• 9
  • 10
2020-11-30, 05:38
Medlem
Mad monks avatar
Du har inte förstått grejen med rasism bara mörka folk med smutsgener kan bli utsatt för rasism.
Citera
2020-11-30, 05:42
Bannlyst
Lika rasistiskt som finne!
Citera
2020-11-30, 07:23
Medlem
dwgs avatar
Säger nån svenne så säger jag alltid vad vill du neger?
Då skriker dom rasist men då förklara jag att de är lika rasism att kalla mig svenne
Citera
2020-11-30, 07:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Är det rasism att kalla en svarting ”Sambo”?
Citera
2020-11-30, 08:07
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Trådar sammanfogade. Se även
(FB) Ordet Svenne (Sammanfogad tråd)/Mod (Språk)
(FB) Accepterat att säga svenne men inte blatte ? (Jämställdhet och diskriminering)

/Moderator
Citera
2020-11-30, 08:52
Medlem
Först och främst pratar jag oehört sällan med blattar. Dom få gångerna jag gör det så använder jag gärna ordet blatte.
Har aldrig blivit kallad svenne av samma anledning som ovan.
Dessutom är jag osäker på betydelsen av ordet svenne. Är det en förkortning av Svensson? Alltså en genomsnittlig halvtråkig svensk? Eller är det en helt ny benämning som blattarna hittat på och betyder svensk?
När man suttit i fängelse och kallat blatte för blatte några hundra gånger så är det inga konstigheter. Aldrig någon som kallade mig svenne. Därav min undran över betydelsen av svenne.
Citera
2022-03-29, 00:43
Medlem
GlobalistKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Jag ser vad du försöker göra här, att ta tillbaka ett skällsord och göra det till något bra, lite som bögarna gjorde med ordet bög, de kallar sig gärna det och äger ordet nu.

Absolut. Och tack vare det så har bögarna nu mer att säga till om än oss vanliga svennar!
Citera
2022-03-29, 00:49
Medlem
Mad monks avatar
Blatte.
Citera
2022-03-30, 12:10
Medlem
Biomasss avatar
Om du umgås med folk som kallar dig för antingen "blatte" eller "svenne" är det dags att spola kröken och växa upp. Det innebär att du beter dig som en jävla vuxen och slutar umgås med fjortisarna på torget.
Citera
2022-03-30, 21:41
Medlem
NoTruces avatar
Skulle akta mig noga för att kalla någon som förtjänade det för blatte, för denne någon skulle sannerligen lappa till mig och därmed bekräfta min utsaga.

Blatten behöver inte vara invandrare, det går också att hitta blattebeteende hos etniska svenskar. Blatten är spännig, kaxig, uppkäftig, har dålig impulskontroll och tjatar om "respekt". Betydligt mer aggressiv än den förmodade motparten "svenne", som närmast är att betrakta som en mjukis och tråkig stereotyp av den genomsnittlige svensken.

Jag är dock tusen gånger hellre svennig än blattig.
Citera
2022-03-31, 01:14
Medlem
Sladdarens avatar
Tror inte många svenskar vet vad som är stereotypiskt för just dom för att bli kallad "svenne"

Däremot verkar blattar veta exakt vad blatte innebär

Berätta gärna vad som är stereotypiskt nedsättande att bli kallad typisk "svenne"
Jag har mina föraningar men låter det vara osagt
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in