på någon av P3:s galor ger säkert minst 30 000:-.
Citera
p3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback