2013-09-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Svårt,antingen den från hifikubben eller från electroworld men det är lite skillnad så ta den som passar dina behov,behöver du ingen cd-spelare kanske den från hifiklubben vore nåt.

Den jag har varit inne mest på är faktiskt Audio pro systemet, med tillhörande Subwoofer. Är det inget att ha eller vad tycker du om det?
Citera
2013-09-15, 19:05
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonida
Den jag har varit inne mest på är faktiskt Audio pro systemet, med tillhörande Subwoofer. Är det inget att ha eller vad tycker du om det?
Ingen som kan svara på det,kan bara säga att du ska ut och provlyssna lite.
Jag tror nästan du ska köpa en hemmabioreceiver,de är prispressade och du får mycket förstärkare för pengarna,dessutom kan du utöka till 5.1 vid behov,lägg sen till ett par högtalare så har du ett ok system som är utbyggbart.
Har du nån maxbudget?
Citera
2013-09-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ingen som kan svara på det,kan bara säga att du ska ut och provlyssna lite.
Jag tror nästan du ska köpa en hemmabioreceiver,de är prispressade och du får mycket förstärkare för pengarna,dessutom kan du utöka till 5.1 vid behov,lägg sen till ett par högtalare så har du ett ok system som är utbyggbart.
Har du nån maxbudget?

Jag känner väl att det skulle ta emot att betala 6k för de från HIFIklubben, så där går väl gränsen.
Högtalarna är till för en lägenhet på 40m2, vardagsrummet utgör cirka 20m2.

Har lite svårt att läsa mig till det, men funkar Audio Pro uppsättningen till det jag vill?
Att allt ljud från tvn går ut genom högtalarna, oavsett om jag spelar upp en film från dator eller spelar ps3 på tvn. Sen att jag dessutom ska kunna spela upp musik från iPhone trådlöst. Och då viktigast av allt, utan att hålla på att krångla med byte av kablar mellan de olika tillfällena.
Citera
2013-09-15, 19:36
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Jag känner väl att det skulle ta emot att betala 6k för de från HIFIklubben, så där går väl gränsen.

Har lite svårt att läsa mig till det, men funkar Audio Pro uppsättningen till det jag vill?
Att allt ljud från tvn går ut genom högtalarna, oavsett om jag spelar upp en film från dator eller spelar ps3 på tvn. Sen att jag dessutom ska kunna spela upp musik från iPhone trådlöst. Och då viktigast av allt, utan att hålla på att krångla med byte av kablar mellan de olika tillfällena.
Audio pro högtalarna är lite begränsade,har bara en analog rca-ingång och blåtand och inte så mycket inställningsmöjligheter jag föredrar fortfarande en hemmabioreceiver med tex airplay och tex ett par bra stativhögtalare,sub köper du till senare.
Citera
2013-09-15, 19:42
Medlem
Citat:

I ditt första inlägg skriver du att du vill ha hyffsat bio ljud och i sådana fall så måste du ha en sub annars så kommer det låta alldeles för tunt vilket det kommer att göra ändå , såsom vanlig stereo sett .

Om du ska se film genom datorn så ska ju ljudet gå från datorn igenom en förstärkare och sen ut i högtalarna .

Tv blir bara ett bild medium .

En mindre stereo likt de du länkat till funkar okej i ett så litet rum som du nämner .
Senast redigerad av pchb 2013-09-15 kl. 19:46.
Citera
2013-09-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
I ditt första inlägg skriver du att du vill ha hyffsat bio ljud och i sådana fall så måste du ha en sub annars så kommer det låta alldeles för tunt vilket det kommer att göra ändå , såsom vanlig stereo sett .

Om du ska se film genom datorn så ska ju ljudet gå från datorn igenom en förstärkare och sen ut i högtalarna .

Tv blir bara ett bild medium .

En mindre stereo likt de du länkat till funkar okej i ett så litet rum som du nämner .

Hej,

Kan förtydliga hur jag vill att det ska fungera.

Jag vill att allt ljud som går ut från min TV ska komma ut genom högtalarna samt tillhörande subwoofer. Alltså oavsett om jag spelar upp en film från datorn via min TV (hdmi) eller PS3 (hdmi). Sen utan att byta kablar eller liknande vill jag kunna spela upp musiken trådlöst direkt via iPhone.

Jag blir bara osäker på hur jag ska koppla det isåfall, finns dessa ingångar/utgångar på systemet från Audio Pro?

Fungerar detta system till mina behov då? http://www.elgiganten.se/product/lju...on-8-subwoofer
Citera
2013-09-15, 20:58
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Hej,

Kan förtydliga hur jag vill att det ska fungera.

Jag vill att allt ljud som går ut från min TV ska komma ut genom högtalarna samt tillhörande subwoofer. Alltså oavsett om jag spelar upp en film från datorn via min TV (hdmi) eller PS3 (hdmi). Sen utan att byta kablar eller liknande vill jag kunna spela upp musiken trådlöst direkt via iPhone.

Jag blir bara osäker på hur jag ska koppla det isåfall, finns dessa ingångar/utgångar på systemet från Audio Pro?

Fungerar detta system till mina behov då? http://www.elgiganten.se/product/lju...on-8-subwoofer
En hemmabioreceiver funkar utmärkt och du behöver inte byta kablar,dator och ps3 kopplar du till stärkaren via hdmi och sen hdmi från receiver till tvn (eventuellt kan det behövas extra ljudkabel om din tv inte stöder ARC)
Det finns en rca-ingång,en subutgång på Audiopro och blåtand,det är allt som finns tillgängligt,det systemet duger utmärkt om man ska lyssna på musik från dator eller trådlöst från mobil.
Senast redigerad av oyegie 2013-09-15 kl. 21:00.
Citera
2013-09-15, 21:19
Medlem
Citat:
En hemmabioreceiver funkar utmärkt och du behöver inte byta kablar,dator och ps3 kopplar du till stärkaren via hdmi och sen hdmi från receiver till tvn (eventuellt kan det behövas extra ljudkabel om din tv inte stöder ARC)
Det finns en rca-ingång,en subutgång på Audiopro och blåtand,det är allt som finns tillgängligt,det systemet duger utmärkt om man ska lyssna på musik från dator eller trådlöst från mobil.

Fungerar CEOL PICCOLO som en sorts receiver?
Vad jag kan läsa via Hifiklubben ska man iaf kunna koppla den till tvn och sedan har den airplay för trådlös musikspelning via iphone.

Det borde innebära att jag kan koppla in CEOL PICCOLO till tvn och på så sätt få allt ljud från tvn att komma genom det systemet, och sedan utan krångel kunna spela upp musik via airplay?
Citera
2013-09-15, 21:34
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Fungerar CEOL PICCOLO som en sorts receiver?
Vad jag kan läsa via Hifiklubben ska man iaf kunna koppla den till tvn och sedan har den airplay för trådlös musikspelning via iphone.

Det borde innebära att jag kan koppla in CEOL PICCOLO till tvn och på så sätt få allt ljud från tvn att komma genom det systemet, och sedan utan krångel kunna spela upp musik via airplay?

Ja den funkar som en receiver,men undrar om det inte är mer prisvärt att köpa en 5.1 receiver istället,du får betydligt mer för pengarna.
Köper du en med airplay så uppfyller den dina behov och du ville väl ha nåt som funkar som hemmabio,då behöver du en 5.1 receiver.
Citera
2013-09-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ja den funkar som en receiver,men undrar om det inte är mer prisvärt att köpa en 5.1 receiver istället,du får betydligt mer för pengarna.
Köper du en med airplay så uppfyller den dina behov och du ville väl ha nåt som funkar som hemmabio,då behöver du en 5.1 receiver.

Okej!

Om du orkar, vilket/vilken uppsättning av system skulle du köpa?
Max 6k och får inte ta för mycket plats.

Sen har jag mer krav på att musiken ska hålla hög kvalitet, förstärkt ljud från TV kommer i andra hand.
Citera
2013-09-15, 22:02
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Okej!

Om du orkar, vilket/vilken uppsättning av system skulle du köpa?
Max 6k och får inte ta för mycket plats.

Sen har jag mer krav på att musiken ska hålla hög kvalitet, förstärkt ljud från TV kommer i andra hand.
Här har du nåt att börja med,sen när du får råd kan du köpa till en bra sub och övrigt.
http://www.ljudfokus.se/produkt/yama...receiver/5637/
http://www.ljudfokus.se/produkt/dyna...tygfront/4649/
Citera
2013-09-15, 22:06
Medlem
lugna ner digs avatar
Kanske kan haffa en Panasonic SA XR57 riktigt jävla billigt som jag tänkte ha som stärkare åt 2.0. Eftersom jag inte kan spela högt eller med mycket bas i lägenheten blir det två stycken små högtalare. Några exempel: http://www.ljudfokus.se/produkt/pros...o-finish/3833/
http://www.ljudfokus.se/produkt/dyna...lack-oak/4855/
http://www.hifiklubben.se/Products/c...ogtalare-6457/

Verkar vara detta som gäller när man kör stereo med recievern: 100 Watt @ 6 ohm, 20 Hz - 20 kHz

Kommer detta passa? Om inte, vad är det som inte passar och vad bör jag leta efter istället?

hade varit schysst med lite input.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in