Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 08:47
  #1
Medlem
Hallå FB. Jag står inför lite valbara poäng i nästa läsår, vilket har fått mig att fundera. När jag var i 20-års åldern och saknade direkt riktning i livet så testade jag en del kurser vilket resulterade i några enstaka U resultat. Vad jag undrar är vad jag söker jobb med. Som ni kanske inser så är jag inte så bevandrad i detta.

Jag har tänkt att läsa en extra kurs per termin utöver mina 30hp och undrar vad jag kan dra nytta av vid en jobbansökan. Kommer dessa hp ligga utanför min examen och därför inte synas när jag söker jobb och om jag kan komplettera min examen med vissa kurser vid jobbsökning, kan jag komplettera med vilka kurser jag vill (och bara visa de betyg jag vill visa)?
Citera
2012-04-10, 09:15
  #2
Medlem
Enklast är att snacka med din studievägledare. Har du tur kan du välja in de där extrakurserna i din examen alt se till så att du väljer kurser du kan tillgodoräkna.
Citera
2012-04-10, 09:30
  #3
Medlem
Vid anställningsansökningar kan eller så måste du bifoga ett betygsutdrag ifrån din högskola. Där står allting på svart och vitt. Kurser, betyg MM. Sen är det upp till dig vad du vill belysa för kurser i ditt CV/PB.

Som tips på kurser som passar till alla yrken säger jag som många andra: grundkurser i juridik och ekonomi. Om du berättar vad du har läst hittills får du antagligen bättre svar på vad du kan läsa.
__________________
Senast redigerad av Snelafarbrorn 2012-04-10 kl. 09:33.
Citera
2012-04-10, 11:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snelafarbrorn
Vid anställningsansökningar kan eller så måste du bifoga ett betygsutdrag ifrån din högskola. Där står allting på svart och vitt. Kurser, betyg MM. Sen är det upp till dig vad du vill belysa för kurser i ditt CV/PB.

Som tips på kurser som passar till alla yrken säger jag som många andra: grundkurser i juridik och ekonomi. Om du berättar vad du har läst hittills får du antagligen bättre svar på vad du kan läsa.

Känns inte bra alls om man skulle behöva visa kurser som inte är G.

Jag läser Geografi med lutning åt kulturgeografi
__________________
Senast redigerad av Betel 2012-04-10 kl. 11:26.
Citera
2012-04-10, 22:19
  #5
Medlem
Det brukar gå att begränsa utdragen till enbart godkända/avslutade kurser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback