Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-06, 00:40
  #1
Medlem
Jag köpte en Samsung 30 tums monitor. Samsung har 3 år garranti.
Skärm går sönder. Ringer Samsung Support som leker och härjar.

5 månader senare så kommer de på att de inte kan reparera skärmen och inte har utbytes skrärm. Därmed skickar Samsung 16995kr till Webhallen där jag köpt skärmen.

Problemet är detta: Webhallen vägrar att ge mig pengarna innan jag visar kvitto till dem. Har visat kvitto till Anovo/Samsung som ansvarar för reparation. Har därmed inte kvar kvitto.

Så: Vad skall jag göra? Är det ARN som man måste kontakta?

(Jag hade velat haft en reparerad skärm, inte pengarna tillbaka, men Samsungs inkompetens är välkänd)
Citera
2012-04-06, 00:46
  #2
Medlem
endures avatar
Mig veterligen ska din order (om du beställde via ditt konto via Webhallen.com) på webbsidan fungera som kvitto. Det har jag iaf blivit informerad om av personalen där. Annars har du väl kvar mailet som du fick med orderbekräftelse? Någonting går säkert att ordna.
Citera
2012-04-06, 00:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shompa
Jag köpte en Samsung 30 tums monitor. Samsung har 3 år garranti.
Skärm går sönder. Ringer Samsung Support som leker och härjar.

5 månader senare så kommer de på att de inte kan reparera skärmen och inte har utbytes skrärm. Därmed skickar Samsung 16995kr till Webhallen där jag köpt skärmen.

Problemet är detta: Webhallen vägrar att ge mig pengarna innan jag visar kvitto till dem. Har visat kvitto till Anovo/Samsung som ansvarar för reparation. Har därmed inte kvar kvitto.

Så: Vad skall jag göra? Är det ARN som man måste kontakta?

(Jag hade velat haft en reparerad skärm, inte pengarna tillbaka, men Samsungs inkompetens är välkänd)
Du kan väl styrka köpet med kreditkort eller betalade du kontant?
Citera
2012-04-06, 01:26
  #4
Medlem
Visa ordermejlen eller din order på ditt account på webhallens hemsida. Skriv ut det, ta med. Done.

Dom bedrar dig om du inte får pengar eller ny skärm, detta kan du anmäla isf.
Citera
2012-05-06, 12:45
  #5
Medlem
DrSpankels avatar
Så länge du inte kan styrka att köpet gjordes hos Webhallen är det ju inte så konstigt att de nekar dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback