2012-04-08, 23:43
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag har sett var han är. Sa det också till de två som frågade om honom. Men det behöver jag inte berätta för er vad jag sett. Räcker det jag skrev på PM.
Jag menar inte heller att nån information skall ges här i FB.
Men om du sett var han är, och anhöriga fått den informationen... Varför är han fortfarande eftersökt?

Ursäkta Logiken ... men den är väldigt påträngande ibland.
Citera
2012-04-08, 23:50
Medlem
6ups avatar
Citat:
Nej varför skulle jag det? Det är ju inga fantasier, nu utgår ni från att medium aldrig har rätt.
Det handlar inte om rätt eller fel. Oftast är den information som medium ger väldigt diffus (oftast så diffus att den inte betyder någonting) att det kräver stor insatts från den det gäller för att det ens ska leda till något. Skulle informationen dessutom vara felaktig, och inte ens medium verkar ha något grepp alls på vad som är falskt eller riktigt, så är det mycket tid och energi bortkastat på ingenting.
Citera
2012-04-08, 23:52
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Nej varför skulle jag det? Det är ju inga fantasier, nu utgår ni från att medium aldrig har rätt.
Låter som du tar att detta lite konstigt. Fantasi eller inte, att medium hjälper polisen är faktiskt fel. Skulle du inte hålla med om detta?

För den delen så är inte medium kända för att ha rätt, än en gång vare sig om om fömågan är riktigt eller inte. Det finns inget dokumenterat fall där medium hjälpt till, utan snarare tvärtom.
Citera
2012-04-09, 10:11
Medlem
Kringelkukens avatar
Citat:
Tror knappast att folk ringer polisen och besvärar dem med det man sett. I det här fallet har de anhöriga sökt upp oss.
Nu menar jag lite mer oseriösa medium som är ute efter pengar, såna finns nämligen.
Du verkar vara seriös och du upplever säkert det du upplever men kom inte och hävda att det inte finns en massa bluffmakare som lever på andras olycka!
Citera
2012-04-09, 11:55
Medlem
Bandoliers avatar
Sierskan Saida saboterade ju utredningen kring ett dödsfall. Man letade efter en försvunnen flicka och Saida påstod att hon fanns på andra sidan ett vatten. Under den tiden hade Saida stor genomslagskraft eftersom hon var något av en kändis.

Det visade sig sedan att flickan låg död under sängen i sitt eget rum - hennes mamma och bror hade dödat henne.

Tyvärr var det en del som fokuserade letandet på helt fel ställe på grund av Saidas lögner.
Citera
2012-04-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Låter som du tar att detta lite konstigt. Fantasi eller inte, att medium hjälper polisen är faktiskt fel. Skulle du inte hålla med om detta?

För den delen så är inte medium kända för att ha rätt, än en gång vare sig om om fömågan är riktigt eller inte. Det finns inget dokumenterat fall där medium hjälpt till, utan snarare tvärtom.
Om polisen frågar mig svarar jag dem också.
Citera
2012-04-09, 18:43
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
vad är det för svar från dig?? Detta är så löjligt uppenbart att man då svarar om det är polisen. vi vet redan att du blivit erbjuden att hjälpa polisen och du verkar ha avböjt. Varför gjorde du detta?

Men du verkar ha otroligt svårt att svara på om det är rätt eller fel att medium hjälper polisen. Snälla ewa frågan är verkligen endast om detta.
Senast redigerad av doublelift 2012-04-09 kl. 18:50.
Citera
2012-04-12, 08:23
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Det sorgliga är i så fall att det finns poliser som är så dumma så de tror på dina fantasier.
Citera
2012-04-12, 09:29
Medlem
Bandoliers avatar
Desperata anhöriga famlar efter halmstrån - det är inte konstigt. Det händer ideligen. Om något av mina barn skulle få en dödlig sjukdom skulle jag antagligen prova mirakelkurer som jag egentligen inte tror på.

Men just utsattheten gör det hela så äckligt. Att anlita medium medför kostnader och - framförallt - nya grusade förhoppningar.
Citera
2012-04-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelkuken
Nu menar jag lite mer oseriösa medium som är ute efter pengar, såna finns nämligen.
Du verkar vara seriös och du upplever säkert det du upplever men kom inte och hävda att det inte finns en massa bluffmakare som lever på andras olycka!
Nej vet det och är lika ilsken på sådana som vem som helst. De som verkligen är medium ser det inte som något speciellt och behöver ingen inkomst på sånt.
Citera
2012-04-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Desperata anhöriga famlar efter halmstrån - det är inte konstigt. Det händer ideligen. Om något av mina barn skulle få en dödlig sjukdom skulle jag antagligen prova mirakelkurer som jag egentligen inte tror på.

Men just utsattheten gör det hela så äckligt. Att anlita medium medför kostnader och - framförallt - nya grusade förhoppningar.

Jo man har ett ansvar där att inte göra illa. Jag har även en utbildning som gör att jag kan ta emot människor i kris också. Det jobbar jag med på vardagarna.
Citera
2012-04-12, 14:41
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelkuken
Polisen använder sig inte av medium, det skulle skada deras trovärdighet.
Det är väl snarare så att människor som påstår sig vara medium söker upp polisen och anhöriga och trakasserar dessa och ger hopp för stunden till den drabbade.
Jag har sett flera program från usa där polisen har tagit hjälp av medium när de har kört fast i en utredning. Och mediumet har kunnat peka ut platsen där offret ligger begravt eller där brottet begicks.
Att polisen inte går ut med detta är just för att många skulle reagera negativt så detta händer nog mer än vad folk tror/vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in