Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-05, 21:03
  #13
Medlem
AlexOnTops avatar
Om det gör ont varje gång du kissar (och endast i slutet av strålen) samt att du går och känner dig kissnödig men när du går på toa kanske det bara kommer lite granna, då är det nog urinvägsinfektion. Det kan även vara klamydia.
UVI testas genom att du pissar i en kopp, du får svar med en gång om det är UVI och du får en antibiotikakur att ta hemma i en vecka eller så. UVI smittar inte, så du kan ha sex osv, men även det kan kännas obehagligt.
Klamydia testas genom att du får en tops-pinne att föra in i urinröret och sedan lämna till sköterskan. Du får svaret inom en vecka på brev eller telefon.

Gå till en vårdcentral på måndag och kolla upp det, men om det fortsätter göra såpass ont som nu (som det ofta gör med UVI) så åk in akut inatt eller imorgon.
Citera
2012-04-05, 21:40
  #14
Medlem
urinvagsinfektion?
Citera
2012-04-05, 22:07
  #15
Medlem
Var på toa nyss och pissade, kände inget alls då. fattar inte vad som hände tidigare. Men om det gör ont en gång till så där så man blir att svettas för det gör så ont så tänker jag åka in på sjukan!
Citera
2012-04-05, 22:27
  #16
Medlem
Skojarns avatar
...alternativt en infekterad prostata, snarare än urinvägsinfektion eftersom symtomen är fler än endast urinträngingar. Kan ske långt efter sex eller av genom helt andra infektionsvägar. Mina symtom kom smygandes så långsamt att jag inte ens fattade att jag var sjuk tills det exploderade och jag sedermera blev frisk.

Syns heller inte i några odlingar på urin, eller andra tester av könssjukdomar.
Citera
2012-04-05, 22:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tydligsynonym
Haha..sorry, men jag måste lägga till. När mammor säger så där menar de typ "såså..sluta gnäll. Gå och bajsa med dig så ska du se att magvärken släpper" Hon menar nog bara väl, men hon kan inte förstå hur du upplevde din smärta om hon själv aldrig upplevt liknande.

Eh, kvinnor får urinvägsinfektion mycket mer ofta än män pga deras urinrör är kortare och bakterierna lättare kan ta sig till urinblåsan där de förökas. Så hon har nog upplevt det minst ett par gånger! Det känns som att kissa glödande taggtråd trots att det bara kommer två droppar, man får dessutom rejäla trängningar så det känns som man föder ut dessa två droppar..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback