2012-04-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
ewa, skulle du hjälpa dom om du fick möjligheten?
De har faktiskt frågat mig också. Har sagt det jag såg. Sen diskuteras det på andra forum om man ska säga det man ser, det tycker jag att man ska, man ska inte ge familjen förhoppningar som inte finns. Vilket jag förstått att andra gjort. Många medium tänker inte på var i tiden de kan hamna, det är nog största problemet. De ser honom gå efter en väg, men när? De ser honom prata med någon, men när?
Det är en miss som många medium och även jag gör i bland.
Senast redigerad av skellefteewa 2012-04-08 kl. 13:53.
Citera
2012-04-08, 14:33
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
De har faktiskt frågat mig också. Har sagt det jag såg. Sen diskuteras det på andra forum om man ska säga det man ser, det tycker jag att man ska, man ska inte ge familjen förhoppningar som inte finns. Vilket jag förstått att andra gjort. Många medium tänker inte på var i tiden de kan hamna, det är nog största problemet. De ser honom gå efter en väg, men när? De ser honom prata med någon, men när?
Det är en miss som många medium och även jag gör i bland.
jo är det som är problemet som många pratar om här.
Citera
2012-04-08, 18:56
Medlem
Aliennas avatar
Skellefteewas förmåga att resa astralt i NU-TID ("lätt som en plätt") till valfri person, och valfri plats - verkar ha försvunnit... Voj voj...

Vilken otur att det skulle hända just nu, när hon enkelt skulle ha kunnat se var Pierre är...
Citera
2012-04-08, 19:02
Medlem
Kringelkukens avatar
Polisen använder sig inte av medium, det skulle skada deras trovärdighet.
Det är väl snarare så att människor som påstår sig vara medium söker upp polisen och anhöriga och trakasserar dessa och ger hopp för stunden till den drabbade.
Citera
2012-04-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelkuken
Polisen använder sig inte av medium, det skulle skada deras trovärdighet.
Det är väl snarare så att människor som påstår sig vara medium söker upp polisen och anhöriga och trakasserar dessa och ger hopp för stunden till den drabbade.
Tror knappast att folk ringer polisen och besvärar dem med det man sett. I det här fallet har de anhöriga sökt upp oss.
Citera
2012-04-08, 19:45
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Tror knappast att folk ringer polisen och besvärar dem med det man sett. I det här fallet har de anhöriga sökt upp oss.
Grejen är att medium på någon sätt hjälper polisen. Gör ingen skillnad vem som sökt upp vem. Svårare för polisen och fått för mig något tv-program har tagit upp detta där dom intervjuar en polisen som tyckte det var jobbigt när någon familj hade frågat ett medium att leda runt på mordplatsen. Det gör det känsligt för polisen då dom ska vara lite öppna och snälla mot familjen men nu måste dom följa runt ett medium och dokumentera allt denna säger.

Som sagt om det inte stör polisen arbete alls så är det sådär lugnt, kanske det du syftar på när man kontaktar dom utanför detta. men det handlar om när mediumet vill leka dektektiv här på någon sätt. Är faktiskt rätt förjävlig situation det sätter någon polis i om dom måste hålla reda på vad mediumer håller på med.
Citera
2012-04-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Skellefteewas förmåga att resa astralt i NU-TID ("lätt som en plätt") till valfri person, och valfri plats - verkar ha försvunnit... Voj voj...

Vilken otur att det skulle hända just nu, när hon enkelt skulle ha kunnat se var Pierre är...
Jag har sett var han är. Sa det också till de två som frågade om honom. Men det behöver jag inte berätta för er vad jag sett. Räcker det jag skrev på PM.
Citera
2012-04-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Grejen är att medium på någon sätt hjälper polisen. Gör ingen skillnad vem som sökt upp vem. Svårare för polisen och fått för mig något tv-program har tagit upp detta där dom intervjuar en polisen som tyckte det var jobbigt när någon familj hade frågat ett medium att leda runt på mordplatsen. Det gör det känsligt för polisen då dom ska vara lite öppna och snälla mot familjen men nu måste dom följa runt ett medium och dokumentera allt denna säger.

Som sagt om det inte stör polisen arbete alls så är det sådär lugnt, kanske det du syftar på när man kontaktar dom utanför detta. men det handlar om när mediumet vill leka dektektiv här på någon sätt. Är faktiskt rätt förjävlig situation det sätter någon polis i om dom måste hålla reda på vad mediumer håller på med.
Jag har inte följt med någon. Vem har sagt han är mördad?
Citera
2012-04-08, 22:38
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Jag har inte följt med någon. Vem har sagt han är mördad?
har inte sagt detta, och detta visste jag redan att du inte har gjort. var ju tv exempel från tv-program som jag skrev rätt tydligt. anhöriga ville att medium skulle hitta information som polisen inte kunde hitta på brottsplatsen. Så polisen fick stå där och titta på medan mediumet går runt och säger saker som inte hjälpte dom i slutändan.
Citera
2012-04-08, 22:53
Medlem
Kickexs avatar
Håller med.
Dom som har andra åsikter borde läsa 'Sekten'
Den är baserad på en sann historia. Helt sjuk också.
Citera
2012-04-08, 23:14
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Ifall anhöriga kontaktar en så går det alldeles utmärkt att säga "tack, men jag vill inte försvåra en polisutredning med mina fantasier." Åtminstone skulle en mentalt frisk person säga så.
Citera
2012-04-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Ifall anhöriga kontaktar en så går det alldeles utmärkt att säga "tack, men jag vill inte försvåra en polisutredning med mina fantasier." Åtminstone skulle en mentalt frisk person säga så.
Nej varför skulle jag det? Det är ju inga fantasier, nu utgår ni från att medium aldrig har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in