2012-04-14, 14:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfs
"Han" är jag och du tolkar mitt inlägg fan läser bibeln.
Såg att min citering blev snurrig där.
Dock får du nog lära dig att uttrycka dig ordentligt och inte lägga märkliga tolkningsansvar på andra.
Hur är det tänkt att tolkas?
Citera
2012-04-14, 14:17
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Härligt underlag för dina antaganden. Två webtummar upp!!

Jag känner många gnagare som är ganska trasiga. Våldtäktsmännen står på råsunda!
Vill man sätta en exakt siffra på det går det bra att sätta sig och plöja taxerade inkomster/bostadsområde/betalningsanmärkningar - faktorer som är direkt bundna till "trasenhet" men eftersom det är så UPPENBART i det här fallet behövs knappast det. Men du får en webtumme upp för att du var lite kul!

Trist för övrigt att du lät bli att läsa resten av inlägget, där jag i princip förklarade att dessa statistiska skillnader inte nödvändigtvis är relevanta och specifikt inte i fallet falskanmälningar. Dvs jag försvarade Bajensupportrarna. Det var väl för mycket ord, insikt, logik eller liknande, vad vet jag.
Citera
2012-04-14, 14:21
Medlem
Hyfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Såg att min citering blev snurrig där.
Dock får du nog lära dig att uttrycka dig ordentligt och inte lägga märkliga tolkningsansvar på andra.
Hur är det tänkt att tolkas?
Givetvis syftade jag på just uppdiktad eller påhittad. Inte på en faktisk våldtäkt. Vi får helt enkelt leva med jävligt märkliga situationer och händelser då vi välkomnar många ganska skeva människor. Jag tycker det händer mycket konstiga och smått bisarra saker runt Bajen mest hela tiden och det är ett pris jag tycker är värt att betala. En faktisk våldtäkt skulle naturligtvis aldrig vara ett pris värt att betala.
Citera
2012-04-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Han skriver ju "en eller annan...", alltså inte endast om påstådda händelse!

Hur dumma är vissa? Så här skrev han/hon: "en eller annan snurrig våldäktshistoria är ett pris jag gärna betalar". OBS! VÅLDTÄKTSHISTORIA.

Hur faan får ni det till att han/hon är för våldtäkter? Djävla sopor är vad ni är. Läs om. Tänk. Om ni har svårt att få ihop betydelsen av vad folk menar; läs Bamse...
Citera
2012-04-14, 14:54
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoliSinne
Hur dumma är vissa? Så här skrev han/hon: "en eller annan snurrig våldäktshistoria är ett pris jag gärna betalar". OBS! VÅLDTÄKTSHISTORIA.

Hur faan får ni det till att han/hon är för våldtäkter? Djävla sopor är vad ni är. Läs om. Tänk. Om ni har svårt att få ihop betydelsen av vad folk menar; läs Bamse...

Välkommen, stark öppning med ditt första inlägg.
Du verkar själv inte ha så lätt med läsförståelsen, om du nu inte menar att du använder den gammalsvenska formen av "ni". Men resten av ditt inlägg tyder inte på den typ av språkbruk.
Citera
2012-04-14, 15:04
Medlem
StockholmSouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakistan
idiot, vad hade du förväntat dig för svar egentligen

nej men seriöst, som sagt innan det går inte gripa honom, han var förmodligen hanska professionell, eftersom han verkar vara ganska först med denna metod!
Vad fan skadar det att fråga? Om tidningar går ut med det och man var på plats är det väl bara att fråga folket i ens omgivning om de såg något misstänksamt? Sen är jag inte så jävla dum i huvudet att jag går fram och frågar om de sett någon bli våldtagen på toan, jag frågar väl om de har sett någon som stämmer in på beskrivningen av gärningsmannen och liknande.
Lek inte så jävla mycket din tangentbordsriddare.
Citera
2012-04-14, 15:43
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Med en stor mängd vänner och bekanta bajensupportrar kan jag utan tvekan säga att jo - bajenklacken har på en statistisk nivå fler 'trasiga' människor än de två andra stockholmslagen. Fler alkoholister, fler självskärare, fler förtids-/sjukpensionärer etc. Bli inte upprörd - jag har inget emot Bajare - utan läs vidare:

Det viktiga är inte att argumentera huruvida det är så eller inte (det är det), utan det viktiga är att förstå när det är relevant att prata individnivå och populationsnivå. Du är t ex troligtvis inte en som skär dig på underarmarna i ett desperat försök att under en kort kort tid vara den som har kontroll över något i ditt liv. Däremot finns det med sannolikhet flera sådana i Bajen än i t ex Djurgårdens klack. Jag kan t o m drista mig och säga att Djurgårdare i snitt är 0.8cm längre än Bajare (ej bekräftat såklart - vem har mätt liksom(?) - men poängen är att det troligtvis är så av olika samhällssociologiska skäl och nej - jag är inte en Apa).

Att det föreligger statistiska skillnader mellan grupperna är tveklöst. Det viktiga är att förstå när statistiken är relevant och när den inte är det. Låt oss t ex anta att bland Bajensupportrarna är det 0.14% som skär sig själva. Nu kommer det viktiga: "Du" kan inte ha 0.14% skärsår på underarmarna. Antingen har du det eller så har du inte det. Detsamma gäller all statistik.

När det händer en (supporterrelaterad) falskanklagelse var tionde eller tjugonde år är statistik ganska irrelevant. Skedde det 100st per år, skulle en klar tendens framstå men som TUR ÄR sker det inte så ofta.

Statistiska tendenser som inte "upplevs" ("Va?? Jag är inte så och inte min kompis heller!!!") blir för vissa "myter". Det betyder inte att de inte är sanna men det betyder HELLER inte att de alltid är relevanta. (<--- Nyckelstycke).

Bra att vi är överens, statistik är ofta relevanta, när det finns någon.

Jag är mycket tveksam till att det finns sådan statistik, jag är tveksam till att det finns något som ens liknar sådan statistik. För att inte säga säker.

Först och främst ska du definiera "trasig" i det här sammanhanget. Handlar det om sitt boende? Sitt utseende? Sina bruk och missbruk? Sina extrema politiska åsikter? Sin trångsynthet? Eller vad?!

Jag förstår exakt vad ni menar, men jag menar att det enbart är en myt. Det finns ganska säkert lika många alkoholister, narkomaner, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, pedofiler, nazister och kommunister osv osv. i alla storklubbar. Det ni stirrar er blinda på är möjligtvis pga avundsjuka för att många bajare känner sig bekväma att "komma som dom är", och inte behöver klä sig i en viss klädstil, ha en viss politisk eller sportslig "inriktning", säga balla saker, käka steroider eller dra upp 80%-igt babypulver i näsan. Jag har räknat upp flera stereotypa saker som jag och många andra tänker när vi tänker "aik" eller "djurgården". Men bara för att man tänker något, så gör inte det saken sann.

Om jag ska säga en sak som jag tror skiljer Stockholmssupportrarna åt, så är det enbart geografiskt, vilket i sig medför vissa stereotyper. I Stockholm så ser ju läget oftast ut så att folk från södra delen av stan är Bajare, norrut gnagare och centralt/österut mest djurgårdare. Som dom flesta som har något innanför skallen vet om, så finns det inte särskilt många förorter österut, därmed begränsar det dif något och får en, antagligen, något "rikare" publik. I snitt då. Men både söderut och norrut finns det både bra och dåliga förorter i mängder, vilket gör att Bajen och aik får ganska snarlik publik.
Citera
2012-04-14, 15:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Namn och bild på falskanmälerskan NU! Det är dags att vi får veta vem denna vidriga varelse är!

/ Leif
Citera
2012-04-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosueEs
Vad har mitt inlägg med fotbollsvetande att göra?
Din jävla fjant, jag var själv en av dom som hoppade över staketet, och har även gjort det ett flertal gånger under flera säsonger.
Vad har detta med aftonbladet att göra? Och närfan har jag pratat om huliganer?
Det är väll vanligt vett att slå sig fri när man blir instängd?
Även om du skulle suttit kvar i ett hörn och börjat gråta.

Gå och lägg dig.

Du tror ju dig veta saker som inte stämmer.

Bra att du är stolt över att du hoppar över staket. Det är inte 1000 pers som gör det varje match. Coolt också att du gått på match flera säsonger...

Du snackar om att alla Hammarbyare är alkoholiserade galningar som skulle "slå sig ut". Du menar alltså att de skulle slå sig ut mot polisen. Det är nog huliganer i dina ögon.

Nej, det är inte vanligt vett att slå sig fri när man är inne på en arena med 12000 personer och polisen vill ha kvar alla där inne. Du verkar inte ha så mycket vett.

"Din jävla fjant" "sitta i ett hörn och börja gråta" "Gå och lägg dig" Okej bra skrivet, det styrkte dina argument.
Citera
2012-04-14, 18:03
Moderator
blomvattnares avatar
Tillägg i rubrik: "utredningen nedlagd".

/Mod
Citera
2012-04-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Du tror ju dig veta saker som inte stämmer.

Bra att du är stolt över att du hoppar över staket. Det är inte 1000 pers som gör det varje match. Coolt också att du gått på match flera säsonger...

Du snackar om att alla Hammarbyare är alkoholiserade galningar som skulle "slå sig ut". Du menar alltså att de skulle slå sig ut mot polisen. Det är nog huliganer i dina ögon.

Nej, det är inte vanligt vett att slå sig fri när man är inne på en arena med 12000 personer och polisen vill ha kvar alla där inne. Du verkar inte ha så mycket vett.

"Din jävla fjant" "sitta i ett hörn och börja gråta" "Gå och lägg dig" Okej bra skrivet, det styrkte dina argument.

Vet inte vilken skara av bajare du umgås med, men av dina inlägg att döma antar jag att det är barnfamiljer och vilsna tjejer som anmäler falska våldtäkter.
Det är fler än du tror som hoppar över staket och på så sätt kommer in på arenan, absolut ingen konst i sig och inget ordningsmakten bryr sig nämnvärt om.

Självklart kommer folk slå sig ut om de blir instängda av polis, alla 12000 kommer ju inte behöva veva utan det främre ledet, sen kommer folk haka på och sticka, kanske inte tanter och barn, men de flesta med en kuk och 2 bollar inne på arenan kommer göra på detta sättet.
Förutom du förstås.

Att det krökas rätt friskt i samband med bajenmatcher är väll varken någon hemlighet eller något att skämmas över?
Citera
2012-04-14, 20:45
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Förvisso är våldtäkten -92 inget jag minns,

"Våldtäkten" 1992 var lika verklig då som den var nu och media är sig uppenbarligen lik:
Citat:
Ursprungligen postat av Vägen till guldet
Söndag 26 April 1992 Omg 5.

AIK - Malmö FF 3 - 1

Målgörare: 0 - 1 Jean-Paul Vonderburg (38) 1 - 1 Michael Borgqvist (62) 2 - 1 Pascal Simpson (69) 3 - 1 Vadim Jevtushenko, straff (86)

Publik: 5.525

Kommentar: Borken gjorde sitt första mål för säsongen med ett präktigt skott. Det som dock präglade tidningarnas rubriker dagen efter var att en flicka blivit våldtagen av 3 stycken "AIK skinheads". Tidningarna malde på men snart blev det tyst. Ett par veckor senare dementerade DN som enda tidning att flickans berättelse varit osann och att polisen avskrivit alla misstankar om "AIK skinheads". Heder åt DN för detta.

http://hem.passagen.se/gandolf/vgentill.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in