• 1
  • 2
2012-04-05, 20:07
Medlem
tenstakickerss avatar
Om ngon sger blatte till mig, s ker han p en smll.

r det lika givet om ngon sger Svenne, till en svensk? Eller r ordet Svenne inte s "laddat" hos svenskar?
Citera
2012-04-05, 20:12
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstakickers

r det lika givet om ngon sger Svenne, till en svensk? Eller r ordet Svenne inte s "laddat" hos svenskar?
Livet r frkort fr att man ska ha tid t att g omkring och hata, slss eller brka. Jag brukar inte bry mig alls utan lsas att jag inget hrde. Det brukar ven innebra att den andra personen lugnar ner sig lite fr att det var inte s kul att "sl i luften".
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2012-04-05 kl. 20:22.
Citera
2012-04-05, 20:13
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Vi svenskar har inte ett djurbeteende och anvnder hnderna till allt. Vi kan istllet genom vr verbala frmga prata. Men nej jag skulle inte bry mig speciellt om ngon sade "svenne" till mig.
Har ven lnge undrat, ni blir riktigt frbannad och brjar med ert djuriska beteende nr ngon svensk sger blatte till er, men hur knner ni fr denna lten? Rosengrdsblattar
Bygger du upp ett hat gentemot dem med? Eller r det s att du tycker dom r coola och fr sga det eftersom dom inte r "svennar"?
Citera
2012-04-05, 20:14
Medlem
Jag skulle sga att ordet svenne inte r lika laddat, eller vi tar i alla fall inte t oss lika mycket som araberna gr nr vi kallar dem blattar.

Fast har nog mest med temperament och gra
Citera
2012-04-05, 20:18
Medlem
SpaceBounds avatar
r du bg? (syftar p din avatar)

Jag r sjlv blatte och om ngon kallar mig fr blatte...s fr dom vl gra det, jag menar, om det r ngon som ropar "BLATTEJVEL" s blir man ju ledsen sklart. Men om det r mina kompisar som normalt brukar kalla mig fr idiot,trg, hora, Mohammed(frga inte varfr) och blatte s tar jag inte t mig haha d r det mest kul

Sen har jag ju svenska kompisar som jag brukar kalla fr Svenne och d tar dom inte illa upp heller, men om jag kallar dom fr blondie s kan det hnda att man fr ett par smllar...
Citera
2012-04-05, 20:19
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G
Vi svenskar har inte ett djurbeteende och anvnder hnderna till allt. Vi kan istllet genom vr verbala frmga prata. Men nej jag skulle inte bry mig speciellt om ngon sade "svenne" till mig.

Hller helt med dig. Ser inte riktigt ngon anledningen varfr jag ska brja bli aggressiv mig om ngon kallar mig fr svenne..
Dremot blir jag riktigt frustrerad nr ngon utlndsk med extremt tillgjord Rinkeby-svenska sger s som "Ey jvla svenne" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G
Har ven lnge undrat, ni blir riktigt frbannad och brjar med ert djuriska beteende nr ngon svensk sger blatte till er, men hur knner ni fr denna lten? Rosengrdsblattar
Bygger du upp ett hat gentemot dem med? Eller r det s att du tycker dom r coola och fr sga det eftersom dom inte r "svennar"?

Fy helvete, vad var det jag precis hrde? Utlndska 13-ringar som tror att dem r grymt hftiga nr dem sjunger shr. Tragiskt!

r det dessa krk som frvntas ta hand om en nr man till slut hamnar p demensboendet?
Citera
2012-04-05, 20:28
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Spreztozc: Det r klart att man blir lite sur nr ngon sger svenne men fortfarande inget att bry sig om. Lten r vldigt gammal, gick rykten om att alla de som var med och sjng sitter eller satt i fngelse fr olika brott som narkotikainnehav, misshandel m.m. men r dock inte alls sker p hur mycket man ska tro p det. Pinsamma r de i alla fall.
Citera
2012-04-05, 20:35
Medlem
Citat:

Tuff du grabben... Har du hittat ut frn sandldan eller? Tror nog dina kompisar saknar dig dr.

Svenne r ett lika rasistiskt ord som att kalla ngon fr blatte, men PK-media har i alla tider skyddat er invandrare och vi svenskar skyddas dessvrre inte fr hets mot folkgrupp eller andra lagar i vrt eget land, bra fr er, dligt fr oss!

D jag gick i skolan s var det fritt fram fr invandrarna att skrika och kalla oss etniska svenskar fr "djvla vitlk", "djvla svennefitta" osv. Men nde oss om vi s djvlar skrek blatte eller skyddade oss. Allts var det fritt fram fr invandrarna att vara rasister, men vi som var utsatta fick inte ens skydda oss... Shr r det n idag i dagens Sverige!
Citera
2012-04-05, 20:44
Medlem
Nej. Jag r inte uppvuxen i sanddjungeln dr man mste visa dominans med vld.
Citera
2012-04-05, 20:49
Medlem
Europes avatar
Citat:

Nej, eftersom benmningar som "svenne", "finne" och "vit" r ngot positivt, d.v.s. nskvrda egenskaper hos en mnniska, medan "blatte", "neger", "arababian" r egenskaper som str fr ngot negativt, eller tminstone r svrt att i sig tolka som ngot positivt. Drfr hjlper det inte heller om man frsker ndra p begreppen i negativ riktning, d.v.s. som t.ex. "finnjvel", "svennebanan", "jvla svenne", "viting" o.s.v., eftersom orden likvl hnvisar till positiva egenskaper hos personen det riktas till.

Samma sak gller ven fr andra egenskaper som ofta ses som positiva, t.ex. att det sllan gr s bra att frska negativt benmna att ngon r hgintelligent, r kunnig inom ett omrde o.s.v. Sedan finns det s klart mnga avundsjuka mnniskor utan nmnda egenskaper som kan p.g.a. sin avundsjuka skratta bittert t sdana benmningar, men det r just kombinationen av deras egna brister och missunsamhet som fr dem att uppskatta sdant. Innerst inne vet de nog om det (fr annars skulle de frmodligen inte vara s bittra och hatiska).

Edit: Du kan ju jmfra hur gulingar och negrer reagerar p stereotypiska uppfattningar om sig sjlva i lnder dr bda grupperna r i minoritet. Tycker du sjlv att stasiater gr i taket ver att folk betraktar dem som i genomsnitt mer intelligenta, mindre vldsbengna, ansvarsfulla frldrar, hgpresterande i skolan och mer hrdarbetande n andra grupper? Tycker du att de gr i taket lika ofta som negrer gr om den stereotypa bilden om dem som mindre intelligenta, mer vldsbengna, impulsiva, med bristande knsla fr samhlls- och frldraansvar, lgpresterande i skolan och allmnt mer lata (n tminstone stasiater)? Jag skriver "stereotypa", d ven om statistik klart visar att bda grupperna faktiskt i genomsnitt skiljer sig frn varandra p just det stt som anges hr ovan, s gller det fr gruppen och inte ndvndigtvis fr en enskild individ inom grupperna.
Senast redigerad av Europe 2012-04-05 kl. 21:08. Anledning: Edit
Citera
2012-04-05, 20:50
Medlem
cbatbhs avatar
haha jvla tnt TS, jag r sjlv "halv svensk" och tar verkligen inte illa upp om ngon kallar mig blatte.

Blatte, come at me bro!
Citera
2012-04-05, 20:52
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0tr00t
Tuff du grabben... Har du hittat ut frn sandldan eller? Tror nog dina kompisar saknar dig dr.

Svenne r ett lika rasistiskt ord som att kalla ngon fr blatte, men PK-media har i alla tider skyddat er invandrare och vi svenskar skyddas dessvrre inte fr hets mot folkgrupp eller andra lagar i vrt eget land, bra fr er, dligt fr oss!

D jag gick i skolan s var det fritt fram fr invandrarna att skrika och kalla oss etniska svenskar fr "djvla vitlk", "djvla svennefitta" osv. Men nde oss om vi s djvlar skrek blatte eller skyddade oss. Allts var det fritt fram fr invandrarna att vara rasister, men vi som var utsatta fick inte ens skydda oss... Shr r det n idag i dagens Sverige!

Svenskar svarar mer sllan med vld och sedan har vi en starkt frankrad kulturmarxism inom tex skolvsende ssom du skriver. Blattar kan i princip obehindrat frnedra svenskar utan att lrare eller samhlle kommer att ingripa. Detsamma gller grovt vld som vi kan lsa om i media. Media, Afa mm stller sig alltid p mrkhyade mnniskors sida oavsett om de r brottsoffer eller frvare.

Sdan r kulturmarxismen i sin renaste form. En hat-ideologi mot vita mnniskor och i Sverige en hat-ideologi mot svenskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in