2012-04-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Settings -> Store -> Där hittar du ägarens mail.
I övrigt vill jag bara gratulera till en synnerligen god moral.

Ha en fortsatt trevlig morgon!

Citat:
Ursprungligen postat av percee
Fungerar inte epost idéen så kanske den är registrerad hos apple, ring deras support och uppge serienummret.

Det här känns som de bästa förslagen!

Uppdatera och berätta hur det gick sen TS.
Citera
2012-04-05, 09:19
Medlem
Per Feckts avatar
Om hans e-mail inte finns i paddan, eller om han inte svarar på mail kan du bara ringa polisen. Du behöver inte åka dit.
Numret till polisen är 114 14.
Citera
2012-04-05, 09:24
Medlem
stecares avatar
Eller så är det så att TS vill ha reda på adressen till ägaren, då Ipaden "hittades" tillsammans med nycklar etc.
Citera
2012-04-05, 09:44
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
TS, om jag nagon gang far en iPad till overs, ska jag omedelbart kontakta dig. Det ar du fan vard. Hoppas du fick tag i agaren!
Citera
2012-04-05, 09:44
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stecare
Eller så är det så att TS vill ha reda på adressen till ägaren, då Ipaden "hittades" tillsammans med nycklar etc.

Hah, skeptikern, visst att han heter Black i användarnamnet och avataren ser ut som en guldgrävare så vi får utgå från att han är en svart guldgrävare... så du har nog rätt!
Citera
2012-04-05, 09:58
Medlem
mymainhavekilledkjs avatar
Skönt att se att det finns åtminstone en ärlig människa i detta patetiska land

Det finns ingen app till Facebook som du kan gå in som snabbast för att se "min profil"?
Citera
2012-04-05, 10:08
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymainhavekilledkj
Skönt att se att det finns åtminstone en ärlig människa i detta patetiska land

Det finns ingen app till Facebook som du kan gå in som snabbast för att se "min profil"?

Ja jag tänkte precis samma sak. Är ipaden inte skyddad med ett lösenord så skulle jag nog inte säga att det var helt fel om du kollade lite lätt i vissa appar som kan ge dig ledtrådar. Facebook vore väl att börja med, en mail-adress kanske finns konfad, Skype eller MSN kanske finns installerat? Kontot i App Store kan säkert ge en ledtråd med? Bilder kanske man vill undvika att kolla på, men det skulle ju eventuellt kunna ge en ledtråd med, du kan ju känna igen en granne eller så. Har den ett SIM-kort kanske du kan kolla vad som står på det och ringa den berörda operatören för att se om de kan göra något (inte helt säkert att de ger ut sådan info).
Citera
2012-04-05, 11:02
Medlem
BlackTiger1337s avatar
Lämna till Polisen.
Citera
2012-04-05, 11:11
Medlem
raajtans avatar
Gå in på settings>general> about

Då ser du namnet på ipaden, vilket ofta är förnamnet på ägaren (iallafall på min) hoppas du hittar ägaren!
Citera
2012-04-05, 11:11
Medlem
blackadder1s avatar
Hittade hans e-postadress och skickade ett mail åt honom. Får väl hoppas han hör av sig.
Citera
2012-04-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackadder1
Hittade hans e-postadress och skickade ett mail åt honom. Får väl hoppas han hör av sig.

Sök på facebook med e-mailen, då om han använde den mailen där så har du hittat honom.. Tror det är större chans att han ser meddelandet där.
Citera
2012-04-05, 12:09
Medlem
nedboys avatar
Uppdatera nu med vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in