2012-04-05, 20:58
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstakickers
Om ngon sger blatte till mig, s ker han p en smll.

r det lika givet om ngon sger Svenne, till en svensk? Eller r ordet Svenne inte s "laddat" hos svenskar?
Nej, det r inte alls givet. Det r snarare ytterst osannolikt.

Varfr skulle svenskar verhuvudtaget ta illa upp av att bli kallade fr "svennar"?

Vidare, varfr skulle svenskar ge ngon en smll ens om de tycker att denne anvnt ett "krnkande" epitet?

Det r bttre att vlja sina strider och ignorera idioter, om nu denne ngon gr runt och aktivt frsker att krnka och provocera folk. Jag har sjlv kallat mnga blattar (jag knner, tminstone ytligt) fr blatte, men aldrig fr att provocera. Vissa har tagit illa vid sig, ptalat detta, och d har jag slutat att kalla dem det.

Varfr menar du att du skulle sl ngon fr att denne anvnder ett "laddat" ord? Kan du frst att vi svenskar inte vill ha sdana mnniskor, som slr folk fr smsaker, i Sverige?
Senast redigerad av SpaceKozak 2012-04-05 kl. 21:05.
Citera
2012-04-05, 20:59
Medlem
DuranDurans avatar
Om en blatte sjlv sger blatte till dig. Slr du han ocks?
Citera
2012-04-05, 21:01
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
Jag skulle sga att ordet svenne inte r lika laddat, eller vi tar i alla fall inte t oss lika mycket som araberna gr nr vi kallar dem blattar.

Fast har nog mest med temperament och gra

Blatte frknippar jag med vld och svenne med fred.

-->PK
Citera
2012-04-05, 21:04
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Svenne r ju ngot positivt, hur man kan bli sur fr det.

Speciellt om det kommer frn en blatte. D betyder det ju "Herr chef", "Herr bttre-n-mig".
Citera
2012-04-05, 21:04
Medlem
darjeengs avatar
Det borde vara lika laddade fr de anvnds ju bda i samma syfte. Men tyvrr har de politisk korrekta sett till s att svenne inte alls r lika farligt. Folk skulle tycka man r dum om man reagera p ordet "svenne".
Citera
2012-04-05, 21:05
Medlem
"Blatte" r vl franska fr "kackerlacka", s p det sttet kan jag frst om invandrare tar illa upp. "Svenne" r ju trots allt bara ett phittat ord som saknar djupare mening - skapat att kontra "blattejvel!" med.
Citera
2012-04-05, 21:06
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
"Blatte" r vl franska fr "kackerlacka", s p det sttet kan jag frst om invandrare tar illa upp. "Svenne" r ju trots allt bara ett phittat ord som saknar djupare mening - skapat att kontra "blattejvel!" med.
Intressant, d har du en pong. Jag tror inte att mnga blattar knner till det dock.

Vilket ord freslr du/ni att vi anvnder istllet?
Citera
2012-04-05, 21:07
Medlem
Man fr inte en smll om man sger blatte. Det r en verdrift. Visst finns en risk, och den blir hgre om man lgger till ordet "jvla" framfr, men samma sak gller fr "svenne". Visst r risken lite strre fr ordet blatte d det r mer negativt laddat och nedsttande om det sgs p ett sdant vis.
Citera
2012-04-05, 21:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstakickers
Om ngon sger blatte till mig, s ker han p en smll.

r det lika givet om ngon sger Svenne, till en svensk? Eller r ordet Svenne inte s "laddat" hos svenskar?

Jag tror inte att det r ett lika starkt laddat ord nej. Sjlv brukar jag vanligtvis inte anvnda ngot av orden.
Dock, om jag nu mot frmodan skulle kalla dig blatte och du slog mig, d r det du som ker dit fr misshandel nr jag anmler dig.
Citera
2012-04-05, 21:17
Bannlyst
HAHAHAHHAHA!

TS desperata frsk att skapa aggression hos oss svenskar kunde fan inte faila hrdare

Han blevbortdribblad, omkullkastad, tacklad och verbalt nerslagen av alla kommentarer, kunde inte vara mer vackert.

Tack FB!

OnT: Som alla andra, vi r inte lika vldsbengna som eran djur-art r.
Citera
2012-04-05, 21:19
Medlem
Scubbles avatar
Jag ser svenne som negativt laddat men det r inte som jag skulle sl ngon fr det. Blatte betyder typ "smkryp" om man ska lita p ordlistan jag kollade det i fr ngra r sen.
Citera
2012-04-05, 21:21
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G
Vi svenskar har inte ett djurbeteende och anvnder hnderna till allt. Vi kan istllet genom vr verbala frmga prata. Men nej jag skulle inte bry mig speciellt om ngon sade "svenne" till mig.
Har ven lnge undrat, ni blir riktigt frbannad och brjar med ert djuriska beteende nr ngon svensk sger blatte till er, men hur knner ni fr denna lten? Rosengrdsblattar
Bygger du upp ett hat gentemot dem med? Eller r det s att du tycker dom r coola och fr sga det eftersom dom inte r "svennar"?

G du till mindre upplysta ragarorter och kalla ngon fr vlutvald knutte fr svennejvel s fr du se om du inte ker p stryk. Menar du p att ALLA svenskar r ngra hgciviliserade vsen? Knappast, jag r en lrare grabben och de vrsta och mest ouppfostrade ungjvlarna kommer frn den Svenska arten titt som ttt. S vad beror det p?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in