• 1
  • 2
2012-04-05, 04:40
Medlem
blackadder1s avatar
Som rubriken säger så hittade jag en iPad ute på gården. Nu undrar jag hur jag kan hitta ägaren. Kan man se namnet på ägaren någonstans i en iPad?
Citera
2012-04-05, 04:45
Medlem
Klartos avatar
Kan man inte få reda på mobilens nummer på nåt sätt? Och sen söka upp det på nummerupplysning på nätet?

Edit: Jisses, jag läste "iPhone", förlåt. Ska sova snart.
Citera
2012-04-05, 04:49
Medlem
blackadder1s avatar
Det är en iPad, jag vet inte om den har nå SIM-kort överhuvudtaget. Jag vill helst inte vara och rota igenom alla olika dokument för att hitta namnet på ägaren. Jag anser att jag inte har något där att göra, ägaren kanske inte vill att jag ska kolla igenom alla bilder osv. Så ett enkelt sätt att bara ta reda på namnet vore bra.
Citera
2012-04-05, 04:49
Medlem
MrBobbins avatar
Förlåt för att jag är lite ot men jag måste bara säga, HÄRLIGT! det borde finnas fler människor som dej!
Blir riktigt glad när jag läser om att det fortfarande finns bra människor därute!
Citera
2012-04-05, 04:55
Medlem
Zelogaths avatar
Gött att du inte är sniken och behåller den själv

Registreras inte varje iPad, som alla andra större inköp, så att du kanske kan gå till någon större kedja som t.ex SIBA eller Elgiganten och låta de kolla in iPadens "serienummer"?

Har du tur så kanske den köptes på t.ex SIBA, och då kan de få fram namnet på den som har köpt den osv, och kan kontakta ägaren.

En long-shot kanske, men varför inte?

Ett annat alternativ är ju att bara lämna in den som den är till Polisen, och låta de ta över.
Citera
2012-04-05, 05:00
Medlem
blackadder1s avatar
Jo, polisen är ett alternativ. Men det låter jobbigt att fara dit för att lämna in den. Lättast hade varit om jag bara behövde ringa ägaren så får h*n komma och hämta den. Men om det inte dyker upp nå bättre förslag så...
Citera
2012-04-05, 05:19
Medlem
CommonKnowledges avatar
Du borde lämnat en lapp med ett meddelande och ditt nummer där du hittade den så ägaren kunde nå dig.
Citera
2012-04-05, 05:38
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Du borde lämnat en lapp med ett meddelande och ditt nummer där du hittade den så ägaren kunde nå dig.

Jag funderade också på det förslaget. Du skulle kunna utelämna information om t.ex. färgen och fråga när innehavaren kontaktar dig så att det inte är nån random som låtsas :P. Fast det kanske inte finns så många färger på en iPad men det kanske finns nåt annat man kan fråga om.

Annars är polisen bra, om inte innehavaren hittar den nån annanstans torde han kontakta polisen för att se om de fått nåt.
Citera
2012-04-05, 05:41
Medlem
Kolla appstoreinloggning, det ska stå en mail som inloggning vid typ uppdatering/nedladdning av app.
Citera
2012-04-05, 05:46
Medlem
Nido6s avatar
Settings -> Store -> Där hittar du ägarens mail.
I övrigt vill jag bara gratulera till en synnerligen god moral.

Ha en fortsatt trevlig morgon!
Citera
2012-04-05, 06:15
Medlem
Pappan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Settings -> Store -> Där hittar du ägarens mail.
I övrigt vill jag bara gratulera till en synnerligen god moral.

Ha en fortsatt trevlig morgon!
Tänkte precis föreslå detta.
TS: Eftersom du har hans epost är det ju bara att lägga ett mail till denna lyckligt lottade man.
Detta gjorde för övrigt min dag, att se en vänlig själ i vårt samhälle!
Citera
2012-04-05, 07:14
Medlem
percees avatar
Fungerar inte epost idéen så kanske den är registrerad hos apple, ring deras support och uppge serienummret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in